fbpx
Search

BMW Group Innovation Days 2015: tehnologiile de propulsie ale viitorului

  • In cadrul unui eveniment de condus ce are loc pe circuitul de teste de la Miramas, in sudul Frantei, BMW Group prezinta tehnologii de propulsie de avangarda: injectia cu apa pentru modele de serie, BMW Seria 2 Active Tourer plugn-in hybrid si o dezvoltare a unui model cu pila de combustie si autonomie de peste 500 km.
  • Cel mai mare centru de teste a BMW Group ofera mediul ideal pentru testarea intensiva, in conditii real, a sistemelor de propulsie si a dinamicii.
  • Tehnologia BMW eDrive technology de la automobilele BMW i continua sa-si gaseasca locul in modelele de serie ale marcii BMW.
  • Prototipul unui BMW Seria 2 Active Tourer cu sistem de propulsie hybrid plug-in demonstreaza flexibilitatea ridicata a tehnologiei BMW eDrive; primul automobil hybrid plug-in de la BMW cu motor cu ardere interna dispus in fata si montat transversal, generator si tractiune integrala printr-un sistem de propulsie electrica pe puntea spate.
  • Injectia directa cu apa imbunatateste eficienta motoarelor cu ardere interna la niveluri ridicate de performanta si reduce semnificativ consumul de combustibil si emisiile in ciclurile de condus reale.
  • Sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen este o perspectiva in viitor a tehnologiei BMW eDrive. Aceasta permite condusul integral electric cu o autonomie mare si timpi scurti de realimentare. Numerosii ani de cercetare si dezvoltare pe care BMW Group i-a efectuat in acest domeniu au primit un nou impuls prin colaborarea cu Toyota Motor Corporation.

Integrarea tehnologiei BMW eDrive la un numar tot mai mare de modele ale marcii BMW, dezvoltarea continua a motoarelor cu ardere interna cu tehnologie TwinPower Turbo si conceptul unui Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV / automobil electric cu pile de combustie) au ajutat BMW Group sa se pregateasca pentru provocarile viitorului. La baza tuturor acestor dezvoltari se afla arhitecturile flexibile si o varietate tot mai mare a tehnologiilor pentru sisteme de propulsie: motoarele pe benzina si diesel cu grad mare de eficienta, sistemele de propulsie hybrid plug-in si electrice pe baterie, dar, in viitor, si pilele de combustie cu hidrogen vor furniza tehnologii eficiente pentru fiecare segment si set de cerinte in parte.

 

Centrul de teste a BMW Group de la Miramas: mediul ideal pentru testarea sistemelor de propulsie si a tehnologiilor sasiului
De aproape 30 de ani, complexul de teste de la Miramas (sudul Frantei) a jucat un rol important in dezvoltarea automobilelor si motocicletelor BMW. Datorita climei stabile si gamei vaste de posibilitati de utilizare, complexul ce masoara aproximativ 473 de hectare ofera mediul perfect pentru testarea intensiva a sistemelor e propulsie si a tehnologiei sasiului. Autodrome de Miramas a fost cumparat de BMW Franta in 1986, iar de atunci a fost extins si actualizat in mod constant. Pe langa pista de teste, ca are o lungime combinata de peste 50 de kilometri, Miramas dispune acum si de facilitati ultramoderne de birouri si ateliere pentru dezvoltarea si reglajul fin al modelelor si componentelor tehnologice noi.

 

Piesa centrala a complexului de teste este ovalul de asfalt, cu o lungime de cinci kilometri, care a fost candva circuit de curse. Pe langa acesta, un inel de autostrada pentru teste la viteze foarte mari, diferite trasee de manevrabilitate si coline, viraje „ac de par”, drumuri accidentate si sectiune de off-road pot fi utilizate pentru studii individuale si programe extinse de teste. Printre particularitatile locului se numara o reproducere a unei sectiuni de la Nürburgring. Activitatea de reinnoire de pe Petit Ovale de la Miramas a inclus o copie fidela a „Ring’s Caracciola-Kurve” (virajul Karussell de pe Nürburgring, Nordschleife). Datorita calitatilor dovedite, sectiunea foarte dificila reprezinta testul suprem pentru optimizarea si reglajul fin ale componentelor sasiului si ale sistemelor electronice de control.

