Stiu ca a trecut mult timp de la ultimul episod, dar proiectul revine in forta! Unul dintre lucrurile cele mai enervante la MiTo erau jantele vopsite cu sprayul si julite pe toate partile. Nici etrierele nu au scapat, posesorul anterior trecandu-le printr-un ritual de personalizare ciudat, revopsind cu un spray nuanta sampanie doar anumite zone, lasand culoarea si marcajele initiale sa se vada in continuare.
Bordurile au fost o provocare pentru jantele micutului MiTo, care a invins in cele din urma dar nu fara urme. Bine, nu imi dau seama prin ce razboaie a trecut pana sa ajunga la mine, dar exista o speranta pentru a le reda farmecul de origine si stiam la cine trebuie sa ajunga. Am avut jantele refacute electrostatic si pe Clio, la SRZ Powdercoating Customs, dar pentru MiTo imi doream o culoare mai putin agresiva. Dupa cateva discutii cu Bogdan am ramas amandoi setati pe codul de culoare L8AU (Audi Titanium Grey) mat si procesul de refacere a iesit perfect! Am asortat jantele cu doua seturi de distantiere de 15mm de la Novitec pentru a le aduce mai aproape de linia aripilor. Pachetul de pe Alfisti a venit si cu prezoane noi.
Pentru etrierele Brembo am ales o culoare consacrata pe multe masini italienesti pline de pasiune (si aici nu vorbesc doar de Alfa Romeo ci si de Ferrari), Giallo (sau cum ii zicem noi, galben). Contrastul cu caroseria rosie este genial si mi-am permis sa le personalizez cu un site drag mie 🙂 Evident, au fost refacute tot la SRZ si au primit un strat extra de lac pentru a le proteja de reziduurile placutelor de frana. Tot de pe Alfisti am cumparat si un set de furtune metalice, pentru a completa refresh-ul sistemului de franare.
Fiind niste imbunatatiri predominant estetice, nu pot sa va povestesc depsre modificari ale comportamentului sportiv. Nu masive, cel putin. Pedala de frana are un raspuns usor mai rapid si pozitia mai in exterior a jantelor plus refacerea lor ma obliga sa fiu mult, mult mai atent cand parchez sau trec aproape de o bordura.
In episodul urmator, Bogdan inlocuieste ceva in spatele jantelor.
Checklist
- Refurb jante 17
- Dejantat, indreptat, jantat, echilibrat si valve noi – 320 ron
- 4x Capace sigla jante OE – 50 ron bucata
- Refurb etriere
- Kit bolturi Brembo – 106 ron
- Set conducte frana metalice – 123 euro
- 2 x Distantiere 15mm Novitec – 144 euro