Pe 6 august am organizat un trackday alături de Cube Performance și Table Japoneze. Vremea a fost perfectă pentru a testa aderența cauciucurilor pe asfaltul circuitului Motorpark și am fost foarte impresionat să văd cum mai mult de 60 de participanți au alergat bolizi pursânge cu sute de cai în sincron cu pasionații de mașini youngtimer cu mai puțin de un sfert din puterea lor. Oamenii s-au simțit bine, jucăriile cu 4 roți au plecat la fel de întregi cum au venit și noi am rămas datori cu organizarea unei sesiuni noi. Poate în 2023 😀
Primele pregătiri
Nu era prima mea intrare pe Motorpark, dar era prima cu #subturatmobilul. Dacă ai urmărit jurnalul de bord al micului MiTo, știi deja ce modificări are și cât era de pregătit pentru circuit. Nu am avut multe de făcut înainte de eveniment, doar am golit portbagajul, am alimentat cu carburant premium și am încărcat camerele video. Mi-am scos din dulap casca și mănușile și am pornit spre Motorpark unde primul lucru făcut a fost modificarea presiunii din anvelope pentru a face față temperaturii asfaltului.
Experiența la circuit
După ce am ascultat cu atenție sesiunea de briefing, aproape am alergat spre mașină. Am pornit motorul, l-am lăsat să se încălzească în timp ce ma învârteam nerăbdător în jur și încercăm să îmi reamintesc traseul. Dreapta, accelerație la podea, dreapta ac de par, stânga? Sau dreapta? Ei, pentru asta era primul tur, nu? Pentru dezmorțire.
M-am așezat în coloană, am așteptat să îmi vină rândul și am accelerat imediat ce am primit ok-ul. Prima tură am fost cel mai neîndemânatic de pe traseu, de parcă era prima oară când mă urcam la volanul MiTo-ului. Am greșit câteva viteze, am frânat extrem de precaut, dar nu am ieșit de pe traseu. Pe măsură ce turele treceau, cauciucurile deveneau mai lipite de asfalt și trasele redeveneau instinctive. Indiferent de timpii scoși, am măsurat turele cu #subTURATmobilul în zâmbete pe minut. Pe fiecare trasă mă simțeam din ce în ce mai rapid, iar de fiecare dată când eram pe linia dreapta îmi imaginam că spectatorii sunt acolo pentru mine. Chiar dacă știam că de fapt apreciau mai mult Ferrari-ul Portofino care tocmai mă depășise fără efort.
A fost distractiv și să împart traseul cu gașca subTURAT, de la mica Miata a lui Cosmin până la Puma ST a lui Tudor. Alex cu Hyundai i30N, Vali cu Audi RS3 și Felix cu BMW M4 au participat în sesiunile în care eu luam pauză, ca să fie constant un sticker subTURAT pe traseu 🙂
În total am participat la 4 sesiuni și MiTo-ul nu m-a dezamăgit. Cel mai bun timp pe care l-am scos a fost de 2 minute și 22 secunde, dar nu pentru că aș fi atins limitele mașinii, dimpotrivă. Am fost eu prea precaut și nu am avut curaj să franez târziu. Am ce să îmbunătățesc la următoarea sesiune Race Day!