Noul BMW M2 a fost invitatul supriză al clipului de teasing pentru subTURAT Summer Meet, iar eu am fost norocosul șofer care a plimbat mașina pentru ore. Mai mult a stat „pe platou”, dar am profitat de ocazie și am încercat să descopăr coupe-ul bavarez prin București, dimineața pe răcoare. Un oraș liber și câteva fundaluri faine m-au ajutat să înțeleg plusurile și contrastele unei mașini cu o prezență online foarte polarizantă.
Ce specificații are BMW M2?
A doua generație BMW M2 (G87) preia propulsorul S58 (TwinPower Turbo, adică două turbine mono-scroll) de la M3/M4, păstrând cei 2.993 cmc, dar dezvoltând mai puțini cai putere, respectiv 460CP. Este și normal, fiind poziționat mai jos în gamă. În acest moment, este singura versiune disponibilă a propulsorului, dar este posibil să apară pe parcursul vieții un model Competition/CS cu mai multă putere. BMW M2 este disponibil exclusiv cu propulsie pe puntea spate, dar poate fi configurat alături de o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu 8.
Prețul de pornire al unui BMW M2 era de 71.876 euro (TVA inclusă) în momentul testului. Dintre dotările standard menționez doar câteva, care mi-au atras atenția: diferențialul activ M Sport, suspensia adaptivă M, lumina ambientală în interior sau BMW Live Cockpit Plus cu afișaj curbat și sistem de operare OS8. Modelul testat este vopsit Zandvoort Blue iar interiorul este tapițat cu piele Vernasca Black. A primit o listă generoasă de dotări opționale, precum jante 19/20 style 930 M bicolore (205), plafon carbon (2665), trimuri interior din carbon (1015), faruri LED adaptive (666), scaune M Sport (1015) și minunatul sistem audio Harmann Kardon (564). Prețul total al configurației testate este de 89.071 euro. Poți vedea configurația aici.
Dacă mi-aș configura eu un BMW M2, nu aș schimba multe lucruri: aș prefera culoarea Roșu Toronto și aș adăuga pachetul M Race Track (14.862) care include muuuult carbon: scaunele M carbon, pe lângă acoperișul și ornamentele din interior. Apoi mi-aș face de cap prin catalogul M Performance și aș adăuga cel puțin un eleron M Performance și jantele forjate Y-Spoke 963 M center lock. Poate și sistemul de evacuare din titan, repoziționat central.
Cum e viața cu BMW M2?
Cum mașina trebuia să fie la filmare la 08:30, apoi imediat după să o duc înapoi la BMW România, nu am condus M2-ul prea mulți kilometri, dar am încercat să fac un mini test oricum. La 06:29 mașina ma aștepta în fața casei, pregătită pentru un drum până la aeroport. Am putut confirma că încap 2 pasageri pe banchetă și bagajele lor pentru o săptămâna (câte o valiza de ±20 kg pentru fiecare) în portbagaj. Feedback-ul primit legat de spațiu și confort a fost bun, dar este clar că nu vei face Uber cu M2.
La 07:15 deja eram înapoi la Universitate, să îl preiau pe Rassva să vădă și să fotografieze și el mașina. Ne-am dus încet spre locație, unde am stat 40 minute să înțelegem și surprindem fiecare detaliu al mașinii. Teoria mea este că noile modele BMW sunt desenate cu gândul că trebuie să dezvolți o relație cu ele pentru a le aprecia. Pe măsură ce îl studiez, descopăr mici aluzii la BMW 2002, M3 E46 sau 1M Coupe și înțeleg mai bine filosofia din spatele aspectului pătrățos. Îmi place ce văd.
Odată cu ora fixă am pornit spre Mega Mall, unde ne așteptau restul subTURATilor ca să filmăm clipul de prezentare al evenimentului. Poți să vezi aici ce a ieșit. Pe drum spre sediul BMW am verificat și opțiunile de personalizare a modurilor de condus. Combinația cea mai interesantă: motor, suspensii, direcție și frâne pe modul Sport, schimbătorul trecut pe modul manual și evacuarea activă deschisă.
Greutatea mare (puțin mai mult de 1.700 kg) nu se simte în general, fiind o mașină agilă și puternică, dar îi simți imediat tonajul in cazul decelerarii. Sistemul de frânare este supradimensionat, dar tot are de oprit aproape 2 tone! Recomand oricărui posesor de M2 să participe la un curs de condus defensiv/sportiv pe circuit că să înțeleagă dinamica mașinii într-un mediu controlat, înainte să îi verifice limitele pe stradă.
Pe parcursul testului, consumul mediu înregistrat de M2 a fost de 13,3 l / 100 km. În funcție de stilul de condus, poate să crească spre 25 l / 100 km, dar cine își cumpără o astfel de mașină nu se gândește la economie de carburant.
Interiorul cum e? Cum stă cu tehnologia?
Interiorul este destul de modern, similar cu cel găsit pe restul modelelor din gama producătorului german. Elementul central este ecranul curbat care înglobează ceasul de bord (12,3″) și un ecran tactil (14,9″) pentru toate funcțiile multimedia și de confort, identic cu cel de pe BMW iX. În funcție de modul de condus, mașina poate deveni mai zgomotoasă (dar nu foarte zgomotoasă, datorită normelor EURO) sau foarte civilizată. Dacă oprești și sunetul evacuării (de la butonul separat), poți trece neobservat prin oraș. Sistemul audio Harman Kardon este superb, ca de obicei, oferind claritate și putere pentru orice playlist ai la îndemână.
Scaunele M Sport sunt foarte comode și oferă susținere bună, iar suspensia adaptivă trecută în modul Comfort îți îndulcește semnificativ experiența pe drumurile patriei. Spațiul pe bancheta spate este mai generos decât în generația anterioară, dar orice pasager ai pune aici îți va cere pauze dese ca să se dezmorțească în cazul călătoriilor lungi.
În concluzie?
Noul BMW M2 se distanțează de filosofia baby M lansată odată cu Seria 1 M Coupe și preia tot ce e mai bun de pe M3/M4, devenind mult mai comod și mai puternic, dar și mai mare și greu. Este o mașină echilibrată cu care te poți înțelege excelent ca daily driver, dar și un huligan care de-abia așteaptă să învârtă cauciucurile punții spate. Dacă ești printre cititorii care își permit o astfel de mașină și încă stai pe gânduri, nu mai aștepta! Noul M2 este o specie pe cale de dispariție: o mașină care pune șoferul pe primul plan, cu un motor turbo lipsit de asistari hibride plus opțiunea de a îl configura cu cutie manuală. Viața este prea scurtă pentru alegeri raționale!
1 comment