Nu este niciun secret ca producatorul chinez de automobile Geely isi doreste o expansiune rapida in Europa. Pentru a face o scurta recapitulare, primul pas a fost facut in 2010, prin achizitia companiei suedeze Volvo, anterior detinuta de gigantul american Ford. In 2017, urmatorul pas a fost obtinerea pachetului majoritar de actiuni al Lotus, producator de masini sport, urmat de o investitie in Daimler, detinatoarea marcii Mercedes-Benz. Iata ca astazi CEO-ul Geely a facut o miscare care a surprins intreaga presa de specialitate, a anuntat finalizarea negocierilor secrete cu grupul Renault-Nissan-Mitsubishi pentru preluarea integrala a brandului Dacia.
Stefanel Miserupescu, CEO al Dacia si Grup Renault Romania declara urmatoarele: Conducerea Renault este mandra de rezultatele obtinute pana acum de Dacia, am reusit sa facem foarte multi bani de pe urma celei mai populare marci din Romania. Ne-am lovit de o problema, in schimb, nu avem cum sa producem o masina mai ieftina, pe care sa o vindem mai scump. Sunt sigur ca grupul Geely isi poate aplica experienta pentru a gasi rapid o solutie. Nu putem concura cu produsele „Made in China”.
Desigur, reprezentantii companiei Geely transmit si ei un mesaj: „Planuim sa modernizam masiv gama Dacia. Pana la finalul anului vom introduce un model electric, pe baterii alkaline 777. Vom revolutiona si felul in care se achizitioneaza masinile, oferind o atentie sporita segmentului digitalizat. Planuim sa renuntam la punctele fizice de vanzare si vor fi inlocuite cu o pagina de magazin pe Aliexpress, unde vom onora obiceiurile romanilor prin free shipping pentru comenzile peste 5000 euro si declararea coletului drept cadou.”
Surse din interiorul Ministerului Mediului declara, sub protectia anonimatului, ca schimbarea este una binevenita pentru revitalizarea programului Rabla, imediat ce va fi adaugata o anexa care sa mentioneze ca masinile noi produse in China se incadreaza in categoria „rabla”.