Știam că va trebui să schimb evacuarea încă din momentul în care am ridicat MiTo-ul pe platforma, la verificarea de înainte de achiziție. Evacuarea originală își trăise viață și începuse să se descompună, lăsând bucățele din tobă finală din loc în loc. Am avut evacuare custom și pe Clio, înainte, așa că eram destul de hotărât să nu apelez la o soluție deja făcută. Am aruncat un ochi pe Alfisti și apoi am ascultat câteva clipuri pe YouTube și nu am fost foarte impresionat de sunet, așa că am vorbit din nou cu Bogdan și mi l-a recomandat pe SYL Garage. Încântat de propunere, am lăsat micuțul subturatMOBIL total pe mâna lor și a primit, deci, un tratament complet de reîmprospătare și eficientizare care începe cu o admisie nouă, directă, un intercooler mai mare și traseu dedicat din inox, plus evacuarea refăcută cu downpipe, toate sub rețeta lui SYL. Singură mea dorința a fost că în modul Dynamic mașină să sune puțin mai grav, dar să nu fie obositoare când e condusă la viteză constantă, pe autostradă.
Să luăm modificările pe rând. Primul pas, admisia. În locul cutiei de plastic și a tubulaturii care se invartea prin tot compartimentul motor, SYL a propus un traseu simplificat, pe 76 mm. Pentru un debit de aer mărit am ales un filtru conic Pipercross, iar că să fim siguri că fluxul de aer rămâne izolat de temperaturile motorului, a fost construit special, pe dimensiunile compartimentului, un scut termic. Intercoolerul mic (573x130x50 mm = 3,72l), cu care a venit echipată din fabrică, a fost înlocuit cu unul de 550x230x65 mm (8,2l), care să fie pregătit pentru un flux de aer mai bun, dar să permită și upgrade-uri în viitor. Nici traseul original de plastic/cauciuc nu a rămas acolo, în locul lui venind unul nou, din aluminiu, de 60mm diametru.
Acum să vorbim despre piesă de rezistență, care avea potențialul de a transformă micuțul MiTo ori într-o bombă zgomotoasă, ori într-o experiență sonoră genială. Din fericire pentru mine (și bugetul meu), după prima cheie mi-a apărut un zâmbet țâmp pe față și am rămas îndrăgostit de atunci. Traseul a fost refăcut și simplificat, pe 63mm diametru, iar tobă finală a fost construită special pentru a îmi răspunde la dorința unei personalități duale: bestie la nevoie, calmă în rest. Am păstrat două tips-uri pentru un aspect OEM+.
Cum sună rezultatul final? Cam așa 😀
Checklist
- Filtru aer conic Pipercross, 76 mm – 240 ron;
- Intercooler 550x230x65, Race Shop;
- Traseu admisie, traseu intercooler custom @SYL Garage;
- Traseu evacuare, tobă finală custom @SYL Garage;
- Bandă termoizolantă evacuare + coliere + cuple siliconice;
- V Bands;
Am ales bine? Care ar trebui să fie următoarea modificare pe care o fac? Spune-mi părerea ta în comentarii!