-
Romania devine a 50-a piata BMW i la nivel mondial, primele comenzi deja pentru modelele BMW i3 si BMW i8;
-
Pachet de servicii extinse care sa sustina mobilitatea electrica;
-
Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km;
-
Experienta BMW arata ca modelele BMW i pot fi utilizate si in conditii de infrastructura minima;
-
BMW i3 o poveste de succes – pe locul trei in vanzarile globale de automobile electrice.
Bucuresti. Cu incepere din 16 noiembrie 2015, Romania devine a 50-a piata BMW i la nivel mondial si astfel poate primi comenzi oficiale pentru modelul electric BMW i3 si modelul plug-in hybrid sportiv BMW i8. Demersul marcheaza startul unui pachet extins de programe si servicii, BMW 360, care sa sustina dezvoltarea pietei de automobile electrice in Romania. Reteaua de dealeri autorizati include doua centre, in Bucuresti (prin Automobile Bavaria Baneasa) si Iasi (prin APAN Motors).
Noul BMW i3 este disponibil cu un pret de pornire 29700 Euro fara TVA si fara a lua in calcul prima oferita de stat pentru automobilele electrice, in timp ce BMW i8 este oferit incepand de la 111500 Euro. Suplimentar, este disponibil si un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achizitionat incepand de la 34500 Euro fara TVA.
„In ultima perioada am constatat o efervescenta a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi si livrarile trebuie sa inceapa anul viitor. Suntem foarte increzatori in potentialul pietei din Romania. In plus, exista un interes mare in piata pentru proiecte de infrastructura si, cu sustinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, asteptam cu mult optimism anul viitor”, explica Dana Popescu, brand manager BMW i in Romania.
„Observam o conexiune evidenta intre datele de vanzari si initiativele politice: ori de cate ori guvernele ofera stimulente concrete pentru e-mobilitate, numarul de inmatriculari pentru BMW i3 cresc. In Norvegia, am vandut circa 2.000 BMW i3. Acest volum reprezinta o cota de 22% din totalul automobilelor BMW vandute in Norvegia in 2014. Acum sa privim spre piata interna din Germania, unde aproximativ 2.100 de clienti au decis sa achizitioneze un i3. Dar aceasta inseamna mai putin de un procent din totalul vanzarilor BMW din aceasta tara”, observa Norbert Reithofer, in calitate de CEO BMW Group, in luna martie 2015.
O abordare dedicata pe servicii – 360° ELECTRIC
„BMW i pune accentul si pe un pachet de servicii care sa sustina mobilitatea electrica. Lucram sa implementam cat mai multe servicii si in Romania. Avem trei directii de dezvoltare: infrastructura externa de incarcare, solutii casnice de incarcare si un program de autombil la schimb”, explica Dana Popescu.In acest sens, mai multe programe sunt in curs de implementare. Sistemul ChargeNow isi propune sa ofere acces la retele variate de statii de incarcare printr-un card unic, simplificand astfel semnificativ procedura de utilizare pentru clientul final. In plus, clientul este facturat o singura data pe luna, cumuland toate costurile de incarcare de la toate retelele accesate. In acest moment, BMW Group Romania a initiat discutii cu mai multe proiecte de retele de incarcare si, pe masura ce vor fi semnate primele parteneriate, acestea vor fi anuntate public. La nivel international, ChargeNow este activ in 22 de tari, cu alte 7 in curs de implementare.
Pentru solutiile de incarcare casnice, BMW Group Romania ofera clientilor dispozitive de incarcare wallbox cu o putere maxima livrata de 7,4 kW. In acelasi timp, clientii au la dispozitie un partener autorizat BMW, care poate face analiza retelei electrice si sa asigure instalarea dispozitivului.
BMW i3 este conceput ca un automobil electric dedicat aglomeratiilor urbane cu o autonomie suficienta sa acopere distantele cotidiene in oras. Pentru posesorii de BMW i3 care au nevoie de un automobil care poate sa acopere distante lungi, de exemplu pentru drumurile de vacanta, sunt in pregatire pachete de automobile la schimb. In baza unei taxe anuale sau lunare, clientul are un numar de puncte. Acestea pot fi cheltuite pentru diverse automobile BMW cu propulsie conventionala, in functie de tipul automobilului dorit.
Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km
Eficienta remarcabila a motorului electric si capacitatea de franare regenerativa se concretizeaza prin costuri reduse raportate de utilizare. La un pret mediu de achizitie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei.Intretinerea simpla pentru modelele electrice contribuie suplimentar la reducerea costurilor de utilizare. La acestea se adauga costurile de asigurare CASCO cu o cota de 3%, la un nivel semnificativ sub media pietei.
Utilizarea modelelor BMW i cu incarcare de acasa
Atat BMW i3, ca automobil de oras, cat si BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potentialul maxim chiar si folosind numai o sursa de incarcare, acasa. Acest aspect a fost relevat in urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group in Berlin, pe un esantion de cateva zeci de utilizatori privati de modele electrice. Desi la acea perioada existau 33 de statii publice in oras, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici macar o data, bazandu-se, in mare parte, pe accesibilitatea incarcarii de acasa.
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]