fbpx
Search

Jeep Renegade Trailhawk MY2015

Istorie model

Pentru a trasa originile companiei Jeep trebuie sa ne indreptam atentia catre al doilea razboi mondial. In 1941, trei companii americane au inceput sa produca un automobil militar mic, usor si agil, dupa planuri Bantam. Fiecare din cele trei a adus propriile modificari modelului, dar pana la finalul anului Departamentul de Razboi al Statelor Unite ale Americii a decis sa combine cele trei proiecte intr-o singura masina, acum fabricata de Willys si Ford. Soldatii au fost incantati de dimensiuni, viteza si usurinta cu care puteau fi rezolvate problemele tehnice si o porecla afectiva a inceput sa fie rostita la unison: jeep.

Segmentul SUV-urilor mici, deja aglomerat, a primit un nou jucator in momentul in care Jeep Renegade, frate de platforma cu Fiat 500X, a fost dezvaluit publicului la Salonul Auto de la Geneva din 2014. Rezultatul final este un automobil mai mic decat Wrangler, dar conceput cu aceleasi valori legendare peste care s-au presarat elemente pe placul europenilor (motoare mici dar puternice, aspect funky si optiuni de personalizare). Martor al popularitatii modelului este  titlul de „Automobilul 4×4 al anului 2016” acordat de publicatia 4×4 Magazine.

Informatii tehnice

Masina care ne-a invitat sa descoperim gustul aventurii este echipata cu pachetul Trailhawk si costa 31.975 (TVA si reducere incluse). Varful de gama ofera suspensii pregatite pentru off-road, garda la sol ridicata cu 35mm, scuturi pentru transmisie, cutie de transfer, rezervor si suspensii, plus sistemul de control al tractiunii Selec-Terain II cu 5 moduri selectabile (auto, zapada, nisip, noroi, pietris), dar si elemente de siguranta (Hill Descent Control, Safety Pack) si confort (Start&Stop, climatizare automata cu 2 zone,display multifunctional color integrat in instrumentele de bord). Au fost bifate de pe lista dotarilor optionale: sistemul multimedia si de navigatie Uconnect cu ecran tactil de 6,5″ (967), roata de rezerva de dimensiuni normale(280) si portul USB din cotiera (30€)

Motorul diesel de 2000cmc M-Jet dezvolta 170 CP si 350Nm la 1750 Rpm si este cuplat la aceeasi cutie automata cu 9 trepte pe care am indragit-o pe Fiat 500X. Producatorul declara un consum urban de 7l/100km, dar in viata reala am obtinut 9.2l/100km in traficul bucurestean. Pe autostrada, gratie rapoartelor eficiente ale cutiei automate, Renegade a consumat 6.5l/100km, cifra foarte buna pentru cele 1548 kg pe care le deplasa fara a pune la socoteala pasagerii.

Renegade poate fi configurat pe 4 nivele de echipare. Pachetul de baza se numeste Sport si ofera standard dotari precum sistemul Uconnect cu display de 5″, frana de parcare electrica si tapiterie din stofa. Incepand de la 20.890 (TVA inclus), pachetul Longitude adauga geamuri anterioare actionate electric, iluminare interioara cu LED si sistemul de tractiune integrala Jeep Active Drive (in functie de motorizare). Limited este echivalentul pachetului Trailhawk, dar adresat aventurierilor urbani. Acestia isi pot completa stilul cu elemente cromate precum teava de esapament sau barele longitudinale de pe plafon, in timp ce pachetul de siguranta vegheaza impotriva unui impact frontal si avertizeaza la parasirea benzii de rulare.

Eu sunt destul de sigur ca nuanta ideala pentru micul Jeep este Omaha Orange, disponibila pentru 372. Daca sunteti interesati sa achizitionati modelul, va recomand sa luati in calcul camera video posterioara (180), acoperisul amovibil actionat electric (1440) si pachetele Function (396 – oglinzi rabatabile electric, keyless enter and go si priza 230V) si Visibility (810 – faruri xenon cu aprindere automata si comutare automata intre faza lunga si faza scurta, oglinda interna electrocromica si senzor de ploaie).

