fbpx
Search

Noul BMW M2 Coupé

  • Noul BMW M2 Coupé stabileste noi repede de dinamica si agilitate in segmentul compact al automobilelor sport de inalta performanta.
  • Noul motor cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo si o capacitate de 3,0 litri, 272 kW/370 CP, cuplu maxim: 465 Nm (consum mediu mixt, cu transmisie manuala cu sase trepte: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km; cu transmisia optionala M cu dublu ambreiaj [M DCT]: 7,9 l/100 km; emisii CO2: 185 g/km)*.
  • 0-100 km/h in 4,3 s (cu transmisie manuala cu sase trepte: 4,5 s), viteza maxima: 250 km/h (limitata), cu M Driver Package 270 km/h (limitata).
  • Abilitatile pe circuit testate pe bucla Nordschleife a circuitului de la Nürburgring.
  • Prezentare stilistica pentru excelenta dinamica: linii musculoase si dinamice, jante exclusive de 19 toli, sistem sport de evacuare cu tevi de esapament duble, tipic M.
  • Interiorul cu dotari M traditionale – inclusiv scaune sport, volan sport M si levier M al schimbatorului de viteze.
  • Tehnologie din motorsport pentru sosea si circuit: suspensie M Sport ultrausoara realizata din aluminiu, transmisie optionala M cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte (M DCT), diferential M activ, frane M din materiale compozite si program de control al actiunii M Dynamic Mode.


Noul BMW M2 Coupé.
Automobil sport de inalta performanta
De-a lungul ultimilor 40 de ani, un automobil sport BMW de inalta performanta din clasa compacta a reusit mereu sa intoarca privirile si sa creeze emotii puternice. BMW 2002 turbo intruchipeaza perfect rezolutia BMW si orientarea catre o dinamica remarcabila, agilitate exceptionala si control optim al automobilului. Evocand pasiunea investita de marca in acel model unic, BMW M GmbH dezvaluie noul BMW M2. Cu motorul de inalta performanta, cu sase cilindri dispusi in linie, agilitatea tractiunii spate, suspensia M Sport ultrausoara din aluminiu si stilul extrovertit, noul BMW M2 Coupé are toate calitatile pentru a furniza placerea condusului in forma suprema.

Design M caracteristic
O singura privire este suficienta pentru a-ti da seama ca noul BMW M2 Coupé este un membru al familiei BMW M, stilul sau reusind sa promoveze atributele dinamice. Inspirat de modelele din istoria BMW in motorsport, noul M2 Coupé nu face nici un secret din potential sau extraordinar de performanta. Sort fata coborat cu prize de aer largi, flancuri musculoase cu branhii M caracteristice, jante de 19 toli, din aluminiu, cu design M double-spoke familiar, si spate lat si jos, cu sistem de evacuare specific M – cu tevi de esapament duble – toate joaca un rol impresionant. Limbajul de design tipic al automobilelor BMW M este prezent si in designul interior. Tapiteria cu Alcantara de pe usi si consola centrala impreuna cu fibra de carbon poroasa creeaza o ambianta de calitate, iar ambitiile sportive sunt subliniate suplimentar de cusaturile contrastante de culoare albastra si de gravura M de pe anumite detalii. Scaunele sport, volanul sport M si levierul M al schimbatorului de viteze dau certitudinea conducatorilor BMW M2 ca detin controlul asupra automobilului in orice moment.

Performante explozive
Nou dezvoltat, motorul de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, din echiparea noului BMW M2 dispune de tehnologia M TwinPower Turbo de ultima ora, astfel ca dezvolta 272 kW/370 CP la 6.500 rpm (consum mediu mixt: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km)*. Cuplul maxim de 465 Nm poate fi marit pana la 500 Nm in fluxuri scurte sub overboost. Toate acestea permit ca noul BMW M2 Coupé, echipat cu transmisia optionala M cu dublu ambreiaj cu sapte trepte (M DCT) si Launch Control, sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4,3 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Cu toate acestea, in versiune cu transmisie M DCT, automobilul isi accentueaza eficienta remarcabila – consum de combustibil de doar 7,9 l/100 km* si emisiile CO2 de numai 185 g/km*.

