fbpx
Search

BMW 540i xDrive MY2017

Magnum Opus este definit ca “opera fundamentala sau lucrare reprezentativa”. In pictura avem Capela Sistina sau Mona Lisa, iar pentru arhitectura modernista, referinta a fost setata prin Villa Savoye, decorata ca monument national. Cand spui Queen, te gandesti la Bohemian Rhapsody, iar eu indraznesc sa cred ca atunci cand cineva discuta despre BMW, imaginea care trebuie sa ii apara in minte este cea a unui Seria 5. Pe parcursul anilor si a celor 6 generatii, BMW a modificat si imbunatatit sedanul, pozitionandu-l ca un simbol cult al marcii.  Modelul este atat de popular incat a avut mai mult de 5.700 de aparitii in productii de cinema sau televiziune, mai multe decat oricare BMW, fiind alegerea eroilor (Tom Cruise conduce chiar 2 generatii diferite in “MI:Fallout“), dar si a raufacatorilor deopotriva.

Generatia a 7a, alintata G30, creste in dimensiuni, dar pierde 100 de kilograme pe parcurs, folosind in procesul de constructie materiale precum aluminiu sau magneziu. Sistemele de siguranta cu care este echipata standard sunt ok pentru anul 2019: ABS, controlul tractiunii, airbag-uri fata si laterale, senzori de parcare si camera spate. Designul exterior evolutionar pluseaza cu dinamism si linii moderne, care ar arata exceptional langa Villa despre care am vorbit mai sus. Subtilitatea pachetului Luxury Line ar putea fi accesoriul perfect al unui arhitect, in timp ce un avocat in cautare de mai multa sportivitate ar putea opta pentru pachetul M Sport.

Orice material din habitaclu, care nu este ascuns atingerii, lasa o senzatie calitativa, premium. Scaunele sunt extrem de comode pentru drum lung, iar pasagerii din spate au suficient spatiu pentru picioare, atata timp cat sunt doar 2. Nu putem considera locul din mijloc viabil. O noua generatie a sistemului iDrive este prezenta pe 540i, cu touchscreen, conectivitate Apple CarPlay si control prin gesturi. Dureaza putin pana te obisnuiesti cu gesticulatul in masina, dar apoi nu vei vrea sa te intorci la metodele conventionale de schimbare a piesei. Dimensiunile exterioare generoase promit un portbagaj pe masura, dar cei 530 litri sunt suficienti doar pentru bagajele pentru o saptamana, pentru 2 persoane. Daca ai copil, mai bine te orientezi catre varianta break!

In mod normal, as recomanda motorizarea diesel de 3000 cmc, in varianta de 265 sau 320 cai putere, pentru flexibilitatea propulsorului, dar zilele petrecute in compania “fratelui” devorator de benzina au inceput sa imi schimbe parerea. Cu un ralanti silentios, pentru diminetile in care nu ai apucat sa iti bei cafeaua, dar si un sunet puternic in turatii ridicate (care imi aminteste cumva de E46 M3), consumul redus trece pe locul 2. Sistemul xDrive, alaturi de cutia automata cu 8 rapoarte, potenteaza performantele motorului, servind senzatii de-a dreptul brutale, de la 0 km/h pana la limita superioara a vitezometrului digital. Launch control-ul te schimba din gentleman intr-un… gentleman racer cu zambetul pe buze, dar ii lasa pe pasageri cu o durere in ceafa. Suspensia Adaptive Drive este un deliciu, reusind sa faca o masina destul de grea sa fie agila, dar previzibila. Poti alege in orice moment raportul optim intre confort si sportivitate, dar in urma “faimosului” test pe piatra cubica, pot confirma ca nici in modul cel mai sportiv, tinuta de drum nu este excesiv de dura.

Modelul testat a bifat de pe lista optionalelor majoritatea sistemelor sau functiilor pe care iti recomand sa le alegi si tu, daca urmeaza sa iti comanzi un Seria 5 nou. De pe lista suficient de generoasa a dotarilor standard, reamintesc farurile de ceata LED, sistemul de navigatie Professional si sistemul de climatizare automat, cu aer conditionat. Pentru a avea experienta suprema de sofat, nu rata volanul incalzit (252€), portierele cu soft close (646€), pachetul M Sport (5.250€), care include franele M Sport si transmisia automata Steptronic Sport, cheia cu display, de pe care poti controla masina de la distanta (2529€), farurile adaptive LED (1.505€), afisajul H.U.D. (1.202€) si sistemul wireless de incarcare a telefonului mobil, inclus in Pachetul Connected. Poti combina unul dintre cele 3 pachete estetice, Sport, Luxury sau M Sport, cu 12 nuante normale, 10 culori Individual sau Carbon Black, exclusiv pentru M Sport. Masina testata avea culoarea Bluestone (C2Y), dar nuanta mea preferata ramane Azurite Black, a carei perla isi schimba culoarea intre albastru inchis si negru, in functie de razele soarelui.

Cand iei un sedan cu proportii perfecte, adaugi motorizari sublime si cele mai importante tehnologii de pe Seria 7, dupa ce le-ai mai cizelat putin si au devenit mult mai utilizabile, produsul final ar trebui sa fie fara de cusur, nu? Evolutia vine cu un cost pe masura, din pacate, sedanul bavarez migrand din zona achizitiilor pe care un manager de multinationala ar putea sa le suporte, spre ceva ce un antreprenor de succes ar considera acceptabil. Cu noul Seria 5, BMW a confirmat formula de succes pentru un sedan premium de clasa medie: sunet sportiv, putere, sasiu bine echilibrat, toate inchegate cu mult rafinament.

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close