Prototipul BMW Seria 2 Active Tourer hybrid plug-in: tehnologia BMW eDrive extinsa si la alte modele ale marcii BMW
Electromobilitatea vine cu o noua fateta in portofoliul de modele BMW. Tehnologia BMW eDrive dezvoltata pentru automobilele BMW i se extinde si la alte concepte de automobile ca parte a sistemelor de propulsie hybrid plug-in, modalitate prin care isi dovedeste flexibilitatea. De aceasta data, tehnologia se combina – in premiera – cu un motor cu ardere interna, dispus frontal si montat transversal. Prototipul BMW Seria 2 Active Tourer hybrid plug-in ce a fost prezentat la Miramas este echipat cu un motor pe benzina, cu trei cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo, care actioneaza puntea fata, un generator de inalta tensiune montat in structura frontala si un electromotor ce-si transmite puterea catre rotile spate. Rezultatul este un sistem de tractiune integrala similar cu ces a automobilului sport hybrid plug-in BMW i8, dar aici este dispus in oglinda. In formul constructiva pentru acest prototip, motorul de 1,5 litri dezvolta 100 kW/136 CP si un cuplu maxim de 220 Nm. Generatorul suplimentar montat pe puntea fata indeplineste trei functii: boost pe perioade scurte asigurand un plus de 15 kW si pana la 150 Nm, starter pentru pornirea foarte lina si rapida a motorului cu ardere interna si generator pentru a alimenta bateria electrica si a asigura o franare regenerativa pe ambele punti. Motorul electric principal este situat pe puntea spate si asigura o putere de 66 kW/ 88 CP si un cuplu maxim de 165 Nm.

Sistemul hibrid are acelasi functii ca la BMW i8 – controlat de Sistemul de control al stabilitatii, regleaza dinamic distributia de cuplu intre puntea fata si spate pentru un plus de siguranta si caracteristici dinamice superioare.

 

Si astfel, eficienta mare a sistemului de propulsie hybrid plug-in, capacitatea de a rula in regim exclusiv electric si furnizarea instantanee a puterii cand intra in actiune motorul electric sunt completate de un sistem de tractiune integrala ce nu are egal in segment. Prototipul hybrid plug-in BMW Seria 2 Active Tourer poate parcurge pana la 38 de kilometri in regim 100% electric si viteza maxim de pana la 130 km/h, accelereaza de la 0 la 100 km/h in aproximativ 6,5 secunde si va obtine un consum mediu mixt de aproximativ 2,0 l/100 km, echivalentul unor emisii CO2 mai mici de 50 g/km, in ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in.

Preturile pentru BMW Seria 2 Active Tourer plug-in hybrid nu au fost finalizate. Insa, la fel ca la versiunile BMW X5 si BMW Seria 3, se doreste un pret apropiat de versiunea pe benzina.

Injectie directa cu apa: efectul de racire asigura un plus de putere si eficienta
Dupa premiera injectiei directe cu apa la BMW M4 MotoGP Safety Car, injectia directa cu apa pentru motoare turbo pe benzina isi face acum debutul la un membru al noii generatii de propulsoare a BMW Group. Aceasta tehnologie inovatoare, care creste eficienta prin reducerea temperaturilor din procesul de combustie, va fi prezentata, in cadrul BMW Group Innovation Days 2015, la un model BMW Seria 1 echipat cu motor pe benzina, cu trei cilindri.

Sistemul de injectie de apa perimite un control mai bun al modului de functionare al turbinei de gaze. Apa injectata in galeria de admisie, prin evaporare, absoarbe energie si raceste temperatura de ardere cu pana la 25 de grade.