Experienta din motorsport
Datorita puntilor fata si spate din aluminiu – provenite de la BMW M3/M4 -, jantele de 19 toli, din aluminiu forjat, cu anvelope de dimensiuni diferite, directia M Servotronic cu doua setari si franele M din material compozit cu eficienta adecvata, noul BMW M2 Coupé ridica inca o data standardul dinamicii in segmentul compactelor sport de inalta performanta. In acelasi timp, BMW M2 este singurul model din acesta categorie a excelentei sportive care vine cu tractiune spate, pentru o agilitate unica.

Cu gestiune electronica, diferentialul M activ, care optimizeaza tractiunea si stabilitatea directionala, joaca si in acest caz un rol important. Placerea condusului este si mai mare atunci cand programul M Dynamic Mode (MDM) al sistemului Dynamic Stability Control (control dinamic al stabilitatii) este activat. MDM permite patinarea rotii – astfel sunt posibile derapaje moderate si controlate pe circuit.

Conectivitate inteligenta atunci cand doresti
Noul BMW M2 Coupé vine cu o lista vasta de echipamente standard in conformitate cu setarea sa orientata spre performante. Disponibila optional, transmisia M cu dublu ambreiaj (MDCT) cu Drivelogic, cu sapte trepte, schimba rapoartele cu o viteza incredibila, fara intreruperi ale fluxului de putere. De asemenea, este disponibila o selectie vasta de sisteme de asistenta a conducatorului si de servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive. Serviciile ConnectedDrive furnizeaza baza pentru conectivitatea extinsa a automobilului, iar aceasta optiune permite si utilizarea aplicatiilor inovatoare, care sunt integrate perfect in automobil cu ajutorul tehnologiei BMW ConnectedDrive. De exemplu, aplicatia GoPro permite conducatorului sa inregistreze tururile rapide de pe circuit cu o camera montata pe bord, utilizand controlerul iDrive si Control Display (monitorul de control). Totodata, stilul individual al conducatorului la volan poate fi analizat cu aplicatia M Laptimer. Informatii cu privire la viteza si punctele de franare pot fi impartasite cu usurinta prin e-mail sau Facebook.

Dintr-o familie puternica
Noul BMW M2 Coupé este urmasul modelului de succes al deja legendarului BMW Seria 1 M Coupé, dar si un descendent – prin filosofia sa de baza – al originalelor E30 BMW M3 si BMW 2002 turbo. Acesta din urma a creat senzatie acum mai bine de 40 de ani, intruchipand angajamentul a ceea ce este acum BMW M GmbH pentru dinamica remarcabila, agilitatea imbatabila si controlul optim al automobilului.

Tren de rulare.
”Powered by M” pentru placere condusului in forma absoluta

Motorul cu sase cilindri de sub capota noii compacte BMW M2 respecta cea mai buna traditiei BMW M, asigurand placere suprema a condusului pe circuit, dar, in acelasi timp, oferind tot ce este nevoie in utilizare cotidiana. Are un apetit incredibil pentru turatii ridicate pentru un motor turbo, ofera o livrare liniara deosebita a puterii pe un interval larg de turatii si ofera o acustica speciala a motorului. La acestea se adauga cuplul remarcabil, disponibil pe un interval larg de turatii, dar si reactiile rapide si eficienta excelenta – datorita tehnologiei inovatoare M TwinPower Turbo.

Turatii ridicate si putere turbo
Cu o putere maxima de 272 kW/370 CP la 6.500 rpm si o turatiei maxima de 7.000 rpm, motorul de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, de la noul BMW M2 ofera un arsenal de performante remarcabile. (Consum mediu mixt, cu transmisie manuala cu sase trepte: 8,5 l/100 km; emisii CO2: 199 g/km; cu transmisia optionala M cu dublu ambreiaj [M DCT]: 7,9 l/100 km; emisii CO2: 185 g/km)*. Cuplul maxim al motorului ofera si el o pozitie de lider in acest segment, cei 465 Nm fiind disponibili intre 1.400 si 5.560 rpm, iar cu functia Overboost se obtine un plus de 35 Nm, astfel ca se ajunge la 500 Nm intre 1.450 si 4.750 rpm.

