Echipa Oracle Red Bull Racing a poposit pentru câteva ore în București și a adus o echipă de piloți profesioniști, antrenați special pentru a face show. Sintetizând evenimentul în câteva cifre: au fost 50.000 spectatori, vehiculele au depășit 3.000 cai putere în total, pe pistă au intrat 100 călușari, în mintea tuturor a rămas 1 monopost.
Antreurile
După ce mulțimea de fani s-a calmat și forțele de ordine au reușit să închidă coridoarele temporare, a sunat gongul simbolic și s-au pornit motoarele. Prima parte a spectacolului a fost asigurată de mașinuțele de la Hot Rod Fun, care au pus zâmbete pe fetele spectatorilor când au aruncat obiecte promoționale spre tribune. A preluat pista monopostul construit de la zero de echipa UPB Drive pentru competiția internațională de inginerie Formula Student. Imediat după, Simone Tempestini, de 6 ori campion de raliu al României, și-a demonstrat abilitățile la volanul noului său Porsche 997 R-GT construit de Tuthill Porsche și acreditat FIA. Soarele încingea asfaltul iar sunetele scoase de motorul bestiei din Stuttgart făceau orice pasionat să se topească de plăcere.
Felul principal
Elias și Johannes Hountondji, supranumiți Red Bull Driftbrothers, au continuat de-a latul spectacolul cu cele două BMW M4 Competition modificate alături de inginerii BMW M. Cu 1.040 cai putere și 1.300 Nm scosi din fiecare motor S58, cei doi frați s-au simțit ca acasă pe traseul evenimentului și au distrat publicul cu nori de fum din cauciucuri, tură după tură.
Arūnas Gibieža, dublu campion european la stunt riding a preluat ștafeta și a ținut spectatorii emoționați. Lituanianul a impresionat prin trucuri cu motocicleta sa personalizată Kawasaki Ninja 636: wheelie-uri, frâne spectaculoase și exemple de control al motocicletei din orice poziție.
Cireașa de pe tort
De ce să ne prefacem, știm toți că motivul principal pentru care am venit este să aud cu propriile-mi urechi monopostul RB7. Să stabilim câteva detalii tehnice, întâi.
RB7 a fost prezentat oficial în 2011 și a fost parte a echipei, alături de Sebastian Vettel și Mark Webber. Cu RB7, Oracle Red Bull Racing a reușit să câștige ambele titluri mondiale (la piloți și constructori) acumulând în total 650 de puncte, cel mai mare număr de puncte acumulat de o echipă într-un singur sezon. Din cele 19 etape programate în sezonul competițional, piloții echipei au plecat de 18 ori din pole position.
Vinovat pentru performanță este un motor aspirat Renault RS27 cu 8 cilindri în V, unghi de 90 grade între bancurile de cilindri, 4 supape pe cilindru și cilindree de 2.400 cmc. Propulsorul dezvoltă 750 CP la 18.000 rpm + KERS și cântărește fix 95 kilograme. Viteza de top înregistrată de RB7 a fost de 336,1 km/h iar un sprint de la 0 la 300 km/h se realizează în 10 secunde, puțin mai rapid decât ar ajunge un Ford Puma la 100 km/h.
Pilotul care a încins cauciucurile monopostului RB7 a fost Patrick Friesacher. A folosit linia dreaptă de 950 metri pentru a face motorul să sune fantastic în turații înalte, ca apoi să ne încânte cu miros de cauciuc la cele două zone “360”. Pentru că ne place tehnologia, dar apreciem și tradițiile, gazdele au pregătit un moment în care identitatea locală s-a intersectat cu performanța de top din Formula 1: monopostul a fost înconjurat de 100 de călușari care au cântat și dansat cu energia specifică lor.