 

Efectul de racire indus de injectia directa cu apa ofera acestui propulsor performante si eficienta imbunatatite substantial. In plus, consumul de combustibil este redus in special la utilizarea motorului in sarcina maxima. Astfel, plusul de eficienta este unul semnificativ – in special cand conducatorul adopta un stil mai sportiv -, iar consumul in conditii de utilizare cotidiana beneficiaza corespunzator. In acelasi timp injectia directa cu apa reduce solicitarea termica resimtita de numeroase componente si minimizeaza emisiile.

Suplimentar, sistemul reduce riscul de detonare necontrolata si astfel permite ridicarea raportului de compresie de la 9,5:1 la 11:1. Aceasta imbunatateste functionarea motorului pe tot spectrul de functionare. Folosind acest sistem, puterea si cuplul pot fi ridicate cu pana la 10%. In plus, sistemul este compatibil si cu combustibili de calitate mai slaba (cifra octanica RON 95) si poate fi folosit oriunde in lume.

 

La BMW M4 MotoGP Safety Car se folosea un rezervor de apa 5 litri care trebuia realimentat. In conditiile solicitante de functionare pe circuit, rezervorul de apa trebuia reumplut la fiecare realimentare cu combustibil. Noul sistem prezentat pe prototipul BMW Seria 1, pregatit si pentru productia de serie, recupereaza apa condensata generata continuu de sistemul de aerul conditionat si astfel nu mai este necesara reumplerea lui manuala. Suplimentar, exista masuri care sa protejeze sistemul de inghet in cazul unei functionari intr-un regim de temperaturi scazute.

Pilele de combustie cu hidrogen: combinatie de pionierat cu BMW eDrive, optiune pe termen lung pentru mobilitate cu emisii zero
De peste 30 de ani, BMW Group dezvolta sisteme de cercetare pentru folosirea hidrogenului ca sursa de energie. In 2006, compania a prezentat primul sedan care putea folosi acest tip de combustibil in utilizarea zilnica.

De peste 15 ani, BMW Group realizeaza o activitate de cercetare si dezvoltare in domeniul sistemelor de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen. Lansata in 2013, o colaborare cu Toyota Motor Corporation a accelerat suplimentar evolutia spre obiectivul de finalizarea a componentelor aprobate pentru constructia unui Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV / automobil electric cu pile de combustie) in 2020. Pilele de combustie, care transforma hidrogenul in energie electrica si vapori de apa, permit un condus fara emisii, combinat cu dinamica pe care clientii o asteapta din partea unui model BMW. In plus se asigura capacitatea de a parcurge distante lungi, precum si timpi scurti de realimentare. Prin urmare, reprezinta urmatorul pas ideal pentru tehnologia BMW eDrive.

Evenimentul Innovation Days 2015 include, in premiera, prezentari de condus in care automobile demonstrative cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen prezinta potentialul acestei tehnologii. Modelul este dezvoltat pornind de la un BMW Seria 5 Gran Turismo si are urmatoarele componente princiaple:
– Un motor electric de 180 kW, 245 CP, electronica de putere, precum si o baterie pentru stocarea temporara a energiei – toate compoentele dezvoltate ca o versiune a tehnologiei BMW eDrive folosita pentru BMW i si modelel plug-in hybrid ale marcii.
– Un rezervor de hidrogen gaz comprimat care respecta standardele industriei de 700 bar si presiune criogenica, o solutie patentata BMW Group. Stocarea se va realiza la 350 bar si poate asigura o autonomie de peste 500 km.
– Solutia de pila de combustie, un prim rezultat al colaborarii dintre BMW Group si Toyota Motor Corporation.

 

Pe termen lung, sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va deveni un element integrant al tehnologiei Efficient Dynamics – astfel, BMW Group va putea oferi o varietate si mai mare de sisteme de propulsie, care pot fi adaptate flexibil diferitelor concepte de automobile, cerintelor clientilor si prevederilor legale din jurul lumii. Mai mult, sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen ofera posibilitati de integrare intr-o arhitectura personalizata de automobil. Astfel, viitoarele FCEV-uri vor beneficia de libertate extinsa in dezvoltarea designului inovator si a solutiilor legate de spatiu, similara cu cea permisa de arhitectura LifeDrive care sta la baza automobilelor BMW i cu eDrive.

[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close