Cu transmisia optionala M cu dublu ambreiaj (M DCT) si Launch Control activat, noul BMW M2 Coupé realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde (4,5 s cu transmisia manuala cu sase trepte). Viteza maxima a noului BMW M2 este limitata electronic la 250 km/h. Daca este comandat pachetul M Driver – care include un voucher BMW Driving Experience pentru curs de pregatire pe circuit -, acest punct de intrerupere nu apare decat la 270 km/h. Eficienta excelenta a motorului M TwinPower Turbo, care respecta standardele de emisii EU6, este sustinuta de datele de consum de doar 7,9 l/100 km* cu M DCT si emisii CO2 de numai 185 g/km*.

Constructie ultrausoara si rigiditate
Nou dezvoltat, motorul de 3,0 litri, cu sase cilindri, al noului BMW M2 reprezinta o simbioza intre puterea exceptionala si economia remarcabila. Ultrausor, optimizat termodinamic si realizat integral din aluminiu, motorul este foarte rigid datorita designului “closed-deck” – in acest caz, camasa de apa este inchisa in partea superioara. Aceasta permite presiuni mai mari in cilindri pentru o putere imbunatatita. Camasile cilindrilor scad suplimentar masa motorului cu sase cilindri si reduc frecarea interna.

Tehnologie M TwinPower Turbo de ultima ora
Motorul noului BMW M2 dispune de cea mai noua generatie a tehnologiei inovatoare M TwinPower Turbo. La motorul pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, aceasta cuprinde un turbocompresor TwinScroll, injectie directa High Precision, distributie variabila a arborelui cu came (Double-VANOS) si control variabil al supapelor VALVETRONIC. Distributia supapelor si a arborelui cu came lucreaza in tandem pentru controlul perfect al supapelor de admisie. Rezultatele sunt reactiile foarte prompte, livrarea optima a puterii si reducerea consumului si a emisiilor CO2.

Integrarea turbocompresorului in galeria de evacuare joaca un rol major in abilitatea motor de 3,0 litri, cu sase cilindri in linie, de la noul BMW M2 de a-si optimiza performantele in mod eficient. La pornirea la rece, faza de incalzire este semnificativ mai scurta, ceea ce contribuie la reducerea mai rapida a frecarii interne si la reducerea semnificativa a consumului si a emisiilor CO2.

Disponibile standard la noul, functia Auto Start Stop si sistemul de regenerare a energiei la franare si gestiunea inteligenta a energiei pentru componentele auxiliare permit o noua reducere a consumului. De exemplu, pompa de apa opereaza doar cand este cazul, iar pompa de ulei are program de control. Compresorul aerului conditionat, care este deconectat atunci cand nu este utilizat, si servodirectia electrica, care necesita energie electrica doar in timpul rotirii volanului, au contributii considerabile la datele remarcabile de consum si emisii ale noului BMW M2.

Optimizat pentru a respect cele mai inalte standarde
Inginerii de dezvoltare de la BMW M GmbH au introdus sisteme suplimentare pentru motorul noului BMW M2 pentru utilizarea pe circuit. Pentru aceasta, modelul a primit anumite componente de la propulsorul de inalta performanta ce echipeaza BMW M3 si BMW M4, prezentate in 2014. Componentele, printre care se numara pistoanele cu inelul superior optimizat pentru utilizare cu captuseala din fonta cenusie sau cuzinetii arborelui cotit, provin de la motorul BMW M3/M4. Noul motor de la BMW M2 beneficiaza si de bujiile necesare, de inalta performanta, cu un nivel ridicat de caldura.

