Dupa lansarea pe piata, MINI Clubman, cel mai recent model al marcii britanice, isi continua aventura de succes in segmentul premium al clasei compacte. Acum, impulsul suplimentar este oferit de aparitia versiunilor cu tractiune integrala. Noul MINI Clubman ALL4 combina conceptul de automobil inovator in segmentul compact premium cu o versiune si mai sportiva, dar si mai versatila a placerii condusului atat de emblematica pentru brand. Sistemul de tractiune integrala, nou dezvoltat pentru cea mai recenta generatie MINI, este disponibil la doua variante de motorizare.
Odata cu lansarea acestor variante MINI Clubman are loc si premiera noii generatii a sistemului de tractiune integrala ALL4, cu reglare electrohidraulica, masa optimizata si eficienta sporita, la cel mai mare si cel mai versatil model MINI. Sistemul de tractiune integrala reprezinta o alternativa ideala si un supliment la tractiunea fata caracteristica pentru MINI – totodata, sistemul dispune de un nou principiu de constructie, cu angrenaj conic de transmisie a puterii pe puntea fata, arbore de transmisie din doua sectiuni pentru transferul puterii si ambreiaj multidisc Hang-On in diferentialul puntii spate. In plus, distributia cuplului intre rotile fata si cele spate este adaptata cu precizie in functie de situatie datorita interconectarii unitatii de control ALL4 cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii). Reactia rapida la schimbarile stilului de condus si ale suprafetei drumului permite o manevrabilitate sportiva extrema si proprietati superioare de tractiune in orice conditii de vreme sau drum.
La lansarea pe piata a noilor MINI Clubman ALL4, modelele vor dispune de motoare foarte puternice din cea mai noua generatie, echipate cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, dar si de actualele versiuni de transmisie, manuala sau Steptronic. Pentru motorizarea pe benzina (propulsor de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce dezvolta 141 kW/192 CP), MINI Cooper S Clubman ALL4 este echipat standard cu transmisie manuala cu sase trepte, dar optional poate fi comandat si cu varianta Steptronic, cu opt trepte. Pentru cei care aleg modelul MINI Cooper SD Clubman ALL4, cu motor diesel de 2,0 litri (patru cilindri, 140 kW/190 CP), transmisia automata Steptronic cu opt trepte este echiparea standard.
Noile MINI Clubman ALL4 ofera o placere intensa a condusului datorita motoarelor puternice si transferului puterii, cu optimizare a tractiunii, catre toate cele patru roti. In plus, pentru ca sentimentul de sportivitate sa fie si mai prezent, varianta optionala de transmisie – Steptronic cu opt trepte – dispune de clapete de schimbare pe volan si functie Launch Control, astfel ca acceleratia este foarte dinamica la demaraj. Nivelul optimizat al consumului si emisiilor se datoreaza eficientei dovedite de designul si functionalitatea noului sistem de tractiune integrala ALL4, precum si utilizarii vaste a tehnologiei MINIMALISM. Astfel, functia Auto Start-Stop este disponibila standard, in timp ce modul GREEN include functia coasting (mers liber, cu decuplarea automata a motorului de la transmisie la ridicarea acceleratiei) in combinatie cu dotarile optionale MINI Driving Modes si transmisia Steptronic.
Sistemul de tractiune integrala ALL4 reprezinta si o contributie suplimentara la cel mai inalt nivel atins vreodata de un model MINI in ceea ce priveste caracter practic cotidian si potrivirea pentru calatorii lungi. In orice moment, noul MINI Clubman ALL4 combina sentimentul go-kart caracteristic marcii cu proprietati de manevrabilitate in conditii de siguranta si confort superior al condusului. Aceasta se datoreaza si calitatii deosebite a tehnologiei suspensiei, unica in cadrul unui mediu competitiv, care dispune de punte fata cu brat transversal si punte spate cu multibrat. Totodata, agilitatea maxima este garantata de ecartamentul lat si de constructia caroseriei rigida la torsiune si cu masa optimizata. Iar ca supliment, echiparea standard include servodirectie gestionata electromecanic, cu functie Servotronic.
In echiparea standard, MINI Clubman ALL4 dispune de sistem Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), care include Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tractiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / controlul electronic al diferentialului) si Performance Control, in timp ce suspensia sport si Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) pot fi comandate optional. Standard, noul MINI Clubman ALL4 este echipat cu jante de 17 toli, din aliaj usor, dar clientii pot comanda si variantele optionale, cu dimensiuni de pana la 19 toli.
