Ca pasionat de masini de toate felurile si formele, nu ma feresc de teste si experiente mai putin conventionale. Cu toate astea, sunt cateva domenii de care nu am reusit sa ma apropii prea mult, dintre care pot enumera cursele de anduranta si offroad-ul, ambele reusind sa isi pastreze un aer misterios. Tocmai din acest motiv, nu am putut sa refuz invitatia de a participa la Jeep Adventure Day la TCS Racing Park, unde se afla un simpatic traseu de offroad care mi se spune ca este special pregatit pentru masinile 4×4 modificate, dar la fel de distractiv si pentru SUV-uri mai apropiate de stock. Acolo ma asteptau cele mai interesante trei modele din familia Jeep: Compass, Renegade si Wrangler.
Primul meu contact cu traseul a fost in Compass Trailhawk, in care m-am urcat ca pasager pe bancheta spate. Primele rampe arata spectaculos din exterior, dar in interior toti eram relaxati si discutam despre finisarile habitaclului. Distractia urma sa inceapa cateva viraje mai tarziu, cand soferul a redus complet volumul radioului, pentru a se putea concentra. Micutul Jeep atacase lateral o rampa cu un grad de inclinatie suficient de mare pentru a putea atinge firele de iarba daca as fi deschis geamul. Ne-a revenit respiratia pe o portiune plata cu pietris, dar imediat dupa au urmat noi rampe pe care Compass le-a depasit fara probleme. Ultimul pas cu emotii a fost obstacolul cu apa care parea destul de adanc, dupa care am coborat din masina pentru a face cateva imagini.
Modelul era echipat cu pachetul Trailhawk, care vine cu scuturi extra pentru cutia de transfer, rezervor si suspensia fata. Garda la sol este inaltata cu 2.5 cm fata de restul echiparilor, iar propulsorul 2.0 Mjet de 170 cp este legat la o cutie automata cu 9 viteze. Pretul de lista este de 36.936€ TVA inclus, dar modelul testat avea cateva optionale bifate, printre care Pachetul Function (keyless, priza 230V, etc) – 820€ si tapiteria de piele – 1273€, pretul final fiind 37.269€.
Cu Renegade Trailhawk am avut o intalnire acum cativa ani si trebuie sa recunosc ca imi era dor sa ma urc din nou la volan. Pe langa aspectul funky, mezinul gamei mai are un atu: este cel mai usor si manevrabil model Jeep. Cu ajutorul instructorilor, am descoperit ca in testul pe care l-am facut singur nu am fost nici macar aproape de limitele sasiului. Cel mai infricosator obstacol a fost cel in care doua roti ramaneau in aer si, pentru cateva secunde, simteam ca plutesc fara sa am pic de control. Imediat ce a treia roata a atins solul, emotiile au disparut. Nu imi place sa am favoriti, dar daca ar trebui sa aleg intre Compass si Renegade, cel din urma este mult mai aproape de spiritul Jeep, deci are votul meu.
Pachetul Trackhawk vine din nou cu scuturi suplimentare si suspensie inaltata, dar adauga si selectorul Selec-Terain II, cu 5 moduri de condus (Auto, Snow, Sand, Mud, Rock) si pneuri M+S 215/60 pe jante 17″. Pretul promotional al configuratiei testate (care include si optionale de 6525€) este de 35.329€ TVA inclus.
Compass si Renegade urmareau un traseu mai simplu, in timp ce pentru Wrangler erau rezervate cateva rampe mult mai dure. Nerabdator sa vad diferenta, m-am urcat pe scaunul soferului si am petrecut cateva minute pentru a vedea diferentele fata de generatia anterioara, inainte sa pornim pe traseu. Chiar daca spiritul spartan a ramas in ADN-ul modelului, ma bucur sa vad ca a primit un update cand vine vorba de tehnologii si finisaje in habitaclu. Soferul ramane conectat la fiecare pietricica sau miscare a sasiului, ceea ce e super, dar este mult mai distractiv sa te pierzi prin munti in timp ce asculti playlist-ul favorit de pe Spotify.
Odata pornit pe traseu, fratele cel mare – Wrangler – se simte ca acasa pe rampele si pantele de pana la 35 de grade, chiar daca suntem 4 oameni in masina. Zona construita special pentru a testa articulatiile a parut doar un drum de tara si mi-a lasat o senzatie de invincibilitate, pana la prima panta pe care a trebuit sa o abordez fara vizibilitate, bazandu-ma doar pe indicatiile expertilor care ne insoteau. Cea mai distractiva zona a fost cea plata unde am blocat tractiunea pe puntea posterioara si am lasat cuplul motorului sa ridice nori de praf. Wrangler a terminat traseul fara peripetii sau emotii, dar era de asteptat.
Denumirea completa a echiparii modelului testat este Wrangler Rubicon si porneste de la 60.274€, TVA inclus. Pachetul standard de dotari include clima automata pe 2 zone, sistem Uconnect de 8,4″ cu Car Play si Android Auto, diferentiale blocabile mecanic DANA M220HD posterior si M210HD anterior, iar de pe lista de optionale au fost bifate, printre altele, Safety Pack (collision warning si Adaptive cruise control) – 1428€, Pachet Technology (monitorizare unghi mort, keyless) – 803€ si Pachet Dual Top (soft top premium si hard top negru) – 3213€.
Sigur, dupa o astfel de experienta o sa ai ceva haine de spalat si este destul de probabil sa mai gasesti praf si nisip in par zile bune, dar este o sansa mare ca fix asta sa fie reteta de care ai nevoie pentru a te relaxa dupa o saptamana plina. Daca esti deja convins si vrei sa incerci offroad-ul ca lifestyle zilnic, gama Jeep ofera posibilitati (aproape) nelimitate de personalizare si modificare pre si post vanzare, astfel incat sa poti cuceri orice traseu fara peripetii.