Furnizare sigura a uleiului, chiar si in cursa
Numerosii ani de experienta pe care inginerii BMW M i-au acumulat in motorsport se reflecta si in furnizarea uleiului pentru noul motor BMW M2. Pentru a avea certitudinea ca uleiul ajunge la toate componentele motorului in orice moment in cazul unui nivel ridicat al acceleratiei laterale, al accelerarii la limita si al manevrelor de franare extreme pe care automobilul le experimenteaza pe circuit, motorul cu sase cilindri dispusi in linie beneficiaza de o baie de ulei modificata.

De exemplu, un capac suplimentar al baii de ulei contribuie la limitarea circulatiei uleiului in cazul unor accelerari puternice. In acelasi timp, o pompa suplimentara de aspiratie a uleiului retrimite uleiul in partea din spate a baii cand pilotul franeaza violent. Mai mult, un sistem special de absorbtie este utilizat pentru furnizarea uleiului catre turbocompresor in momentul unor accelerari mai mari ale automobilului. Aceasta masura asigura ca furnizarea uleiului catre motor este sigura in orice moment, atat in cazul unui condus cotidian normal, cat si atunci cand dinamica laterala atinge limita superioara.

Acelasi lucru se aplica si echilibrului termic al tuturor componentelor motorului. Pentru a face fata cerintelor extreme de racire in cazul unui condus la limita, motorul BMW M2 beneficiaza de un cooler de ulei suplimentar pentru uleiul de transmisie (doar pentru automobilele echipate cu M DCT) si de inca un radiator cu apa pentru motor.

Acustica M
Unul dintre principalii contribuitori la experienta dinamica oferita de noul BMW M2 este evacuarea optimizata cu sistem special de flapsuri. Cu cele patru tevi de esapament, sistemul de evacuare isi lasa imediat amprenta asupra BMW M2 ca model autentic BMW M, iar presiunea de retur minima a evacuarii asigura ciclurile perfecte ale motorului. Pe langa acestea, flapsurile controlate electric furnizeaza acustica BMW M distinctiva a motorului de-a lungul intregului interval al turatiilor, fara ca nivelul volumului sa ajunga la limita. In plus, conducatorii pot utiliza butonul Driving Experience Control pentru a selecta modul de condus si, prin aceastea, acustica preconfigurata care il acompaniaza.

Transmisie manuala cu deschidere automata a acceleratiei
In configuratia standard, noul BMW M2 Coupé este echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte, care se evidentiaza prin designul compact si masa redusa. Utilizarea unui nou tip de captuseala de frecare din fibra de carbon imbunatateste confortul schimbarii. Prin sistemul de carter uscat se previne orice irosire a uleiului de transmisie, iar toate componentele beneficiaza de o furnizare eficienta a uleiului. O functie de control al vitezei de angajare, care deschide acceleratia la retrogradare si scade turatia motorului la urcarea in trepte, face ca schimbarea treptelor sa fie si mai cursiva si ofera automobilului un plus de stabilitate in timpul pilotajului la limita pe circuit.

Schimbari perfecte intr-o fractiune de secunda
Noul BMW M2 poate fi comandat, optional, cu cea mai noua generatie a transmisiei M cu dublu ambreiaj cu sapte trepte (M DCT cu Drivelogic). Acest sistem, care combina eficient doua cutii de viteze – fiecare cu propriul ambreiaj -, este conceput special sa functioneze cu propulsoarele de inalta performanta ale automobilelelor M si cu nivelul ridicat de putere si cuplu pe care le ofera motorul. In functie de modul de condus activat, permite fie schimbari foarte rapide ale vitezelor fara intreruperea fluxului de putere, fie schimbari ultraliniare. Treapta pe care transmisia M DCT o are in plus fata de transmisia manuala cu sase trepte permite cresteri foarte mici ale turatiei intre schimbarile treptelor cand se accelereaza si reduce consumul datorita rapoartelor mai luni ale vitezelor.

