Într-un oraș mic din România, mai exact Câmpulung Muscel, o fabrică de automobile își începea parcursul în 1957. Este vorba de ARO, o marcă binecunoscută în Europa pentru mașinile off-road de înaltă performanță pe care le producea. În ciuda calității ridicate, ultimul model al companiei a părăsit linia de producție în 2003, după ce întreprinderea a fost privatizată și noul proprietar a preferat să vândă utilajele.
La 20 de ani de la închiderea fabricii, a venit o veste neașteptată din partea unuia dintre cei mai mari producători de automobile de teren. Compania Jeep, parte a grupului Stellantis, a anunțat astăzi că a cumpărat drepturile asupra numelui. Nu știm încă unde vor fi fabricate modelele noi, dar reprezentanții companiei sunt optimiști în legătură cu posibilitatea de a construi o fabrică în România.
Suntem foarte încântați să relansăm ARO și să aducem un nou produs pe piața auto globală. Noul model va fi un SUV puternic și versatil, o ocazie unică de a combina designul iconic al mașinii de teren românești cu tehnologia modernă dezvoltată de Jeep!”
Marcu Totterenu, CEO Jeep și Aro, divizia Europa de Est
Alături de numele „ARO” revin și binecunoscutele cifre „240”. Noul model va fi bazat pe platforma tehnică a faimosului Wrangler și va fi propulsat inițial de motorizări hibride („verișorii” americani folosesc o combinație care dezvoltă până la 380 CP), apoi 100% electrice, pentru putere și rafinament de neegalat, fără să sacrifice eficiența pe teren accidentat. Cu acest model, Jeep speră să atragă un public larg, atacând segmentul de piață pe care îl domină Dacia prin modelul Duster.
Jurnaliștii invitați astazi, 1 aprilie, la conferința de presă a grupului Stellantis au avut acces la un concept care prefigureaza aspectul de serie al noului model. Deși nu avem voie să dezvăluim fotografii, fac o excepție și vă prezint o fotografie pe care am reușit să o salvez înainte să mă observe paznicii. Se observă clar un stil modern, dar iconic.

Jeep promite investiții importante pentru producția noului model ARO. Viitoarea fabrică va beneficia de linii de producție moderne și va crea mai mult de 500 noi locuri de muncă. Se așteaptă ca producția să înceapă în 2025, după finalizarea dezvoltării modelului și a uzinei. În acest moment nu avem o confirmare a prețului de achiziție, dar ne așteptăm să fie în aceeași clasă de buget ca rivala produsă la Mioveni.
Să – l vedem!!
Va fi scos pe piața anul viitor, tot pe 1 aprilie! 🤣🤣🤣
As fi foarte incantat dacă aceasta știre ar fi adevărată și nu o gluma de întâi aprilie.
Si noi la fel 🙂 Important e sa ne descretim fruntile
Bun articol ptr 1 aprilie 🙂
Glume rasuflate de romani cu bmw sudat…
Nu am BMW, din pacate 🙁
Am lucrat la Campul lung , la finisari… in Aro , nu s-a mai investi mare lucru , ori succesul vine cand vii cu noutati notabile , noi inca fabricam in 94 , masini cu dotarile din 78. Era de asteptat, pacat insa ca nu am stiut cum sa atragem dezvoltatoe si sa promovam acelasi brand , insa cu o tehnica care sa tina piept marilor constructori.
Păcăleala de 1aprilie
Frumos ,e bine că se mai construiește ceva.
De 1 Aprilie,bravo😃😄😀
Fix de 1 aprilie 😀
Vorbesc de a concura cu Duster,
Sa vedem si ce preț va avea
Felicitări, bun rau este al nostru
Mare vrajeala de 1 Aprilie ! Visam cu ochii deschiși dar tot este bine ca mai putem visa.
Bravo!
Așteptăm!