Experienta la bord

Cuvantul „Jeep” imi evoca amintiri placute din copilarie. Cand de-abia ajungeam la clanta, urma sa vad pentru prima oara marea cocotat pe roll cage-ul unui Wrangler din ’91, masina pe care o intalneam doar in vacanta de vara, cand parintii meu puteau imprumuta masina sefului. Mai aproape de mine a stat un Grand Cherokee din colectia Matchbox 1999, una din putinele machete pe care le-am pastrat pana astazi. Prin intermediul acestei scurte calatorii in timp vreau sa subliniez un singur lucru: micul Renegade urma sa fie judecat aspru!

Cand am ajuns in fata reprezentantei, temerile au inceput sa apara si ele. Ma intrebam daca o sa gasesc diferente fata de Fiat 500X, daca o sa descopar ADN-ul Jeep pe care il caut sau o sa fiu dezamagit…

Inca de la prima privire, am fost captivat de intensitatea portocaliului. Clar nu te-ai putea strecora neobservat prin trafic, dar nici nu as vrea asta! Ma plimb in jurul masinii si aspectul exterior retro-modern imi confirma ca am in fata un urmas al clasicului Willys. O sumedenie de mici simboluri chiar imi atrag atentia asupra acestui lucru: pe parbriz incearca sa urce un Jeep de armata si grila specifica cu 7 sloturi se ascunde in stopurile modelate dupa canistrele de benzina folosite de soldatii americani. Aceste micute „Easter Eggs” ma conduc spre interior, unde regasesc grila Jeep pe carcasa senzorilor de ploaie/lumina, pe grila difuzoarelor si pe hayon. Scaunele comode sunt tapitate cu un material textil pe care este imprimata harta tinutului Moab (locul traditional de intalnire al fanilor marcii). In jurul contactului gasesc scris „To new adventures”, asa ca nu stau pe ganduri si pornesc motorul.

Interiorul este spartan, dar surprinzator de primitor. Aspectul aspru este completat de materiale fine la atingere si pete de culoare pe grilele de ventilatie, in  jurul boxelor si a schimbatorului de viteze. Sistemul audio reuseste sa acopere zgomotul orasului cu brio, dar de la 2500 Rpm muzica incepe sa treaca pe planul doi. Sunetul specific de diesel nu se sfieste sa patrunda in cabina, dar nu contrasteaza cu identitatea masinii. Accelerarea este liniara si nu da semne de oboseala pe intreaga plaja de turatii.

Sezonul Jeep este in fiecare anotimp, dar pentru a profita de iarna am ales un decor montan ca spatiu de test pentru modurile de tractiune. Portiunile de asfalt viscolit au fost imblanzite fara probleme cu modul Auto. Urcand spre cabana Bolboci, am avut surpriza sa vad cum diverse SUV-uri incepeau sa piarda aderenta, dar micul Renegade s-a descurcat de minune. La coborare, zapada topita a inceput sa inghete, dar modul Snow a anticipat eficient orice posibila alunecare si franarea nu mi-a trezit emotii. Pentru a experimenta spiritul Jeep, am decis sa las carosabilul in urma pentru o sesiune de off-road usor. Am activat modul Rock si am inceput sa simt ceva ce posesorii de Jeep traiesc de 75 de ani: libertate totala. Directia usor dura ofera exact cat feedback astept si ma plaseaza cu precizie pe ruta estimata. Contrar asteptarilor, pasagerii se distrau la fel de bine ca mine, suspensiile absorbind eficient duritatea traseului. Dupa cateva ore de condus departe de civilizatie, la o mica pauza intr-o padurice am planuit sa refacem traseul la vara, cu un cort si un hamac dupa noi. It’s a Jeep thing!

Renegade este primul pas pe care poate sa il faca orice tanar dornic de aventura! Segmentul SUV-urilor mici este in continua crestere si apar zilnic alternative care se tem sa isi murdareasca jantele, dar sunt destul de sigur cand spun ca micul Jeep este singurul care nu isi doreste eticheta de baiat civilizat. Nu vrea sa fie parcat intre doua linii albe ci pe nisip, nu cauta izolare fonica ci zumzetul naturii si categoric arata mult mai bine inconjurat de noroi decat intr-un mall!

Renegade pe scurt

  • Easter Eggs
  • Gadgeturi pentru off-road
  • Cutia cu 9 trepte
  • Vizibilitate redusa
  • Spatiu limitat pentru pasagerii din spate

1 comment

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close