Conducatorul poate schimba vitezele fie in mod automat, fie manual prin intermediul levierul M al schimbatorului de viteze din consola centrala sau prin cel al clapetelor de pe volanul M imbracat in piele. Functia Drivelogic, adaptata pentru transmisia M cu dublu ambreiaj, ofera sase programe de condus (trei in modul automat si trei in cel manual). Setarile COMFORT, SPORT si SPORT+ pot fi activate prin utilizarea butonului Driving Experience Control. In modul automat si cu setarea COMFORT, transmisia urca si coboara in trepte mai devreme si mai putin intens. La setarile SPORT si SPORT+, schimbarea vitezelor este mai accentuata si vine la turatii mai mari. Functia de deschidere automata a acceleratiei la retrogradari face ca acestea sa fie si mai dinamice, iar pozitia acceleratorului influenteaza si ea momentul schimbarii si intensitatea acesteia.

Schimbarea intre modurile manuale ale transmisiei modifica dinamica schimbarii, dar conducatorul este cel care determina momentul schimbarii vitezei. Sistemul detecteaza care este urmatoarea treapta aleasa de conducator pe baza turatiei motorului, pozitia acceleratorului, nivelul acceleratiei si modul de condus, astfel ca o activeaza inainte ca pilotul sa fi miscat de fapt clapeta. In consecinta, ambreiajele trebuie doar sa se deschida sau sa se inchida pentru ca procesul de schimbare a treptelor sa fie completat. Prin urmare, schimbarea vitezelor este executata in fractiuni de secunda si imbunatateste experienta condusului dinamic intr-un mod palpabil.

Acceleratie optima in orice situatie
Functia Launch Control integrata asigura cel mai bun demaraj posibil in orice conditii. Pentru aceasta, turatia ideala pentru pornire este atinsa automat, iar ambreiajul este pregatit sa livreze propulsia maxima. Odata realizat demarajul, urcarile in trepte sunt sincronizate cu turatiile potrivite. Aceasta permite ca BMW M2 cu M DCT inovatoare sa depaseasca acceleratia deja remarcabila atinsa cu transmisia manuala cu sase trepte.

Functiile Drivelogic inovatoare
Optionala, transmisia M cu dublu ambreiaj cu Drivelogic ofera alte functii M specifice. De exemplu, Stability Clutch Control (SCC / controlul stabilitatii ambreiajului) decupleaza ambreiajele cand este necesar pentru a preveni supravirarea si astfel stabilizeaza automobilul. O alta functie integrata este Smokey Burnout, care invita conducatorul sa induca un anumit grade patinare a rotilor spate in timp ce automobilul ruleaza la viteza mica.


Performante dinamice.
Tehnologie din motorsport pentru sosea
Originile BMW M GmbH se regasesc in motorsport, aspect evidentiat in doze mari de talentul dinamic al tuturor modelelor BMW M. Iar noul BMW M2 impune ritmul in segmentul sau in ceea ce priveste agilitatea, senzatia condusului, stabilitatea directionala, precizia in viraje si capacitatea de control la limita, fara schimbarea conducatorului in utilizarea cotidiana.

Design ultrausor si locatie precisa a rotii
Cerinta de baza pentru o dinamica de top este un nivel ridicat de rigiditate si o masa redusa a sistemului de punti. Din acest motiv, inginerii BMW M GmbH au facut apel, pentru noul BMW M2 Coupé, la puntile fata si spate ultrausoare, din aluminiu, ale modelelor BMW M3/M4. De exemplu, doar bratele de control, suportii rotilor, subcadrele puntilor si placa de rigidizare a puntii fata cu dublu brat transversal cantaresc cu cinci kilograme mai putin fata de o constructie conventionala din otel. Alte reduceri ale masei sunt furnizate de barele de aluminiu ale suspensiei si de bara antiruliu tubulara.

Pentru a asigura o fixare foarte precisa a rotii, articulatiile fara joc sunt utilizate pentru transmiterea fortelor transversale. Placa de rigidizare si conexiunile suplimentare cu suruburi dintre subcadrul puntii si pragurile caroseriei, care maresc rigiditatea structurii frontale, au avut o influenta pozitiva si in acest caz. Fortele longitudinale ce trec prin suspensie sunt transmise direct in bratele de cuplu prin intermediul lagarelor speciale din elastomer si, in acelasi timp, acestea furnizeaza confortul necesar.

