Search

Pozitia FCA cu privire la emisiile reale ale vehiculelor sale

In ultimele luni, subiectul emisiilor produse de propulsoarele diesel a devenit un topic fierbinte in agenda media, in special pe piata europeana, unde ponderea acestor propulsoare este mai mare.

In acest context, FCA a desfasurat o cercetare interna referitoare la modul de functionare a tehnologiilor diesel pe vehiculele sale si poate confirma ca propulsoarele diesel pe care le fabrica sunt conforme cu legislatia in vigoare.

Mai exact:

  • Propulsoarele diesel fabricate de FCA nu sunt complementate de niciun mecanism care sa se activeze in momentul conectarii la un tester, cu scopul de a controla emisiile rezultate. Cu alte cuvinte, desi emisiile masinilor fabricate de FCA variaza in functie de conditiile de drum si de stilul de condus, sistemele care le controleaza functioneaza in acelasi mod, indiferent daca masina se afla pe sosea sau intr-un test de laborator;
  • Modelele FCA dotate cu propulsoare diesel performeaza in limitele standardelor oficiale de emisii, atunci cand sunt sunt supuse singurului ciclu de testare autorizat din Europa, “NEDC” (New European Driving Cycle).

Compania FCA este constienta ca atentia publica se indreapta catre performantele pe care autovehiculele sale le realizeaza in conditii de drum reale (Real Driving Emissions) si poarta discutii privind alternative la sistemul de omologare NEDC.

In acest moment, autovehiculele din Europa sunt testate de o serie de entitati din mai multe state membre, care folosesc o serie de proceduri ce nu sunt subscrise unei legislatii si unor standarde comune. Uniunea Europeana lucreaza la adoptarea unor noi proceduri de testare, cu scopul de a aduce conditiile de test in laborator cat mai aproape de conditiile reale de drum. FCA sustine aceste eforturi si este de acord cu introducerea unor noi reglementari care sa ofere claritate pentru clienti si industrie, deopotriva.

FCA raspunde afirmativ acestor schimbari si este proactiva in directia calibrarii emisiilor sale, cu scopul de a se adapta cat mai rapid standardelor RDE (Real Driving Emissions).

Ca masura voluntara, nesolicitata sau impusa de o autoritate in domeniu, FCA isi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a imbunatati nivelul de emisii produse in conditii de drum reale. Noile calibrari vor fi disponibile incepand cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vandute incepand cu acel moment; in plus, toti proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update in mod gratuit, ca parte integranta dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea in mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui intr-o campanie sau actiune de rechemare in service.

In plus, FCA invedereaza accelerarea programelor sale actuale de propagare a aplicatiei Active Selective Catalytic Reduction (SCR) si pe alte motorizari diesel, incepand cu al doilea trimestru al anului 2017, cu mult timp inainte ca aceasta sa fie solicitata prin reglementari.

  • Tehnologia Active Selective Catalytic Reduction, prezenta deja pe unele autovehicule din portofoliul companiei FCA, reprezinta un sistem care injecteaza un agent lichid reductor in fluxul fierbinte de gaze din esapament. Procesul SCR se bazeaza pe o serie de reactii chimice care, prin interactiunea dintre amoniac si oxigenul din gazele de esapament, duce la reducerea oxizilor de azot (NOx) din acestea, transformand oxizii de azot (NOx) in componente inerte, inofensive pentru mediu: azot (N2) si vapori de apa (H2O).

FCA va continua sa optimizeze emisiile propulsoarelor sale diesel, cu scopul de a se alinia la propriile obiective in ceea ce priveste sustenabilitatea, dar si de a raspunde preocuparilor publice privitoare la tehnologia diesel.

Text preluat de la reprezentantii PR ai AUTOITALIA.
Close
© 2018. SubTURAT.
Close