Toate schimbările prin care a trecut micul #subTURATmobil au fost gândite pentru asta: roadtrip-uri prin țară și lume. După ce a fost vopsit Rosso Corsa și pus la punct tehnic, următorul test serios era turul subTURAT (Alpha Roadtrip). Urma să parcurgă 1200 km în 3 zile, alături de 12 alte mașini, dintre care 2 surori din familia Alfa Romeo. Chiar dacă foarte diferite între ele, superba Giulia Quadrifoglio a lui Bogdan și stilatul GTV al lui Tudor, s-au simțit ca acasă printre participanți.
Alpha Roadtrip?
În fiecare an (mai puțin în 2020, ms Corona) ne strângem câțiva prieteni, alegem o rută prin țară și conducem. Lăsăm grijile și job-urile de zi cu zi in București, umplem rezervoarele cu benzină premium (nu dau numele benzinăriei preferate, ahem, MOL, ahem) și pornim. În 2021 traseul câștigător a fost: București – Dubova – Alba Iulia – București.
Primul punct de regrupare a fost aproape de autostrada A1. Am mers liniștiți, cu viteza legală setată pe Cruise Control, până în Craiova unde ne aștepta prânzul. Drumul până în Drobeta Turnu Severin a fost (aproape) lipsit de peripeții, iar ultimii kilometri până la cazarea din Dubova au fost spectaculoși, chiar dacă se lăsase întunericul.
Dimineața următoare am putut să ne bucurăm și de peisaj, nu doar de asfalt și serpentine, pornind înapoi spre Orșova. Am lăsat în urmă Drumul european 70 în favoarea unui traseu foarte spectaculos prin Parcul Național Semenic. Trans Semenicul (bucata de drum dintre Reșița și Slatina-Timiș) a fost perfect, cu viraje faine pentru șoferi, iar vremea a ținut cu noi la popasul perfect: restaurantul Casa Baraj Văliug. Din Caransebeș până în Alba Iulia, orașul gazdă pentru a doua noapte, totul a fost lin. A fost o zi plină, dar fiecare kilometru de asfalt (și au fost mai mult de 400) ne-a pus zâmbetul pe buze.
În ultima zi, după un popas de spălare a mașinilor în Sebeș, am continuat pe Drumul național 67C spre Transalpina. Viraj după viraj, nici motoarele, nici frânele bestiilor nu au obosit și au dus un ritm alert. Ultima parte a roadtrip-ului a fost un sprint relaxat până în București.
Drumul în #subTURATmobil
MiTo a fost printre primele mașini aliniate la start. Cum eu m-am ocupat de pozele „rolling”, am avut ocazia să o văd rulând și chiar e simpatică! Nouă bară e genială, îi schimbă complet stilul. Nu este cea mai distractivă mașină pentru mulți kilometri pe autostradă, lipsind Cruise Control adaptiv, Lane Assist sau alte funcții moderne, dar compensează prin feedback bun acolo unde contează. Trecută în modul Dynamic, mașina prinde viață, chiar dacă nu este cea mai puternică din grup. Direcția este dură, răspunsul accelerației este îmbunătățit și sunetul evacuării umple habitaclul. Culoarea și zgomotele scoase atrăgeau atenția tuturor copiilor din satele prin care treceam, deci +100 puncte „NFS style”. Cele mai distractive porțiuni au fost cele din ziua 2: drumul de coastă din zona Cazanelor Dunării și virajele Trans Semenicului, care au scos in evidență personalitatea mașinii. Am putut să ma bucur de caracterul suspensiei și pe Transalpina, unde MiTo-ul rămânea lipit de asfalt indiferent de viteza cu care atacam fiecare curbă.
Când vine vorba de economia de carburant, micuța Alfa nu ține cu casa, dar nici nu exagerează. Având un ritm destul de alert pentru toți cei 1.200 kilometri, consumul final a fost de 13 l / 100 km. Alte cheltuieli neprevăzute nu au apărut, cauciucurile au suportat abuzul fără efort, la fel și consumabilele sistemului de frânare.
Ediția din 2021 a fost cea mai obositoare, dar și cea mai faină de până acum. Mare parte din laude se duc către #subTURATmobil, care s-a purtat exemplar și m-a făcut să mă gândesc deja la următoarea rută pe care o vom descoperi împreună. 2022, ține-te bine! Până atunci, îți las un montaj rapid care pune in valoare peisajele și mica buburuză cu 4 roți. Cine știe, poate anul următor vei participa și tu!