Cum jantele originale ale mașinii au fost refăcute și pregătite pentru vară, era păcat să le trec prin stres pentru a monta cauciucurile de iarnă pe ele, așa că am decis să încep căutările pentru un set nou de jante. Primul gând a fost să replic aspectul estival și iarna, dar prețurile SH au luat-o razna și nu găseam un set mai ieftin de 1.500 RON, iar la suma asta ar fi avut nevoie de îndreptare și revopsire. Am cochetat puțin și cu jante de Lancia Delta, dar efortul logistic și financiar ar fi fost același.
Prea puțini producători aftermarket lucrează cu dimensiunea 4×98, iar cei care o fac ori nu au nimic pe 17″, ori au niște costuri destul de mari. Nu mă bazam pe ruta asta, mai degrabă căutăm opțiuni SH în fiecare zi, dar absolut întâmplător am găsit un model de jante care arată destul de bine, fără să fie nevoie să dau o spargere că să mi le permit noi: Alutec Monstr. Similare ca design cu OZ Ultraleggera, dar nu la fel de ușoare, jantele s-au potrivit perfect pe MiTo, cu o mică diferență de ET (40 vs 39 al jantelor OEM).
Anvelopele Hankook winter i*cept evo 2 au fost cumpărate sezonul trecut, de la Anvelope.ro, așa că nu a fost nevoie să le schimb. MiTo-ul nu a fost gândit (nici de producător, nici de mine) pentru offroad, deci nu m-am aventurat pe drumuri de munte neatinse. Părerea mea este bazată mai mult pe zile cu grade sub 0, în care autoritățile ori varsă diverse substanțe anti îngheț care transformă asfaltul într-un patinoar, ori nu fac nimic și gheața se desfășoară natural. Am fost foarte mulțumit de ele, chiar dacă nu au prins munți de zăpadă în București.
Dacă în setup de vară, MiTo-ul arată OEM+, iarna are voie să iasă din tipar 🙂 Acum lipsește doar zăpada…
Checklist
- Jante Alutec Monstr Polar Silver, 4×98, ET40 – 1.300 RON
- Anvelope Hankook winter i*cept evo 2, 17″, 215/45 – 2.000 RON
- Montaj anvelope + schimb jante @ Autosoft – 270 RON