Bucuresti. Schimbarea de generatii in familia de modele MINI continua cu noul MINI Clubman, care reprezinta un concept inovator pentru segmentul premium al clasei compacte. Noul model inseamna o combinatie unica de functionalitate, caracter practic in utilizarea cotidiana si este adecvat pentru distantele lungi, astfel ca ofera placere a condusului, calitate premium si personalitate in stilul MINI.
In premiera, MINI Clubman este o noua interpretare a conceptului shooting brake, unul cu o bogata traditie, dar care acum a fost adaptat pentru a raspunde cerintelor clasei compacte. Partea frontala puternica dispune de prize de aer pentru Air Curtain ale pasajelor rotilor fata, in timp ce silueta este extinsa dinamic prin cele patru usi si o linie de contur a umerilor care accentueaza latimea automobilului. Linia acoperisului este una lunga, iar pe pavilion se afla o aripioara cu rol de antena, care include si lumina rosie pentru starea sistemului de alarma. Din partea spate a automobilului, cu o pozitie verticala, nu lipsesc usile divizate atat de caracteristice pentru acest model, inscriptia „Clubman” si stopurile orizontale integrate. Din punct de vedere al designului exterior, noutatile sunt si culorile pentru caroserie Melting Silver metalizat si Pure Burgundy metalizat, precum si acoperisul si capacele oglinzilor retrovizoare finisate in nuante contrastante – alb, negru sau argintiu.
In comparatie cu predecesorul sau, noul MINI Clubman este un caracter mult mai matur in ceea ce priveste versatilitatea, spatiul si substanta produsului. Atat la exterior, cat si la interior, noul model vine cu dimensiuni semnificativ mai generoase, nu doar raportat la generatia precedenta, ci si la noul MINI Hatch cu cinci usi. Fata de acesta are un plus de 27 centimetri in lungime, o latime mai mare cu noua centimetri si un ampatament extins cu 10 centimetri. Toate aceasta crestere a dimensiunilor are efect asupra scaunelor – cinci locuri integrale -, dar si a portbagajului al carui volum standard de 360 de litri poate fi extins la un maximum de 1.250 de litri – totul datorita spatarului rabatabil al banchetei in raport 40:20:40.
Interiorul vine cu un design complet nou, in care se remarca panoul de instrumente lat – cu cadru de contur al cockpitului in sectiunea superioara -, tabloul de bord pe coloana de directie si instrumentul circular central integrat armonios, cu inel luminos LED si afisaj pentru functiile automobilului, de infotainment, comunicare si navigatie. Sub instrumentul central se regasesc panoul de control al aerului conditionat si comutatoarele caracteristice MINI, in timp ce pe consola centrala se afla frana electrica de parcare, compartimentele de stocare, doua suporturi pentru pahare, controlerul MINI si cotiera. De asemenea, consola centrala si panourile ornamentale ale usilor sunt decorate cu benzi continuee de decor de cea mai buna calitate.
La lansarea pe piata a noului MINI Clubman, clientii vor putea alege una dintre cele trei variante de motorizare (consum mediu mixt: 6,2-4,1 l/100 km; emisii CO2: 144-109 g/km), doua fiind propulsoare pe benzina, iar una fiind varianta diesel – toate echipate cu cea mai noua generatie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo Technology. O premiera va fi echiparea modelului MINI Cooper D Clubman cu motorul diesel cu patru cilindri (110 kW/150 CP) – celelalte doua variante, MINI Cooper Clubman si MINI Cooper S Clubman, vor dispune de motoare pe benzina, cu trei cilindri (100 kW/136 CP), respectiv cu patru cilindri (141 kW/192 CP).
