Dupa ce in primul articol am vorbit despre achizitie, acum a venit momentul primei iesiri oficiale. Pentru a serba 110 ani de Alfa, oamenii faini de la Alfa Club au pregatit un track day, in paralel cu evenimentului Romanian Retro Racing (etapa a 2-a), ceea ce insemna ca vom avea compania selecta a unor „batranele” elegante, pregatite pentru o zi plina de actiune pe circuit. Piesa de rezistenta, venita pentru cateva ture de test si demonstratie, plus expozitie, o Alfa Romeo Montreal Arancio Metalizato 602. Cum in acest an se serbeaza si 50 de ani de cand Montreal a intrat in productie, trebuia neaparat sa o vad live si sa o surprind in cateva cadre pe film, care sa ii pastreze patina.
MiTo, fa cunostinta cu Alfa Club Romania
Dupa cativa kilometri pe autostrada si o oprire rapida pentru a spala masina inainte de eveniment, m-am reunit cu membrii Alfa Club si am inceput sa ocupam din ce in ce mai mult spatiu in parcare, pe masura ce apareau noi Alfisti. Desi restrictiile au impus anumite limitari ale numarului participantilor/spectatorilor si masuri de distantare, atmosfera era una ca de festival, cu multi oameni faini si povesti minunate despre masini, curse si piloti.
Una cate una, cele mai curajoase Alfa au intrat pe circuit, pentru a se lupta cu timpi setati anterior sau pur si simplu pentru a testa pentru prima data traseul in sensul invers acelor de ceasornic, despre care aud ca poate fi parcurs mai rapid decat cel normal. Cea mai spectaculoasa prezenta a fost Alfa 156 GTA, a carei evacuare putea fi auzita oriunde se afla, iar cel mai rapid hothatch a fost MiTo-ul lui Andrei. Surpriza zilei a fost un Stelvio care se simtea ca acasa pe circuit, depasind masini cu raport mai bun putere/greutate.
MiTo-ul meu nu a intrat pe circuit, nefiind inca pregatit pentru efortul pe care il presupune un track day, dar a stralucit fericit in parcare, in compania membrilor Alfa Club, timp in care eu rememoram ultima mea sesiune pe Motorpark, surprinzator tot intr-o Alfa: 4C.
Printre sportivele retro
Romanian Retro Racing, campionatul de circuit dedicat automobilelor istorice, este o pasiune vinovata pe care o urmaresc de fiecare data cand am ocazia. Regularitatea este o disciplina pe care o gasesc foarte interesanta, avand in aceeasi sesiune pe circuit masini de la Trabant sau Dacia 1100, la Chevrolet Corvette si Porsche 911, toate cu sanse similare pentru podium (se puncteaza consecventa, nu timpul cel mai rapid). Este o cursa atipica, dar foarte spectaculoasa, mai ales in momentul in care se afiseaza timpii si diferentele dintre piloti.
Cand vine randul competitiei de viteza, lucrurile se schimba total, motoarele sunt din ce in ce mai zgomotoase si masinile sunt pregatite special pentru a scoate timpi cat mai buni. Dintre toate masinile prezente la start, simfonia motorului V8 de DeTomaso Pantera este eclipsata doar de atentia pe care o primesc Daciile restaurate si modificate conform perioadei. Revenind la Montreal, exotica Alfa atragea in jurul ei toate privirile participantilor si se porneau discutii lungi despre formele ei. Nu am apucat sa o prind in timp ce se dezmortea pe circuit, ceea ce m-a intristat putin, dar m-am consolat cu cateva cadre inainte de final, chiar daca lumina dura nu m-a ajutat prea mult.
Fotografiile din articol au fost facute cu Canon EOS 300 si film Kodak ColorPlus 200.
De ce spuneti ca e primul Montreal din Romania, e una in colectia lui Tiriac de ani de zile?
In rest foarte faine pozele si articolul.
Corect, am inlocuit in articol cu o informatie mai concreta, multumesc ca ai observat! Exista o discutie pe un forum despre inmatricularea ei si statusul (posibil) de prim Montreal inmatriculat in Romania, nici nu m-am gandit la Tiriac…