Bucuresti. Primul model hybrid plug-in de serie al marcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Datorita tractiunii integrale permanenta si tehnologiei BMW EfficientDynamics eDrive, BMW X5 xDrive40e ofera sportivitate exceptionala, echilibru suprem si o eficienta remarcabila. Cu o putere totala a sistemului de 230 kW/313 CP, generata de motorul pe benzina – cu patru cilindri – cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuseste un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km si un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeasi distanta parcursa. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date in conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia in functie de dimensiunea anvelopelor alese).
Utilizarea tehnologiei BMW eDrive – pentru eficienta deosebita precum si pentru o mobilitate in regim exclusiv electric – prezinta o noua forma a experientei superioare a condusului unui model Sports Activity Vehicle. BMW X5 xDrive40e beneficiaza de pe urma tehnologiei si cunostintelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizator de drum pentru si acum placerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentata in premiera si la un model al marcii principale BMW.
Acumulator litiu-ion cu optiuni flexibile de incarcare, versatilitate specifica unui SAV si ambianta exclusivista
Energia pentru electromotorul integrat in transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care – prin intermediul unui transformator de tensiune – furnizeaza puterea si unei baterii de joasa tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.Alimentat de la o priza obisnuita, timpul de incarcare este de 3 ore si 50 de minute. Reincarcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursa casnica de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum si la statiile publice de incarcare. In contextul in care se foloseste sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de incrcare scade la 2 ore si 45 de minute.
Pentru a se economisi spatiu, acumulatorul de inalta tensiune se afla sub podeaua portbagajului, acolo unde este si protejat bine in cazul unui accident. Cu o capacitate a portbagajului ce variaza intre 500 si 1.720 de litri, un spatar al banchetei ce poate fi rabatat in trei parti si cu un interior ce beneficiaza de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucura si de versatilitatea ridicata a unui Sports Activity Vehicle, combinata cu un interior exclusivist.
Control inteligent al sistemului de propulsie si buton eDrive pentru condus hybrid si mobilitate cu emisii zero
BMW X5 xDrive40e realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 210 km/h. Pentru aceasta, sistemul combina un motor de patru cilindri benzina care foloseste tehnologia TwinPower Turbo care dezvolta o putere maxima de 180 kW/ 245 CP si un cuplu de 350 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric sicron inserat in cutia de viteze cu opt trepte care dezvolta 83kW/ 113 CP si un cuplu maxim de 250 Nm. Intregul sistem este cuplat la cele patru roti prin sistemul de tractiune integrala inteligenta, BMW xDrive. Puterea maxima a sistemului este de 230 kW/ 313 CP, in timp ce cuplul maxim este de 450 Nm. Sistemul hibrid este completat de o baterie litiu-ion compusa din 96 de celule care ofera o capacitate de 9 kWh.Experienta cotidiana de utilizare a aratat ca, atunci cand bateria este complet incarcata, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variatii in functie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanta, testele au aratat un consum sub 11 litri per 100 km.
Experienta condusului este caracterizata de performante versatile. Controlul inteligent al sistemului de propulsie hybrid asigura ca motorul si electromotorul actioneaza la unison intr-o maniera care optimizeaza eficienta, in timp ce se adapteaza perfect la dorintele conducatorului. Butonul eDrive de pe consola centrala permite ajustarea modului de operare a sistemului hybrid. In setarea de baza AUTO eDrive, performantele sunt amplificate prin intermediul propulsiei electrice, cuplul maxim de 250 Nm fiind disponibil imediat pentru acceleratii sportive.
Alternativ, modul MAX eDrive face ca BMW X5 xDrive40e sa ruleze exclusiv in regim electric, cu emisii zero, de exemplu in traficul urban. Cand acumulatorul de inalta tensiune este incarcat complet, automobilul are o autonomie de pana la 31 de kilometri in modul de condus 100% electric, cu o viteza maxima limitata la 120 km/h.
Prin apasarea unui buton se activeaza modul SAVE Battery pentru a mentine nivelul de energie din acumulator sau a permite incarcarea acestuia in timpul deplasarii. In acest fel, energia electrica poate fi conservata pentru condus in regim electric pentru etape viitoare ale calatoriei.
Indiferent de setarea aleasa cu ajutorul butonului eDrive, puterea oferita de cele doua surse este transmisa permanent prin intermediul sistemului inteligent de tractiune integrala, BMW xDrive. Diferitele reglaje ale automobilului care pot fi selectare prin butonul Driving Experience Control – COMFORT, SPORT si ECO PRO – sunt si ele disponibile in toate modurile de propulsie.
Produse si servicii de la BMW ConnectedDrive si BMW 360° ELECTRIC, specifice modelelor hybrid
Toate sistemele de asistenta a conducatorului si serviciile de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive, oferite standard sau ca optiune pentru BMW X5, sunt disponibile pentru a oferi o placere imbunatatita a condusului la varianta de model cu tehnologie eDrive. O functie de control inteligent al energiei este oferita ca dotare speciala specifica modelului, care poate fi utilizata in combinatie cu sistemul de navigatie Professional – echipare standard pentru BMW X5 xDrive40e. Oricand o destinatie este fixata in sistemul de navigatie, sistemului de propulsie foloseste datele cu privire la profilul traseului impreuna cu informatiile in timp real despre trafic. Astfel, cand se conduce pe distante medii si lungi, sistemul poate asigura ca este posibila rularea in regim exclusiv electric pe sectiunile urbane prin utilizarea Brake Energy Regeneration (generarea energiei la franare) si gestioneaza resursele de energie ale acumulatorului de inalta tensiune.Aplicatia BMW Remote, in versiune specifica unui model hybrid, permite verificarea starii de incarcare a acumulatorului, localizarea statiilor publice de reincarcare si apelarea evaluarilor de eficienta pentru BMW X5 xDrive40e de pe smartphone. Functiile auxiliare de incalzire si ventilare pot fi si ele activate de la distanta.
Panourile BMW i Wallbox Pure si BMW i Wallbox Pro, care includ service de instalare, sunt disponibile pentru incarcarea la domiciliu ca parte a conceptului BMW 360° ELECTRIC, oferind clientilor o modalitate foarte rapida si convenabila de reincarcare a acumulatorului cand automobilul este parcat. Serviciile de asistenta specifice modelului sunt si ele disponibile. Serviciul ChargeNow ofera acces fara numerar la o retea-partener extinsa de statii de reincarcare si facturare a costurilor prin cardul ChargeNow. In acelasi timp, serviciul de mobilitate ParkNow Longterm faciliteaza gasirea unui spatiu de parcare sau localizarea si rezervarea unui loc de parcare cu statie de incarcare.
O varietate de optiuni pentru echipamente
La varianta hybrid plug-in, specificatia standard vasta a modelului BMW X5 este estinsa prin includerea sistemului de navigatie Professional, precum si a sistemelor auxiliare de incalzire si ventilare. Acestea sunt alimentate cu energie de la acumulatorul de inalta tensiune sau de la reteaua de alimentare in timpul incarcarii. Suplimentar, BMW X5 xDrive40e este echipat standard cu pachetul de suspensie adaptiva Confort, care include suspensie spate pneumatica si Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).Pe langa acestea, practic toate dotarile optionale oferite pentru BMW X5 pot fi comandate si pentru modelul hybrid plug-in. Pachetele Design Pure Experience si Pure Excellence pentru exterior si interior sunt disponibile si pentru BMW X5 xDrive40e, precum si pachetul M Sport si dotarile caracteristice de la BMW Individual.
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]