fbpx
Search

Alfa Romeo Giulia MY2016

Pentru pasionatii de masini, Bucurestiul are un farmec aparte de Craciun: strazile sunt libere, nu sunt cozi la benzinarii si poti explora orasul dintr-un capat in celalalt fara sa iti faci griji ca vei avea masini parcate fix in fata locatiei unde te gandeai sa iti fotografiezi jucaria pe 4 roti. In cazul meu, aveam pe mana o Alfa Romeo Giulia si doream sa o descopar in ritmul meu, fara graba. Mi-am propus ca in acelasi timp sa descopar si un loc nou de unde pot admira orasul la rasarit, in timp ce imi beau ciocolata calda, asa ca am inceput sa explorez cu noaptea in cap.

Pana in acest punct, nu cochetasem prea mult cu masinile italienesti, avand doar un prim contact pe circuit cu Alfa si nimic mai mult. Cu toate astea, in mintea mea a existat o curiozitate alimentata de laudele constante ale marilor ziaristi auto, pana si Jeremy Clarkson este unul dintre cei mai infocati fani Alfa!

Sub primele raze timide dar calde, observ mult mai usor exteriorul sexy al Giuliei si diferentele fata de rivalii din segment. Liniile sunt curbe, fluide, iar proportiile sunt sculptate ca un tribut adus formelor Rubensiene. Oriunde l-as parca, sedanul italian iese in evidenta fata de orice alt sedan lansat in ultimii 20 de ani. Capota este lunga dar eleganta, pentru a acomoda motorizarile asezate transversal, iar portbagajul este scurt, pentru un plus de sportivitate. Farurile au o forma usor agresiva, completand dinamismul impus de grila in forma de „V”. In spatele masinii, blocurile optice subtiri accentueaza formele voluptoase. Din orice unghi m-as uita, designul exterior emana sex-appeal. In spiritul rudelor usor indepartate de la Ferrari, Giulia straluceste cel mai bine in Rosso Alfa (gratuit) sau Rosso Monza (1250 euro pentru Super), dar nu arata rau nici cu Blu Misano (tot 1250 euro).

In interior, designerii au fost putin mai conservatori, inspirandu-se putin de la rivalii germani. Toate materialele sunt de buna calitate, iar daca nu esti fan al unui interior sobru, te poti juca cu destul de multe pachete de culori si insertii de aluminiu sau lemn. Pentru o dimineata rece de decembrie, scaunele incalzite sunt un deliciu si as fi putut sa petrec in ele multi kilometri fara sa simt disconfort. Portbagajul este suficient pentru echipamentul foto sau bagajele pentru cateva zile, dar o familie tanara ar putea sa prefere un hatchback. Controlul sistemului multimedia a fost intuitiv, fiind obisnuit cu iDrive de la BMW, si contine toate functiile de care as putea avea nevoie, incluzand aici navigatie 3D, radio digital si conectivitate Android Auto/ Apple Car Play. Sistemul audio standard nu exceleaza, dar pentru audiofili exista un optional Harman/Kardon cu 14 difuzoare si subwoofer, care ar trebui sa raspunda pretentiilor.

In spatele volanului, masina isi ascunde foarte bine greutatea si vireaza cu agilitate, propulsia pe puntea spate nefiind intruziva. In experienta mea, pachetul propulsor-cutie automata exceleaza in afara orasului, pe drumuri virajate, unde timpul scurt de raspuns al cutiei subliniaza flexibilitatea unui motor de doar 180 cai, care poseda rezerve mari de cuplu si o lejeritate de a urca in ture. Greutatea este distribuita perfect egal fata-spate si directia ofera suficient feedback pentru a transforma micul sedan intr-o jucarie, aproape kart. De fiecare data cand am oprit la semafor, am atras multe priviri, fiind o pata de culoare in traficul construit aproape exclusiv pe nuante de alb, negru sau gri. Dorind sa pastrez masina curata pentru poze, am descoperit ca Giulia este considerata masina „Premium” de anumite spalatorii auto, fiind pe aceasi lista cu BMW Seria 5, in ciuda diferentei de clasa si dimensiune.

Giulia testata era echipata cu pachetul Super, care vine standard cu clima automata pe 2 zone, sistem multimedia 6.5″ Alfa Connect, volan piele cu buton pornire motor, sisteme de siguranta (AEB – sistem franare autonom, FCW – sistem avertizare coliziune fata, LDW – sistem avertizare parasire banda) si jante 17″ cu 10 spite, printre altele. Dintre optionale, au fost bifate tapiteria piele, pachetul Sport, pachetul Clima Plus si pachetul Performance (padele aluminiu, diferential blocabil spate, suspensii active Alfa SDC), pachetul Convenience (multe dotari, dar cea mai relevanta fiind Keyless Entry) si jante 18″ cu 10 spite duble.

De la incheierea productiei modelului Alfa 75, producatorului italian i-a lipsit un sedan de clasa medie cu propulsie pe puntea spate, iar Giulia a fost asteptata de fanii brandului ca Mos Craciun de un copil. Cadoul gasit sub brad nu a fost perfect, lipsind rafinamentul german sau tehnologiile japoneze. Cu toate acestea, rezultatul final este unul sincer si bine inchegat, iar eu am ramas placut impresionat. Giulia Quadrifoglio este o masina divina, de care nu ai cum sa nu te indragostesti, dar nici in forma Super nu este departe. Daca ai mai avut o Alfa, stii exact la ce te astepti, dar daca esti obisnuit ca masina sa functioneze cu precizia unui ceas elvetian, poate Giulia nu este pentru tine. Un test drive ar putea sa iti schimbe parerea, totusi… Gasesti ofertele curente pe site-ul Alfa Romeo Romania.

Prin Giulia am descoperit un brand cu o istorie foarte bogata, o comunitate pasionata si activa si ca „la dolce vita” inseamna sa iubesti o masina cu bune si rele. Momentul in care a trebuit sa o returnez a fost greu, pentru ca ma indragostisem de micuta italianca, dar mi-am canalizat energia intr-un cont de Instagram dedicat masinilor italienesti: @italiencele

Pana ne vom revedea, Giulia, Ciao!

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close