Toate bratele de control si suportii rotilor de la suspensia spate cu cinci brate a noului BMW M2 sunt realizate din aluminiu forjat, ceea ce reduce masele nesuspendate ale componentelor de fixare a rotii cu aproximativ trei kilograme in comparatie cu o constructie din otel. In plus, o conexiune rigida derivata din competitii, cu distributie cu bucse de cauciuc, este utilizata pentru ca subcadrul tip grila din otel ultrausor al puntii spate sa fie fixat de caroserie. Aceasta imbunatateste suplimentar locatia rotii si stabilitatea ecartamentului. Cinematica puntii – care guverneaza miscarea rotilor in conditii de comprimare in conformitate cu aranjamentul bratelor de control – este adaptata pentru a livra locatia precisa a rotii, familiara automobilelor M.

Jantele si anvelopele potrivite
Din dorinta de a transfera potentialul dinamic al automobilului pe drum intr-un mod cat mai eficient posibil, dezvoltarea anvelopelor specifice pentru noul BMW M2 a fost inclusa inca de la inceput in constructia puntilor. Un anumit set de factori a avut prioritate – in special se lucreaza la un automobil sport de inalta performanta. De exemplu, rotile fata trebuie sa faca fata in ceea ce priveste stabilitatea laterala si cea directionala, feedback-ul directiei si precizia acesteia, in timp ce rotile spate trebuie sa furnizeze tractiune optima, stabilitatea laterala si cea directionala. Tinand cont de toate acestea, inginerii de dezvoltare BMW M au decis sa echipeze noul BMW M2 cu jante din aluminiu si anvelope de dimensiuni diferite.

Jantele ultrausoare de 19 toli (fata: 9J x 19, spate: 10J x 19), din aluminiu forjat, reduc substantial masele de rotatie si nesuspendate. Impreuna cu anvelopele exclusive Michelin Pilot Super Sport de 19 toli (fata: 245/35 ZR 19, spate: 265/35 ZR 19), ele au o contributie considerabila la proprietatile dinamice remarcabile ale noului BMW M2 si, totodata, asigura un confort impresionant al calatoriei.

Frane de inalta performante, nascute in motorsport
Franele de inalta performanta ale noului BMW M2 sunt si ele un produs al motorsportului si pot fi identificate rapid prin etrierele franelor (fata: etriere fixe cu patru pistoane, spate: etriere fixe cu doua pistoane), care sunt vopsite in albastru metalizat si au marcat logo-ul M pe ele la puntea fata. La aceste frane M din material compozit, disponibile standard la noul BMW M2, inelul discurilor de frana – perforate, ventilate interior si cu sarcina mare – este facut din fonta cenusie (discurile fata: 380 mm in diametru, discurile spate: 370 mm in diametru), in timp ce butucul discului de frana este fabricat din aluminiu, reducandu-se astfel masa.

Franele M compuse garanteaza o decelerare excelenta in orice conditii si impresioneaza cu rezistenta lor la uzura si caldura. De asemenea, ele sunt semnificativ mai usoare decat sistemele de franare conventionale deoarece reduc masele nesuspendate si de rotatie, ceea ce inseamna ca joaca un rol important in imbunatatirea suplimentara a abilitatii dinamice a noului BMW M2.

Doua setari pentru servodirectia electrica
Disponibila standard, servodirectia electrica a noului BMW M2 contribuie la sentimentului de condus BMW M unic. Dezvoltarea sistemului a acordat prioritate calitatilor M traditionale, precum feedback-ul directiei, reactia precisa si condusul la limita. Functia Servotronic integrata, cu caracteristicile M specifice, controleaza electronic nivelul de asistare a directiei in functie de viteza automobilului. Pe langa aceasta, directia noului BMW M2 ofera si doua setari – COMFORT si SPORT/SPORT+ -, care pot fi selectate prin apasarea butonului Driving Experience Control. Acestea permit conducatorului sa ajusteze in orice moment puterea de asistare a directiei in functie de situati sau de preferintele personale. Modul SPORT poate fi configurat prin intermediul iDrive. Setarile motorului si ale directiei pot fi stocate in modul SPORT – ca o combinati sau individual.

