fbpx
Search

MiTo QV – Dyno Day – S03E04

După ce am investit în #subTURATmobil timp de mai multe episoade, am zis că e util să știu și ce rezultate am obținut până acum, ca să pot urmări progresul pentru următoarele planuri și upgrade-uri. Într-o dimineață de iunie (da, știu că a trecut mult timp de atunci, dar am fost ocupat 😛) am spălat mașina, am alimentat și am pornit spre Racing Code, cunoscuți pentru al lor stand dyno Mustang 4×4. Tot aici am măsurat și Clio-ul și ei s-au ocupat și de soft. Acolo m-am întâlnit și cu Felix și proaspăt restauratul BMW E21.

Italianca’

Micuța turineză a fost prima care a intrat pe standul dyno. Procesul a fost simplu:

  • poziționarea pe role;
  • fixarea cu chingi pentru siguranță;
  • instalarea și conectarea senzorilor pentru a monitoriza diverși parametri precum turația motorului, cuplul, viteza, emisiile și alți indicatori relevanți;
  • calibrarea inițială și reglarea parametrilor standului;
  • încălzirea motorului;
  • în cele din urmă, măsurarea performanței.

Având o putere declarată de producător de 170 cai și primind doar modificări minime, mă așteptam să scoată undeva între 200 și 210 cai putere. Rezultatul măsurat a fost aproape: 199 cai putere. Diferențele cele mai mari s-au văzut în cazul cuplului, care a crescut de la 250 Nm la 313 Nm. Amestecul aer/combustibil a rămas în valori normale, ceea ce e perfect pentru rezistența în timp a motorului.

Nemțoaica’

În cazul BMW-ului, procedura a fost mai complicată puțin. Felix a venit aici pentru a regla noul carburator 45 DCOE Weber, astfel încât să ofere performanțe maxime. Când a părăsit porțile fabricii, în ’81, 316-le dezvolta 90 de cai putere. Dovedind din nou fiabilitatea germană și posibilitățile de tuning pe care ți le oferă un simplu carburator (secret pe care l-a folosit și Alpina pentru a se lansa), după câteva teste pe dyno mașina a scos 107 cai putere, cu un amestec AFR sănătos.

Costuri

Costul diferă destul de mult în funcție de ce anume vrei să faci. Pentru un automobil cu tracțiune 4×2, ca Alfa Romeo MiTo, o sesiune dyno test standard a fost 300 RON. În funcție de tracțiune și tipul acțiunii dorite sau timpul petrecut pe stand, prețul poate să crească. Poți cere mai multe detalii pe site-ul Racing Code sau pe pagina lor de Facebook.

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close