In echiparea standard, puterea va fi transferata catre puntea fata prin intermediul transmisiei manuale cu sase viteze. In premiera pentru MINI, optional este disponibila si transmisia Steptronic cu opt trepte (MINI Cooper S Clubman si MINI Cooper D Clubman), iar clientii care vor opta pentru modelul MINI Cooper S Clubman vor putea alege si o transmisie sport Steptronic cu opt viteze. Pe de alta parte, pentru modelul MINI Cooper Clubman exista si varianta optionala de echipare cu transmisie Steptronic cu sase trepte. Numeroasele tehnologii din portofoliul MINIMALISM includ, printre altele, functia auto start/stop si modul optional de condus GREEN care include functia coasting.
Noul Clubman ofera cel mai inalt nivel oferit vreodata de un model MINI in ceea ce priveste confortul calatoriei si sentimentul „go-kart” specific marcii, iar acestea se datoreaza tehnologiei suspensiei – una de inalta calitate – care este unica in acest segment. Puntea fata ofera suspensie cu brat simplu, cu componente nou dezvoltate integral, in timp ce puntea spate beneficiaza de suspensie multibrat, optimizata special pentru acest model. Pe de alta parte, agilitatea maxima a noului MINI Clubman se datoreaza ecartamentului foarte lat, constructiei cu masa optimizata si nivelului mare de rigiditate, in timp ce servodirectia electromecanica, cu functie Servotronic, este o dotare standard pentru noua generatie a modelului.
Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilitatii), care include Dynamic Traction Control (DTC / functie optimizata a DSC care permite o patinare usoara pentru condusul dinamic sau la rularea pe suprafete cu aderenta scazuta, precum zapada) si Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al diferentialului blocant), este disponibil standard si este completat, la MINI Cooper S Clubman, de Performance Control (program de functionare al DSC care, alaturi de o franare soara a unei roti, accelereaza roata opusa de pe aceeasi punte). Fiecare model are un reglaj specific al suspensiei si amortizoarelor, iar optional se poate comanda suspensia sport si sistemul Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor). Conform specificatiei standard, modelele din noua generatie MINI Clubman sunt echipate cu jante din aliaj usor, de 16 toli sau 17 toli (MINI Cooper S Clubman), dar pe lista de optionale se gasesc si versiuni cu dimensiuni de pana la 19 toli.
Pentru o setare personalizata a automobilului, clientii au la dispozitie, optional, modurile MINI Driving, care pot fi activate prin intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbatorului. Astfel, conducatorul poate sa aleaga unul dintre cele trei moduri: MID, SPORT si GREEN. Aceste moduri au capacitatea de influenta curbele caracteristice ale acceleratiei si directiei, dinamica schimbarii treptelor cu transmisia Steptronic si controlul dinamic al amortizoarelor. In combinatie cu transmisia Steptronic, modul GREEN include functia „coasting” (mers liber, cu decuplarea automata a motorului de la transmisie la ridicarea acceleratiei pentru un consum minim).
Din punct de vedere al sigurantei, noul MINI Clubman ofera un nivel superior fata de generatia anterioara. Structura caroseriei a fost optimizata din punct de vedere al masei si pentru a oferi mai multa rezistenta in caz de accident. Dotarile standard de siguranta includ airbaguri frontale si laterale, airbaguri cortina laterale, centuri de siguranta automate cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, pretensionare si limitator adaptiv al fortei pentru locurile din fata, sisteme de prindere ISOFIX a scaunelor de copii pentru locurile din spate – optional si pentru locul pasagerului din fata – si afisaj al presiunii in pneuri. Alaturi de o siguranta crescuta, au fost optimizate semnificativ nivelurile de confort acustic si de vibratie.
Noua MINI Clubman vine si cu o gama larga de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, camera pentru mers inapoi si Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe camera video, avertizare in caz de coliziune si pentru pietoni cu functie de franare initiala, asistare a fazei lungi si detectare a indicatoarelor rutiere. Nivelul ridicat al echiparii standard include dotari precum aer conditionat, radio cu interfata USB si conector de sunet AUX-IN, facilitate hands-free pentru conectarea telefonului prin Bluetooth, senzor de ploaie si lumini, frana de parcare operata electric.
