fbpx
Search

BMW incorporeaza realitatea virtuala in dezvoltarea noilor modele

Bucuresti/München. BMW a devenit primul constructor auto care introduce un sistem combinat de realitate virtuala in dezvoltarea automobilelor, conceput in intregime prin utilizarea componentelor din industria de jocuri pe computer. Acesta ofera cateva avantaje semnificative fata de sistemele VR care existau pana in prezent si este primul pas spre transformarea realitatii virtuale intr-o componenta foarte reala pentru numeroase puncte de lucru ale dezvoltatorilor – totul intr-un viitor nu foarte indepartat.

Adoptarea acestui sistem informatic face posibila economisirea unui volum considerabil de timp si efort, in special in primele faze ale dezvoltarii. Anterior, investigatiile VR puteau fi realizate pe instalatiile specializate costisitoare. Prin incorporarea de solutii de consumer electronics, dezvoltatorii castiga un grad fara precedent de flexibilitate, pentru ca orice modificare poate fi implementata si testata foarte rapid. In plus, dezvoltatorii de pe mapamond vor putea lua parte la procesele de luate a deciziilor din propriul birou, fara a mai fi nevoie sa calatoreasca foarte departe. Numai dupa ce schitele de design au fost aprobate cu ajutorul ochelarilor VR, ele vor fi construite efectiv pentru testare ulterioara.

Inca din anii ’90, BMW utilizeaza sistemele VR in procesele de dezvoltare. Acum, isi reafirma statutul de pionier prin implementarea sistematica a tehnologiilor dintr-un sector care anterior nu a fost punctul central al aplicatiilor industriale. Din primavara acestui an, componentele din industria jocurilor pe computer au permis inginerilor si designerilor sa patrunda din ce in ce mai des in universurile virtuale care sunt din ce in ce mai realiste. Cele mai scurte cicluri de inovatie consumer electronics au ca rezultat un domeniu de aplicare tot mai vast al functiilor, coroborat cu costuri mai scazute. Astfel, aceasta permite ca mai multe functii ale automobilelor sa fie transferate intr-un model VR intr-o maniera tot mai realista. Mai mult, este posibil ca sistemul sa fie scalat, cu efort minim, la mai multe puncte de lucru diferite ale dezvoltatorilor.

Acest lucru este ideal pentru strategia BMW, cu accentul sau pe tehnologiile inovatoare si digitalizare. Functiile automobilelor si noile designuri de interior pot fi modelate rapid cu ajutorul experientelor vizuale. Aceasta face posibila simularea calatoriilor printr-un oras in timp ce se testeaza modul in care arata imaginea de jur-imprejur a imprejurimilor sau daca un monitor are vizibilitate slaba sau este incomod in functie de unghiul de vizualizare sau pozitia scaunului. In orice moment, inginerii de dezvoltare au impresia ca stau intr-un automobil real intr-o situatie reala de condus.

In urma unei evaluari efectuate pe parcursul anului 2015, BMW a optat pentru implementarea celor mai puternice solutii disponibile in prezent. Datorita sprijinului oferit in timp util de producatorul de tehnologie mobila HTC, numeroase kituri de dezvoltare HTC Vive au fost deja utilizate in proiectele-pilot cu incepere din toamna anului 2015.

Componentele principale ale castilor constau din doua ecrane high-resolution si un sistem de urmarire bazat pe laser care acopera o suprafata de 5 metri x 5 metri in aplicatia BMW. Elementele grafice sunt compuse de software-ul care in mod normal serveste la producerea celor mai bune grafice pentru jocuri pe computer. Pentru aceasta, BMW utilizeaza Unreal Engine 4 de la Epic Games. Acesta permite redare stabila de 90 de cadre pe secunda, in timp ce se obtine si o calitate fotorealista. Acest calcul este realizat prin utilizarea unor computere de jocuri high-end cu componente racite cu apa si suspuse unui overclock (inclusiv Intel Core i7 si doua carduri grafice Nvidia Titan X). Evolutii ulterioare sunt asteptate in ceea ce priveste hardware-ul si software-ul castilor, iar acestea vor fi evaluate la interval regulate.

Totusi, doar senzatiile vizuale nu sunt suficiente. Din acest motiv, BMW foloseste un ansamblu interior reutilizabil care, datorita utilizarii prototipurilor rapide, imbunatateste suplimentar perceptia prin realizarea unei experiente de realitate mixta. Redarea acustica precisa si stereoscopica, cum ar fi pentru sunetul caracteristic al motorului BMW, intensifica suplimentar experienta captivanta. Aceasta, combinata cu modelul VR, permite experimentarea automobilului in medii diferite. Impresia complet realista a automobilului, produsa prin aceasta metoda, este unica deocamdata in industria auto.

Sistemul de urmarire HTC Vive Lighthouse care este utilizat inunda camera cu un camp luminos invizibil care este urmarit de senzorii de pe casca VR si de controlere. Laserele sistemului actualizeaza campul de urmarire la intervale de cateva milisecunde, permitand astfel urmarirea cu ultraprecizie a fiecarei miscari a corpului si chiar fiecare modificare in directia de vizualizare. Datorita acuratetei supreme si urmaririi stabile a sistemului, purtatorul se poate misca in mediul virtual cu interferenta zero – acest lucru este esential nu doar pentru crearea unei impresii spatiale pe cat se poate de reala si pentru maximizarea nivelului de imersiune, ci si pentru a face posibila obisnuirea cu setul VR. Sistemul global de realitate mixta care a fost dezvoltat intern de BMW asigura interactiune optima intre dispozitivele individuale si componente, precum modelul VR, prototipurile rapide, castile VR si urmarire.

[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close