fbpx
Search

MiTo QV – Bilstein – S01E04

Am incaltat MiTo-ul cu jante refacute, sablate, dar nu s-a oprit aici refresh-ul din zona trenului de rulare ci a continuat cu amortizoarele. Cum MiTo trebuie sa ramana o masina de strada, am eliminat din start suspensiile care mi-ar fi facut viata un calvar in afara circuitului. Am cochetat putin cu Novitec, dar dupa ce m-a dat o tura Andrei in MiTo-ul lui, am inceput sa iau in serios varianta Bilstein B14. Dupa alte in care l-am stresat pe Bogdan si am cautat review-uri si pareri in comunitatea Alfistilor, am hotarat sa risc si sa comand B14.

Bilstein B14? Asta ce-i?

Bilstein B14 sunt amortizoare monotub reglabile pe inaltime, dar nu si duritate. Pentru mai mult control exista in gama producatorului modelul B16, dar nu este disponibil si pentru MiTo. Un plus al B14-lui este ca vine cu arcuri progresive, care ar trebui sa ajute atat pentru un plus de confort in cazul denivelarilor usoare, cat si pentru un plus de control cand vrei sa conduci sportiv.

Povestea comenzii suspensiei nu a fost atat de simpla pe cat as fi vrut. Am pandit-o pentru ceva timp, dar fix cand trebuie comandata i-a crescut termenul de livrare de la 4 zile la 30. Urma sa aflam ca am pierdut ultima bucata de pe stoc, dar din fericire fabrica Bilstein din Germania se pregatea ca o noua serie sa intre in productie intr-o luna. Care a devenit doua, dar in cele din urma a ajuns si inca mirosea a noua.

Nu a fost asa usor ca Bogdan sa scape de suspensia veche, anii punandu-si amprenta pe cateva suruburi. Totul s-a rezolvat cu rabdare si pizza. Vastele mele cunostinte din lumea mecanicii au fost utilizate la maximum, incurcand o singura data cheia de 13 cu cea de 17 si nimerind din prima ciocanul. Top asistent, 10 din 10, nu m-as mai chema niciodata. La finalul zilei, Bilstein-ul stralucea frumos pe pozitie.

Mici reglaje

Am admirat mereu baietii (si fetele) care reusesc sa mearga cu masina trantita si suspensie statica, dar eu stiu ca nu am rabdarea lor si prefer sa fiu mai precaut. In plus, baia de ulei a micului MiTo este pozitionata mai jos decat bara. Am ales o configuratie putin mai conservatoare, care a adus masina suficient de aproape de asfalt incat sa arate bine dar sa nu imi fac griji. Am redus distanta dintre anvelopa si aripa la doar 3 cm si mi se pare ca arata foarte bine in combinatie cu distantierele montate anterior. Puteam sa mai cobor, dar nu avea sens in acest moment. Poate la vara…

Ma temeam ca o sa fie prea joasa pentru gustul meu si va trebui sa o mai ridic putin, dar am fost surprins placut in timpul primului test si a ramas asa. Suspensia absoarbe foarte bine denivelarile la viteze mici, as indrazni chiar sa spun ca in oras este mai placuta decat suspensia stock.

Dupa o vizita la Auto Soft pentru geometrie, am lasat Bucurestiul in urma si am pregatit un roadtrip scurt pana in Odorheiu Secuiesc. Stiu, nu suna ca o destinatie exotica, dar drumul pana acolo implica autostrada si drumuri virajate. Nu sunt fan al drumurilor perfect drepte unde setezi viteza pe cruise control si uiti de griji, dar pentru a eficientiza timpul deplasarii am folosit A3 pana la Ploiesti. Nu am avut peripetii, nici nu pot descrie experienta altfel decat linistita. Imediat ce au inceput drumurile usor virajate, in schimb, masina a devenit distractiva: e lipita de asfalt, directia este foarte precisa si nu sufera de ruliu excesiv. Chiar daca Waze mi-a recomandat un drum alternativ care trecea prin multe sate, am reusit sa ma bucur de el si sa ajung la destinatie cu 20 minute mai devreme. Pentru retur am preferat sa evit satucele si sa folosesc un drum principal, ceva mai aglomerat dar la fel de placut.

Checklist
  • Bilstein B14
  • Brate TRW
  • Bielete antiruliu Meyle
  • Flanse amortizoare Lemforder
  • Geometrie @ Auto Soft

2 comments

  1. Salut Horia! Foarte mișto mașinuța!
    MI am cumpărat și run un Mito QV 2010. Mașina din Italia, fostul proprietar a pus bilstein, cred ca B16 (sunt albastre).
    Eu acum am eroare în bord pe suspensie și nu îmi merge DNA-ul. Tu cum ai reușit sa păstrezi DNA ul și fără erori?

    Mersi fain de ajutor!

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close