Începând de anul trecut, am câștigat un nou obicei care marchează începerea verii: participarea la Alfa Fest. Ediția a 16-a s-a sincronizat, printre altele, cu 100 de ani de Quadrifoglio (prima Giulia Quadrifoglio a fost construită pentru a participa la cursa Targa Florio din 1923), 60 de ani de Autodelta, 10 ani de la lansarea 4C și 15 ani de la lansarea MiTo. Pentru a sărbători aniversarea micului #subTURATmobil, l-am ceruit și polișat înainte de a pleca la drum, pentru a străluci cât mai bine în toate fotografiile.
Ziua 1 – Start Alfa Fest
Dimineața a început cu regruparea pentru plecarea în grup organizat. Mă așteptăm să fie doar câteva mașini, dar spre surpriza mea, ne-am strâns câteva zeci de Alfe în parcarea magazinului Metro din Voluntari. De acolo, în ritmul unui melc, am pornit pe E85, ocolind Bacăul pe centură. După mai multe sesiuni de trafic, uneori coloana oprindu-se complet, am ajuns pe DN15 și, în cele din urmă, în Piatra Neamț.
Hotelul Central Plaza ne-a fost gazdă de această dată. Camera faină, cu priveliște către munți și telegondolă, dar cel mai important aspect era că întreaga parcare era plină cu Alfe. Mai mult de 100 de italience focoase străluceau mândre, pentru deliciul nostru și al localnicilor. Prima noapte a fost, ca de obicei, plină de povești despre noile achiziții sau modificări.
Ziua 2 – Vizită Palat Ruginoasa
Ziua Italiei a început în forță, cu escorta poliției prin oraș. Ne-am bucurat, apoi, de drumuri virajate, acompaniați de simfonii la 4, 5 sau 6 pistoane. Vremea a ținut cu noi și caii putere au putut zburda liberi. Pentru a se putea relaxa și pasagerii, am făcut un scurt popas la Muzeul Memorial Alexandru Ioan Cuza, un castel mic, dar spectaculos. Italienii au Pallazo-urile lor imense, dar și micul castel din Ruginoasa mi se pare la fel de impunător. Grupul s-a oprit să pranzeasca la Hanu Ancuței, unde am luat o pauză de socializare binemeritată. Întorși în Piatra, am petrecut amiaza descoperind landmark-ul foto, apoi povestind din nou despre Alfele noastre minunate.
Ziua 3 – Roadtrip Poiana Largului
După ce ne-am obișnuit cu escorta poliției, era normal să continuăm și în ziua 3 cu ajutorul lor. Acum mergeam spre Viaductul Poiana Largului – Axial, pe un drum cu aproape 300 de viraje. Plus că a fost recondiționat total acum 3 ani! Pot să confirm, m-am simțit atât de bine în aceste 3 ore încât a trebuit să refac traseul și după prânz (apropo, servire de nota 10 la Turnul Berarilor). Am împărțit plăcerea condusului cu Tudor și 156-le lui, jumătate de drum eu, jumătate el. Am prins apusul în telegondolă și da, Piatra Neamț arată fain de sus!
Ziua 4 – Rămas bun, Alfa Fest!
Ultima zi, ultima ocazie să admirăm 105 Alfe în aceeași parcare. După o tură matinală printre bijuterii și câteva cold start-uri ale Busso-urilor, ne-am luat cafelele și am pornit spre București, în grupuri micuțe de această dată. Am rămas în formula consacrată, cu Tudor, și am decis să ne abatem de la drumurile standard pentru un traseu care părea interesant pe Maps.
Cum planurile de acasă nu se potrivesc cu cele din târg, am fost întâmpinați de semne care ne interziceau accesul, dar localnicii ne încurajau să continuăm. Prima bucată a fost superbă, un strat proaspăt de asfalt flancat de brazi și răcoare. A urmat o porțiune pietruită și am continuat, încurajați din nou de vorbele celor cu care ne intersectam. „Nu durează mult, mai e puțin!„. Nu știu dacă ne-au mințit intenționat sau doar aveam percepții diferite, dar drumul a devenit din ce în ce mai greu de practicat.
Alfele au răzbit, fără mari daune, apoi am continuat spre București pe drumul descoperit in Alfa Fest-ul de anul trecut.
Mai multe imagini pe Facebook subTURAT.