fbpx
Search

Racing MIMI – Mini Cooper SE

Racing MIMI Cooper SE

Nu mă trezesc entuziasmat în fiecare dimineață, mai ales dacă e luni. În această zi răcoroasă de final de noiembrie, în schimb, eram la fel de energic și vesel ca într-o zi de vacanță. Urma să o cunosc pe MIMI, faimosul MINI Cooper SE care a pus pe jar competițiile de Viteză în Coastă și Super Slalom în ultimele două sezoane. Nu mă ridic la nivelul piloților și invitaților speciali care au condus-o și au setat timpi de referință pentru clasa ei, dar în ziua respectivă nu trebuia să bat niciun record. Trebuia doar să o descopăr pe MIMI în propriul meu ritm, fără grabă.

Despre MIMI

Înainte de a sări în povestirea întâlnirii cu micuța britanică, puțin context în cazul în care nu știi deja despre ce vorbesc: MIMI este primul MINI electric de competiție. A început viața ca un MINI Cooper SE de pre-producție, dar pe măsură ce au apărut noi oameni în jurul proiectului, mașina a început să se depărteze de specificațiile și mediul pentru care a fost gândită. Primul pas a fost o dietă sănătoasă, care a ușurat-o cu aproape 150 de kilograme: tot ce nu era vital a fost dat jos. În loc au apărut sisteme de siguranță suplimentare: cut-off pentru circuitul electric, un roll-cage omologat FIA și două scaune sport Sparco. Suspensia a fost înlocuită cu una mai dură, KW V3, cu reglaj compresie și detentă, pentru ajustări in funcție de traseu. Ca să profite de fiecare gram de putere din motor, MIMI a primit câteva piese de la surioara mai mare, BMW i3S. Acum este mai agilă, mai ușoară și mult mai distractivă.

Mic dejun britanic

Ei bine, iată că am ajuns și la circuitul AMCKART, pe care nu l-am vizitat de ani buni. Am înfruntat traficul matinal, dar totul urma să fie OK în curând. Ascunsă undeva în lateralul clădirii, MIMI aștepta, încă plină de rouă. Am primit un briefing scurt și m-am urcat în scaunul scoică, am prins centura în 6 puncte, apoi m-am întins ușor spre butonul de pornire a motorului, instinctiv așteptându-mă să aud herghelia cum se trezește sub capotă. Să bolborosească evacuarea până când inoxul din care e făcută atinge temperatura optimă, cum făcea Giulia QV. M-a întâmpinat o liniște totală. Mă întrebăm dacă ăsta e viitorul, unul în care cel mai zgomotos lucru din mașină sunt… eu. Trec cutia in “drive”, cu câteva emoții și rulez ușor spre pistă. Cum nu îmi amintesc prea bine traseul, primul tur este sacrificat de dragul recunoașterii. Stânga, stânga, dreapta… viraj după viraj încercam să înțeleg și circuitul… și mașina. Condus normal, micul MINI se comportă ca orice alt hatchback mic. Centrul de greutate este mai aproape de pământ și suspensia este mai dură decât a versiunii de stradă, dar încă ar putea să fie condusă zilnic fără mare deranj.

Încurajat de Alex să schimb ritmul, am descoperit o latură total diferită a MINI-ului. Huligan, zgomotos, spectaculos. Simțeam că parcurg fiecare tur mai rapid decât anteriorul, pe măsură ce anvelopele Michelin Pilot Sport începeau să miroasă a încins. MIMI accelera foarte rapid pe porțiunile drepte și mă înfigea în scaun în viraje, profitând de caracterul tehnic al traseului, iar direcția fermă mă făcea să mă simt fix ca într-un kart. Singurul dezavantaj, pe care cred că aș fi putut să îl depășesc cu timpul, era lipsa sunetului motorului. Lipsa stimulilor sonori m-a obligat să acord o atenție mai mare decât aș fi vrut vitezometrului. După 4 ture alerte am descoperit limitele mele și am încheiat cu un tur de răcire. Mașina ar fi rezistat câteva ture in plus, fără probleme.

Zeii vitezei obișnuiau să ceară sacrificii de benzină, explozii și fum, ode dramatice cu zgomot de V8 sub care tremură și asfaltul. Vremurile s-au schimbat și ofrandele preferate sunt kWh în locul carburantului fosil și o simfonie fină de sunete de cauciuc împins la limita aderenței. MINI Cooper SE este una dintre cele mai interesante alternative dintr-un segment în continuă creștere, iar MIMI transformă experiența șofatului într-un rollercoaster în care pilotul are control total. Pentru câteva minute, chiar mi-am imaginat că aș putea conduce așa un întreg sezon… Până atunci, voi urmări cu mare interes parcursul lui #RacingMIMI. Susține-o și tu, pe Facebook sau Instagram, sau fizic, la cursele la care va participa în 2022!

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close