Acum, noul MINI Clubman este disponibile cu opt variante de motorizare, ceea ce ofera o varietate extinsa pentru un concept auto, unic in segmentul compact, in traditia unui shooting brake clasic. Distinctiv, limbajul de design include o silueta extinsa dinamic, contururi puternice ale umerilor, linie lunga a acoperisului si un spate inclinat. Modelul beneficiaza de proprietati aerodinamice optimizate datorita Air Curtains – sub forma unor prize de aer dispuse in bara fata -, dar si a Air Breathers, reprezentate de prizele de aer amplasate in spatele pasajelor rotilor fata. Cele patru usi laterale, dar si usile spate caracteristice, divizate si cu deschidere laterala, contribuie la nivelul ridicat de versatilitate a modelului. In interior, clientii dispun de cinci locuri integrale, de o bancheta al carei spatar se poate rabata in raport 40:20:40 si de un portbagaj al carui volum este de 360 de litri. Prin rabatarea spatarului banchetei, capacitatea maxima de stocare a compartimentului de bagaje ajunge la un maximum de 1.250 de litri. Si pentru ca MINI este un sinonim la personalizarii in functie de preferintele clientului, gama de culori pentru exterior include acum si nuanta Digital Blue metalizat.
Interiorul vine cu un design complet nou, in care se remarca panoul de instrumente lat – cu cadru de contur al cockpitului in sectiunea superioara -, tabloul de bord pe coloana de directie sau instrumentul circular central cu diferite functii integrate. Sub instrumentul central se regasesc panoul de control al aerului conditionat si comutatoarele caracteristice MINI, in timp ce pe consola centrala se afla frana electrica de parcare, compartimentele de stocare, doua suporturi pentru pahare, controlerul MINI si cotiera.
Din punct de vedere al sigurantei, noul MINI Clubman dispune de o structura a caroseriei ce a fost optimizata din punct de vedere al masei si al efectelor in caz de accident. Dotarile standard de siguranta includ airbaguri frontale si laterale, airbaguri cortina laterale, centuri de siguranta automate cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, pretensionare si limitator adaptiv al fortei pentru locurile din fata, sisteme ISOFIX de prindere a scaunelor de copii pentru locurile din spate – optional si pentru locul pasagerului din fata – si afisaj al presiunii in pneuri. In cele din urma, dar nu mai putin importante, sunt nivelurile excelente de confort acustic si de vibratie.
Si pentru noul MINI Clubman ALL4 este disponibila o gama completa de dotari optionale pentru sporirea placerii condusului, a confortului si a personalitatii. Pentru o setare personalizata a automobilului, clientii au la dispozitie, optional, modurile MINI Driving, care pot fi activate prin intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbatorului sau a selectorului. In plus, sistemele moderne de asistare a conducatorului includ MINI Head-Up Display, Parking Assistant, camera pentru mers inapoi si Driving Assistant. Atat farurile, cat si proiectoarele de ceata sunt echipate cu tehnologie LED. In interior, scaunele sunt ajustabile electric si pentru conducator, dar si pentru pasagerul din fata, iar la exterior este disponibila functia Comfort Access, care include deschidere non-contact a usilor divizate. Carligul de tractare, acoperisul panoramic din sticla sau pachetul MINI Excitement – cu lumini LED pentru interior si ambientale, dar si proiectie a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducatorului, la deschiderea si inchiderea automobilului – sunt doar cateva dintre echipamentele disponibile la MINI Clubman ALL4. stilurile de interior MINI Yours aduc rame ale usilor luminate in spate, iar sistemul de alarma include lumina LED de culoare rosie, pentru stare, integrata in aripioara cu rol de antena. De asemenea, gama vasta de optiuni pentru personalizarea interiorului si a exteriorului include: optiuni exclusive de accesorii John Cooper Works si MINI Yours, dar si actualul program MINI Connected de infotainment in automobil.
Variante de motorizare:
MINI Cooper S Clubman ALL4: motor pe benzina, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injectie directa, control complet variabil al supapelor, gestiune variabila a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1 250 rpm (300 Nm cu functia Overboost), acceleratie (0-100 km/h): 7,0 secunde (transmisie automata: 6,9 secunde), viteza maxima: 225 km/h (225 km/h), consum mediu mixt*: 7,0-6,9 l/100 km (6,4-6,3 l/100 km), emisii CO2*: 162-159 g/km (149-146 g/km), standard de emisii: EU6.
MINI Cooper SD Clubman ALL4: motor diesel ,cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei, injectie directa common-rail), capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm, acceleratie (0-100 km/h): 7,2 secunde, viteza maxima: 222 km/h, consum mediu mixt*: 4,9-4,8 l/100 km, emisii CO2*: 129-126 g/km, standard de emisii: EU6.
Dimensiuni exterioare:
Lungime: 4.253 milimetri
Latime: 1.800 milimetri
Inaltime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]