Golf 8 a fost in sfarsit anuntat, dupa o perioada lunga de teasing. Ca in cazul lansarii celui mai noi iPhone, internetul stia cu mult timp inainte aproape tot despre model, de la design pana la dotari. Odata dezvaluit presei, insa, noul Golf a actualizat etalonul clasei si a revitalizat interesul fanilor gamei Volkswagen cu un pachet modern, dinamic si super tehnologizat. Pana voi putea sa povestesc despre experienta mea la volanul nou venitului, vreau sa privesc putin in urma catre generatia a saptea, pe care o inlocuieste.
Sa incep cu o scurta lectie de istorie: primul Volkswagen Golf a iesit din fabrica acum 45 de ani, iar 730 de zile mai tarziu productia atingea un nou record: masina cu numarul 1 milion. Pana in 2002, micutul hatchback a depasit cifrele de productie setate de batranul Beetle, depasind 35 milioane de unitati vandute. Ce inseamna asta? Lla fiecare 41 secunde, undeva in lume se comanda un Golf. Printre posesorii faimosi se numara Papa Benedict XVI, cu un Golf 4, vandut pentru €188,938 si Mark Zuckerberg care conduce un Golf 6 GTI. Pe parcursul primelor sapte generatii, a luat forma de hatchback, cabrio, break sau MPV si a fost propulsat de motorizari pe baza de combustibili fosili, hibride sau full electrice. Subiectul testului, a saptea generatie a fost lansata in 2012, plusand cu un habitaclu mai spatios, multiple imbunatatiri de siguranta pasiva si activa si tehnologii de confort premium precum ceasuri de bord digitale, unitate multimedia controlata cu gesturi sau faruri si stopuri LED.
Primul meu contact cu Golf 7 a fost in 2015, cand s-a inaugurat Uber in Bucuresti si am vrut sa testez serviciul. A venit un domn in varsta, cu o masina noua, curata. Nu am putut sa judec prea mult masina, dar am avut timp suficient in trafic pentru a ma acomoda cu bancheta ingramadita si pentru a intelege ca designerii nu au acordat foarte multa atentie masinii din punctul de vedere al pasagerilor, singura mea optiune de petrecere a timpului fiind privitul pe geam. Un plus: masina este izolata foarte bine, macar nu eram deranjat de trafic. Nota 10 si soferului pentru ca nu a vorbit deloc.
Mai tarziu, Midocar mi-a oferit ocazia sa si conduc unul. Chiar daca masina testata nu era echipata cu cele mai scumpe dotari, am putut sa vad cum ma simt ca sofer de Golf. Formele folosite in designul interior nu ies in evidenta nicicum, germanii mizand pe un design simplu, sobru, dar asta nu este neaparat o problema, avand sanse mari sa imbatraneasca ok. Micutul Golf are cateva trucuri prin care sa imi intre in gratii, de exemplu buzunarele de usi imbracate in textil sau spatiile de stocare ascunse peste tot prin habitaclu. Despre diesel-ul 1.6 TDI BlueMotion de 115 CP pot lauda doar consumul mic. Cutia automata DSG reusea sa ascunda lipsa de putere prin schimbari rapide si line, dar pachetul propulsor-cutie se simte excelent doar in oras. Imediat ce am intrat pe autostrada, in schimb, am iesit din zona lui de confort, la fiecare depasire simtind nevoia mai multor ponei sub capota. Cu toate astea, am fost placut surprins de cat de comod si bine izolat este habitaclul, chiar si la 130km/h.
Pentru un Golf mai interesant, iti recomand sa te uiti la echiparea Highline, careia sa ii adaugi urmatoarele optiuni: motorul 1.5 TSI si cutia DSG, pachetul exterior “R-Line” (1037€) si culoarea Lapis Blue metallic (474€), jante aliaj usor Dijon (243€) si tapiterie piele ecologica (2034€). Pentru un plus de tehnologie, alege si sistemul Discover Navigation Pro (2140€) de 9.2″ cu control prin gesturi (ca pe BMW Seria 5) si suport Apple CarPlay si Android Auto, sistemul audio Dynaudio Excite de 400W (641€) si ceasurile de bord digitale Active Info Display (597€). Pentru confort pe tot parcursul anului adauga si keyless access (346€), volanul de piele incalzit (196€) si aer conditionat automat (209€). Daca vrei ca masina sa fie mai atenta la drum decat tine, nu uita sa bifezi Blind Spot Plus si Rear Traffic Alert (340€) si Light Assist si Lane Assist (572€). Pentru configuratia de mai sus poti folosi pe site-ul Midocar urmatorul cod: YD3AUG.
Din punctul meu de vedere, un Golf bun trebuia sa fie neaparat insotit de initialele GTI sau R. Pasiunea mea pentru masini usoare, rapide si cu directie precisa m-a facut sa consider plictisitor un automobil care nu ma face sa ma simt in oras ca in Mario Kart, dar perioada petrecuta in corporatie si plimbarile cu Golfurile de flota m-au facut sa apreciez altfel o experienta simpla, silentioasa si mereu fiabila. Incercand sa schitez un profil al clientului ideal pentru Golf, am intalnit oameni de toate felurile, de la arhitecti la avocati sau de la manageri de banca la organizatori de evenimente. Practic, acesta este farmecul unui ambalaj usor generic, se adapteaza usor langa orice personalitate. Daca te intereseaza un hatchback ceva mai agil, poti incerca MINI One, dar daca ai nevoie de mai mult spatiu, Fiat Tipo poate sa fie pe gustul tau. Un Golf bine echipat depaseste costul si finisarile italiencei, dar indiferent de echiparea aleasa primesti un pachet cel putin la fel de bine inchegat ca al britanicei.
33000 de euro ptr un golf…cam prea exagerat pretul… chiar nu merita, in bugetul asta poti lua alte masini mult mai bune, sau chiar una mai putin dotata dar cu care sa-ti plimbi familia…unde e oferta? mai mereu a fost la pretul asta
Pretul configuratiei respective este de lista, in afara oricarei promotii. Mai departe, da, tine de preferintele personale. Unii ar prefera un sedan italienesc ca Giulia, unii ar prefera un Golf simplu, nimic gresit.