Tradiția anuală de a verifica starea parcului auto revine! Pentru a îți reaminti, în ultima zi a anului 2020 aveam 7.274.728 mașini înmatriculate pe teritoriul României. 12 luni mai târziu, 2021 se încheia cu 7.611.039 automobile înmatriculate oficial, din nou o creștere anuală de aproape 5%. Nu se observă mișcări puternice de întinerire a parcului, 5.640.998 mașini fiind mai vechi de 12 ani, 1.428.510 având între 5 și 12 ani, în timp ce doar 541.531 automobile se bucură în continuare de “garanția” de 5 ani. Proporția dintre mașinile echipate cu propulsoare diesel și benzină s-a inversat, dar diferențele rămân infime. Conform datelor oficiale, aproape 50% din automobilele aflate pe piață consumă motorină, 49% preferă benzină, în timp ce aproximativ 1% sunt dotate cu propulsoare hibrid sau complet electrice (95.900 unități, aproape dublu față de anul trecut).
Dacia versus Volkswagen?
Dilema eternă: care este producătorul favorit al românului? Ei bine, anul acesta câștigător este Volkswagen, urmat îndeaproape de Dacia. Pe locul 3 se află Opel, la o distanță considerabilă de locul anterior. Conform statisticilor DRPCIV, 80% din totalul parcului auto este împărțit între cele 10 mărci din top, după cum urmează:
- Volkswagen – 1.368.902 (crestere 6%)
- Dacia – 1.359.582 (crestere 1%)
- Opel – 766.268
- Ford – 569.808 (crestere 4%)
- Renault – 402.590 (crestere 4%)
- Audi – 401.168 (crestere 9%)
- BMW – 396.964 (crestere 10%)
- Skoda – 396.634 (crestere 6%)
- Mercedes – 270.773 (crestere 9%)
- Peugeot – 178.565 (nou in top 10)
#subTURATmobilul este însoțit pe străzile țării de 763 frățiori din același model, iar familia Alfa Romeo are în total 24.305 membri cu “cetățenie” română. O familie mică, dar unită.
Eco power
Anul acesta, revoluția electrică a avut un leader incontestabil: Dacia Spring. Modelul românesc (produs în China) are deja 3.068 unități înmatriculate.
- Dacia – 3.075 unități
- Volkswagen – 2.095 unități (445 e-Golf, 610 ID.3, 240 ID.4, 797 e-up!)
- Renault – 1.841 unități (1.807 Zoe)
- BMW – 796 unități (738 I3, 6 IX, 48 IX3)
- Hyundai – 721 unități (149 IONIQ, 572 Kona)
- Nissan – 687 unități (666 Leaf)
- Tesla – 659 unități (385 Model 3, 187 Model S, 76 Model X)
- Smart – 537 unități
- Skoda – 519 unități (391 Citigo, 128 Enyaq)
- Peugeot – 276 unități (110 Peugeot 2008, 142 Peugeot 208)
- Mercedes – 253 unități (80 EQA, 114 EQC, 1 EQS)
- Mazda – 123 unități (toate fiind MX30)
- Kia – 120 unități (61 Soul, 56 Niro)
- Mini – 112 unități (toate fiind Cooper SE)
- Opel – 110 unități (98 Corsa, 10 Mokka)
În tabăra hibridă, Toyota domină parcul auto al României:
- Toyota – 28.882 unități (4.060 Yaris, 4.708 Rav 4, 4.115 Prius, 7.270 CHR)
- Suzuki – 7.317 unități (3.225 Vitara, 1.720 SX4, 1.296 Swift)
- Ford – 6.039 unități (4.159 Puma)
- Mercedes – 5.271 unități
- Audi – 4.989 unități
- Lexus – 4.014 unități
- Mazda – 3.931 unități (1.898 Mazda 3)
- BMW – 3.797 unități
- Hyundai – 3.796 unități (1.655 Tucson)
- Peugeot – 2.180 unități (1.665 Peugeot 508)
Sport și opulență
Unul dintre primele lucruri pe care îl verific este câte noi modele sport/supersport apar în triunghiul rivalilor BMW – Audi – Mercedes. Românii preferă “nemțoaicele rapide”, care apar din ce în ce mai des pe străzi, iar topul oficial arată astfel: modele M (full + Mxx) = 4.456 unități, modele AMG = 3.055 unități și modele RS = 416. În rest, producătorii premium stau bine la final de an:
- Porsche – 10.743 unități
- Jaguar – 6.510 unități
- Lexus – 5.635 unități
- Infiniti – 1.106 unități
- Maserati – 699 unități
- Bentley – 614 unități
- Cadillac – 602 unități
- Ferrari – 338 unități
- Rolls-Royce – 243 unități
- Lamborghini – 228 unități
- Aston Martin – 130 unități
- Daimler – 39 unități
- McLaren – 15 unități