Bucuresti/Sinaia. Un automobil clasic de succes printre modele de epoca: BMW, in calitate de partener al Concursul de Eleganta Sinaia 2015, a marcat aniversarea a 40 de ani de BMW Seria 3. Concursul dedicat automobilelor de epoca este cel mai important eveniment dedicat automobilelor de epoca in acest an, beneficiaza de un decor deosebit – domeniile Palatului Peles, si de patronajul MS Regele Mihai I al Romaniei.
„Acest parteneriat ne onoreaza, suntem mandri sa putem fi parte intr-un proiect incarcat de traditie, care beneficiaza de o participare valoroasa, un decor remarcabil si parteneri de marca. Ne bucuram sa putem prezenta aici si putin din istoria marcii. Putem astfel marca inca o data 40 de ani de la debutul BMW Seria 3, un model esential al marcii,” a declarat Alexandru Seremet, manager de comunicare BMW Group Romania.
Aflat la cea de-a sasea generatie, BMW Seria 3 este cel mai de succes model al marcii. In prezent mai bine unul din patru modele vandute la nivel global este un Seria 3. Cu tractiune spate, distributia perfecta de mase 50:50 si motorizari de exceptie, BMW Seria 3 a fost mereu un etalon in segment pentru placerea de a conduce.
Mai mult, in concursul oficial a fost inscris si un model BMW 1602, cel care a fost considerat predecesorul linie de modele BMW Seria 3. BMW 1602 a fost dezvoltat la propunerea celebrului Max Hoffman, cel care se ocupa de la importurile marcii in Statele Unite. Acesta a recunoscut potentialul pentru un sedan cu doua usi, sportiv si accesibil. Modelul era bazat de o versiune a celebrului motor al marcii M10, dezvoltat de Alex von Falkenhausen, cu un bloc cu patru cilindrii in linie. Acesta avea sa fie, in diverse versiuni imbunatatite de-a lungul vremii, unul din cele mai longevive modele ale vremii. Dezvoltat in perioada in care sef de design al marcii era Wilhelm Hofmeister, BMW 1602 prezinta multe din detaliile moderne de design BMW, precum integrarea farurilor rotunde in grila, linia mediana de contur sau celebra curba „Hofmeister” a montantului C.
Concursul de Eleganta de la Sinaia este organizat, ca in fiecare an, de Retromobil Club Romania (R.C.R.), sub inaltul patronaj al MS Regele Mihai I al Romaniei si cunsprijinul Primariei Sinaia si al Muzeului National Peles. In forma moderna, evenimentul se afla la a cincea editie, Mai multe detalii pe www.retromobil.ro.
Rezultate Concursul de Eleganta Sinaia 2015
Best of show : CORD 818 Custom Beverly (1937) – Tiriac Collection (Bucuresti)Premii speciale :
Premiul publicului : KAISER DARRIN (1954) – Axel Kohnen (Bucuresti)Premiul pt. cel mai vechi automobil din concurs : OLDSMOBILE Curved Dash Model 6C (1904) – Gabriel Lucian Balan (Constanta)
Premiul de restaurare : PLYMOUTH P2 (1936) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pt. participarea la concurs : MERCEDES 220 S (1958) – Aniko Peschak (Ungaria)
Premiul de conservare : OLTCIT CLUB (1982) – Adrian Honoriu Ghizdavu (Sighisoara)
Premiu special al juriului : FORD V8 48 Roadster (1935) – Gabriel Lucian Balan (Constanta)
Premiu special acordat de sponsorul principal R.C.R. – Alliantz Tiriac : DACIA 1300 (1972) – Dan Spuderka (Brasov)
Premiu special al juriului : NASH 960 Sedan (1932) – Gabriel Garlea (Iasi)
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]