Dacă 2020 va rămâne în istorie ca anul pandemiei, 2021 va fi predat în manuale ca anul în care Dacia a devenit un brand premium, odată cu lansarea noului sedan de clasa mare, botezat Luxster. Cuvinte precum „eficient” sau „chibzuit” au fost lăsate în plan secund, poate chiar uitate, în timp ce „premium” și „full de full” au primit atenția mult meritată. Complet neașteptată pentru producătorul autohton, mișcarea a venit în urmă unui parteneriat cu Rolls-Royce care aduce beneficii pentru ambele companii: românii se pot bucura de o platformă perfect adaptată vieții de barosan, în timp ce britanicii vor avea acces la faimoasa familie de motoare dCi de 1.5 litri.
Luxster – un efort internațional
Pentru a dezvolta noul model, echipa mixtă de ingineri, designeri, project manageri, contabili și stagiari Renault-BMW a realizat un studiu pe milioane de posesori Dacia Logan, care au declarat aproape unanim că ar vrea ca următoarea lor mașină să pară scumpă dar să nu fie, să aibă motor mare mare cu cai mulți dar să consume cât un diesel de 1 litru pus pe Volkswagen Lupo. Evident, faimosul motor N74B68 (6.75L, 563HP) a fost luat în calcul, apoi a fost înlocuit cu un propulsor complet nou, bazat pe două motoare K9K sudate în linie, pentru un plus de rafinament. O altă mențiune aproape la fel de răspândită a fost că indiferent de siglă, în sufletul posesorilor modelul Logan este aproape un BMW, ceea ce a trezit imediat sentimente puternice de emoție în rândul inginerilor germani. Pentru a preîntâmpina dorințele clienților, Luxster va avea preț de lista 250.000 euro, dar vânzătorii pot oferi discount minim de 99% in cadrul negocierii.
În interior regăsim aceleași materiale premium cu care ne-a obișnuit marca, inclusiv foarte apreciatul „Vinilin ca în ’73”, pentru o tușă retro.
Eleganță, rafinament, Luxster
Am reușit să obțin câteva cuvinte din partea lui Tracian Popescu, chief-leader Dacia: „Era destul de clar că nu putem continua cu Dacia ca brand low cost. Vânzările erau bune, dar câți copii aveau postere cu Logan pe dulap? Nimeni, vă zic eu! Noul model este aspirațional, perfect conceput pentru a răspunde viselor publicului între 16 și 20 de ani. Ne așteptăm că în următorii 5 ani să avem cel puțin 5 milioane de clienți exclusivisti ai noului Luxster”. Întrebat despre ce anume l-a inspirat in conceperea acestui design absolut original, Stephane LeDesigner ne-a transmis următoarele: „Da, acum 3 săptămâni nu știam Photoshop, dar ieri am învățat cum să schimb siglele. Fanii Dacia vor exploda de entuziasm pentru noul model!”.
Comenzile încep azi, 1 aprilie, la reprezentanții Dacia din toată țară. Plata se face exclusiv cu bitcoin sau DogeCoin. Oferta exclusivă de lansare include un CD antiradar pentru parbriz. Livrările încep în luna Septembrie.
Specificații cheie
- Preț achiziție: 250.000 euro (TVA inclus, discount 99% nu este inclus, ecobonus nu este inclus)
- Greutate: 2 tone de personalitate puternică
- Motor 3.0l, 8 în linie, diesel. 220 cai, 350 Nm. Consum 2l/100km
- 0-100 km/h în câte secunde vrea el, că nu îl grăbește nimeni
- Sistem audio Bosse, cu 18 incinte și bas profund
- Nuanțe vopsea disponibile la lansare: „Alb Dristor”, „Negru Kebabprajit” și „Roz Cadoudelaiubi”.
nu-mi place sigla, in rest totu-i perfect. pentru un plus de identitate nationala propun o heraldica in care sa apara stindardul cu lupul dacic suierand patriotic deasupra capului distinsei doamne sosoaca. Ca sa fie bine. Am zis !
In portbagaj trebuie sa aiba si un gratar portabil si un frigider pentru mici. Ca sa fie bine!