- Marele castigator al evenimentului: Packard Super Eight din1935;
Premiul publicului: GAZ M21-11 din 1958; - BMW i8 a avut o prezenta speciala la eveniment;
- BMW a onorat pilotii romani care au scris istorie cu modelele marcii.
Sinaia. Pe 25 iunie 2016 a avut loc a VI-a editie a Concursului de Eleganta Sinaia sub organizarea Retromobil Club Romania si cu un sprijin special din partea BMW Group Romania.
BMW i8 a avut o prezenta speciala in cadrul paradei oficiale din fata Palatului Peles, oferind o perspectiva unica asupra viitorului automobilului. BMW i8 este un model plug-in hybrid sportiv care vine cu o gama larga de premiere tehnologice, de la platforma BMW LifeDrive, cu sasiu din aluminiu si structura caroseriei din fibra de carbon, pana la debutul mondial al farurilor laser pe un automobil de serie. Tehnologia plug-in hybrid combina o baterie de capacitate mare, doua motoare electrice si unul pe benzina, de trei cilindri, pentru o putere totala de 266 kW/362 CP si o acceleratie 0-100 km/h in numai 4,4 secunde. Perfomantele sunt obtinute in contextul in care este asigurata o autonomie electrica de 37 km si un consum echivalent cu cel al unui model compact de oras.
In acelasi timp, in cadrul evenimentului, BMW a onoroat pilotii romani care au contribuit la succesul marcii in sporturile cu motor. Au fost mentionati: Petre Cristea, Marin Dumitrescu, Alexandru Papana, Dan Tatusescu, Alexe de Vassal, Constantin Voluntaru, Vintila Frumusanu, Ion Bolony, Valentin Tantareanu, Alexandru Uta, Jean Calcianu, Luca Ion Niculescu, H. Rosenauer, Marin Butculescu, Serban Grigorescu, Emil Pavel, Eugen Ionescu Cristea, Horst Graef, Laurentiu Borbely, Lorincz Borbely, Ovidiu Mazilu, Dorin Toma, Gunther Graef, Eduard Tontsch, Mihai Beldie, Costi Stratnic.
„BMW Group Romania este pentru al treilea an consecutiv partenerul Concursului de Eleganta de la Sinaia. Este o mare onoare pentru noi sa fim aici intr-un an asa de special, al aniversarii centenarului BMW. Ne-am dorit sa marcam prezenta noastra la eveniment evocand pe cei mai importanti piloti BMW romani, care au o contributie speciala la imaginea marcii in Romania. Un alt element important al prezentei noastre la eveniment va fi prezentarea BMW i8, ca o perspectiva a viitorului si ilustrand tema aniversarii noastre centenare – <<The Next 100 Years>>”, a explicat Alexandru Seremet, Corporate Communication Manager, BMW Group Romania.
Au fost inscrise in competitie 29 de automobile din 4 tari. Cel mai vechi automobil inscris in concurs a fost REO Runabout din 1907. Evenimentul se afla la a sasea editie moderna, dupa relansarea din 2011. Concursul de Eleganta de la Sinaia are o valoroasa traditie interbelica, cu doua editii organizate in 1934 si 1935. Evenimentul se afla sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regele Mihai I al Romaniei si s-a desfasurat in parteneriat cu Primaria Orasului Sinaia si cu Muzeul National Peles. Editia din 2016 a marcat si lansarea unui site dedicat.
Lista castigatorilor:
Castigatorul Concursul de Eleganta Sinaia 2016, Best of Show – Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection
Premii speciale acordate
Premiul publicului – GAZ M21-01 (1958)
Premiul Special al Juriului – Dodge DU (1935) si familia Girlea (Iasi)
Premiul special acordat de sponsorul principal R.C.R Allianz Tiriac – Renault 12 TS Break (1970)
Premiul de restaurare – Mercedes 220 Cabriolet B (1953)
Cel mai vechi automobil participant la concurs – REO Model G (1907)
Premiul de conservare – Mercedes 230 S (1965)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru a participa la concurs – Citroen DS 21 Pallas (1970) – Adrian Pintea (Ungaria – 720 km)
Premii acordate pe grupe
Antebelice Cabriolet
- Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection (Bucuresti)
- REO Model G (1907) – Axel Kohnen (Bucuresti)
Antebelice Sedan
- Ford A Town Sedan (1931) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
- Dodge DU (1935) – Gabriel Girlea (Iasi)
- Willys Knight 70 (1928) – Paul Sindie (Bucuresti)
Postbelice Sedan
- Triumph Renown 2000 (1952) – Restaurari Auto Balint (Brasov)
- GAZ M21-01 (1958) – Serghei Maldur (Republica Moldova)
- Renault 12 TS Break (1970) – Horatiu Popa (Brasov)
Postbelice Cabriolet
- Mercedes 220 B (1953) – Iacob Epure (Bucuresti)
- Lagonda 3.0 DHC I (1953) – Axel Kohnen (Bucuresti)
- Mercedes 350 SL (1972) – Alin Muresan (Targu Mures)
Postbelice Coupe
- Chevrolet Corvette C2 (1967) – Camil Perian (Bucuresti)
- Mercedes 300 SE Coupe (1965) – Oleg Tataru (Ploiesti)
- Porsche 912 (1967) – Dimitar Dimitrov (Bulgaria)
Fabricat in Romania
- Dacia 1300 (1969) – Danut Crainiciuc ( Suceava)
- Dacia 1100 (1969) – Ioan Vlad (Baia Mare)
- Dacia 1300 (1973) – Weisz Iosif (Baia Mare)
Credit foto: Dragos Savu – Retromobil
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]