Spre deosebire de sistemele de directie asistata hidraulic conventionale, servodirectia electrica a noului BMW M2 nu necesita nici un fel de energie arunci cand automobilul este condus pe linie dreapta sau stationeaza cu motorul pornit. Astfel, se obtine o reducere a consumului cu 0,3 l/100 km.

Control permanent si complet variabil al diferentialului
Diferentialul M activ de la noul BMW M2 optimizeaza tractiunea si maximizeaza stabilitatea directionala. Diferentialul multidisc cu patinare limitata si gestiune electronica duce tractiunea si stabilitatea directionala la un nou nivel. Diferentialul multidisc cu patinare limitata este controlat proactiv cu un nivel foarte mare de precizie si viteza. Efectul de blocare poate fi variat de la 0 la 100% in functie de situatia de condus. Senzorii, care ii includ pe cei ai sistemului DSC (Dynamic Stability Control / control dinamic al stabilitatii) determina unghiul de virare al masinii, pozitia acceleratorului, presiunea franei, cuplul motorului, viteza rotilor si rata de giratie. Unitatea de control utilizeaza aceasta analiza a situatiei de condus pentru a detecta orice tendinta de pierdere a tractiunii pe o parte a automobilului si calculeaza efectul de blocare necesar, care este activat de un electromotor. Intregul cuplu de blocare – 2.500 Nm – este disponibil in decurs de 150 ms. Acesta permite sistemului sa previna patinarea unei roti in conditii extreme pe suprafete alunecoase ale drumului sau cand cele doua roti spate experimenteaza diferente semnificative ale coeficientului de frecare.

In anumite situatii, diferentialul M activ functioneaza chiar proactiv. La rularea pe suprafete alunecoase, blocarea se realizeaza la un procentaj definit chiar dinainte ca roata sa inceapa sa patineze, pentru a asigura ca ambele roti dezvolta simultan acelasi nivel de patinare. Aceasta optimizeaza tractiunea si stabilitatea. Blocarea este realizata la procentajul cerut si in virajele abordate cu entuziasm, in conformitate cu nivelurile de acceleratie laterala si stilul de condus. Astfel se previne ca roata interioara, cu tractiune redusa, sa inceapa virarea prea repede.

De asemenea, acest control permanent si infinit variabil al diferentialului creste agilitatea, evita subvirarea la intrarea in viraje si imbunatateste stabilitatea directionala la franare si la schimbarile de sarcina.

Derapaje pe circuit
De asemenea, M Dynamic Mode (MDM) permite noului BMW M2 sa indeplineasca cerintele conducatorilor dornici de mai mult pe taramul dinamicii. MDM este o un program al sistemului Dynamic Stability Control (DSC). DSC contracareaza cu eficienta subvirarea sau supravirarea inca din fata initiala si pierderea tractiunii prin adoptarea de masuri (reducerea puterii motorului, franarea individuala a rotilor) pentru stabilizarea automobilului. Cu toate acestea, in anumite situatii – de exemplu, condus sportiv si dinamic pe circuit -, un nivel mai mare de patinare a rotii poate fi un avantaj.

In acest caz, modul M Dynamic, care este activat automat in modul recomandat pentru circuit (SPORT+) sau care poate fi activat printr-o apasare scurta a butonului DSC, permite o patinare mai mare. Masurile de stabilizare familiare modului DSC intervin acum mai tarziu, ceea ce mareste libertatea acordata pilotilor in privinta limitei dinamice. Plusul de patinare a rotilor imbunatateste tractiunea si, prin aceasta, propulsia. Sunt posibile subvirari sau supravirari mai semnificative, precum si derapaje moderate si controlate, dar sistemul de siguranta activa Dynamic Stability Control ramane la indemana in situatii critice. In orice caz, responsabilitatea pentru stabilizarea automobilului se afla mereu la conducator.

* Date de consum pe baza ciclul de testare EU, pot varia in functie de dimensiunea anvelopelor alese.

 

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close