Si din perspectiva tehnologiei de iluminare, noul MINI Clubman ofera o varianta optionala inovatoare: faruri LED, ce includ lumini de zi LED, si stopuri LED. De asemenea, noul mode dispune de distributie adaptiva a luminii si de semnalizatoare cu LED-uri, tehnologie care este prezenta si la proiectoarele de ceata.
In functie de fiecare model, pachetul MINI Excitement include lumini LED pentru interior si ambientale, precum si proiectie noua a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducatorului atunci cand se deschide si se inchide automobilul. In premiera, elementele de personalizare MINI Yours aduc rame ale usilor luminate in spate, iar sistemul de alarma include lumina LED de culoare rosie integrata in aripioara cu rol de antena.
Noul MINI Clubman ofera si o gama vaste de optiuni pentru un nivel imbunatatit al confortului si al functionalitatii: scaune reglabile electric cu functie de memorie pentru conducator – o premiera MINI -, precum si scaune sport si scaune sport John Cooper Works, pachet Comfort Access exclusiv pentru MINI Clubman cu deschidere non-contact a usilor divizate (comanda de deschidere se face printr-un gest cu piciorul), aer conditionat cu control pe doua zone, scaune incalzite, acoperis panoramic din sticla operat electric, oglinzi retrovizoare operate electric (incalzire si rabatare), volan multifunctional, sistem de incarcare cu spatare al banchetei rabatabil in raport 40:20:40, carlig de tractare, sistem de navigatie MINI Professional, radio MINI Visual Boost si sistem de sonorizare Harman Kardon hi-fi.
De asemenea, gama vasta de optiuni pentru personalizarea interiorului si a exteriorului include: kit aerodinamic John Cooper Works, exterior Chrome Line, sine pentru acoperis, selectie vasta a tipurilor de scaune, suprafete decorative si culori pentru interior, precum si optiuni exclusive de accesorii John Cooper Works si MINI Yours.
Prin MINI Connected se ofera oportunitatea de extindere continua a functiilor de infotainment prin integrarea continua de aplicatii noi in automobil prin intermediul unui smartphone. In prezent sunt oferite functii MINI exclusive precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement si MINIMALISM Analyser, MINI Connected XL Journey Mate, conexiune online care permite utilizarea retelelor de socializare precum Twitter, foursquare si Glympse, dar si receptia fluxurilor RSS de stiri si a programelor de entertainment precum GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, sau TuneIn Radio.
Variante de model:
MINI Cooper S Clubman: motor pe benzina, cu patru cilindri si tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injectie directa, gestiune complet variabila a supapelor, gestiune variabila a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1.250 rpm (300 Nm cu functia Overboost), acceleratie (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automata: 7,1 secunde), viteza maxima: 228 km/h (228 km/h), consum mediu de combustibil*: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisii CO2*: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard emisii: EU6.MINI Cooper Clubman: motor pe benzina, cu trei cilindri si tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injectie directa, gestiune complet variabila a supapelor, gestiune variabila a arborelui cu came), capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1.250 rpm (230 Nm cu functia Overboost), acceleratie (0-100 km/h): 9,1 secunde (transmisie automata: 9,1 secunde), viteza maxima: 205 km/h (205 km/h), consum mediu de combustibil*: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisii CO2*: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard emisii: EU6.
MINI Cooper D Clubman: motor diesel, cu patru cilindri si tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei, injectie directa common-rail), capacitate: 1.955 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 330 Nm la 1.750 rpm, acceleratie (0-100 km/h): 8,6 secunde (transmisie automata: 8,5 secunde), viteza maxima: 212 km/h (212 km/h), consum mediu de combustibil*: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisii CO2*: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard emisii: EU6.
* Date conform ciclului de testare EU, consumul de combustibil depinde de formatul anvelopelor alese.
Dimensiuni exterioare:
Lungime: 4.253 milimetri
Latime: 1.800 milimetri
Inaltime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri
[stextbox id=”info”]Text preluat de pe pagina de presa a BMW Group.[/stextbox]