fbpx
Search

Renault Kadjar MY2015

Istorie model

Francezii de la Renault nu a avut niciodata o prezenta foarte bine definita in segmentul cossoverelor, dar au decis sa schimbe acest lucru in ultimii ani. Prima tentativa de a umple golul am putea spune ca a fost Scenic RX4, lansat in anul 2000. Reteta a fost simpla: garda la sol marita, elemente de caroserie cu aspect aspru, suspensie intarita si tractiune integrala. Jurnalistii au aplaudat schimbarea, dar publicul larg nu le-a impartasit entuziasmul. Dupa doar 3 ani, productia a incetat.

Primul model cu aptitudini serioase in afara carosabilului a aparut in 2007, Koleos, ale carui detalii tehnice au fost supravegheate de Nissan, in timp ce francezii s-au ocupat de designul exterior controversat. Din experimentele de pana acum, Renault a retinut 2 concepte pe care le-a aplicat pe intreaga gama contemporana de crossovere: versatilitate si stil. Captur, construit pe platforma B, a urcat imediat in topul vanzarilor pe segmentul crossover mic, iar doi ani mai tarziu gama SUV compact primea un nou concurent, schitat de un designer roman: Kadjar.

Informatii tehnice

Crossoverul francez este disponibil in 3 pachete de echipare: Life (de la 17600 TVA inclus), Zen (de la 19150) si Intens (de la 22550). Pot fi alese 3 motorizari, una pe benzina (TCe 130) si doua pe motorina (dCi 110 si dCi 130), aceasta din urma fiind singura care poate fi configurata alaturi de un sistem de tractiune integrala.

Pachetul Life ofera standard sistem de iluminare LED pentru luminile de zi + stopuri si semnalizari, jante de 17″, tablou de bord cu afisaj de 7″ color, radio cu Bluetooth si sisteme de siguranta precum ABS + EBD, asistenta la pornirea in panta, cruise control si proiectoare de ceata cu iluminare in viraj.

Varianta testata de noi, Zen Energy dCi 130 4×4 (25150) vine in plus cu card acces/demaraj cu functia „maini libere”, aer conditionat automat cu reglare bi-zona si asistenta la parcare fata/spate. Sistemul multimedia R-Link a fost bifat de pe lista de optionale (valoare 600), alaturi de pachetul Look (bare de pavilion longitudinale si geamuri spate si luneta cu tenta inchisa – 250). Motorul de 1600cmc dezvolta 130CP si 320Nm, in timp ce consumul urban oficial este anuntat a fi de 4.8l/100km.

Culoarea Brun Cappuccino este o optiune in valoare de 400€, dar Kadjar arata cel mai bine vopsit in nuanta Rouge Flamme. Va recomandam sa bifati si pachetul Look Plus (+400€), care contine pavilion vitrat fix si oglinda interioara antiorbire.

Varful de gama, echiparea Intens, ofera printre dotarile standard jante pe 19″, faruri Full LED „Pure Vision” si o lista de pachete de asistenta imbogatita: alerta la depasirea benzii de rulare, senzori de parcare fata-spate-lateral si camera video pentru marsarier + Easy Park (parcare automata).

Experienta la bord

Renault au ales un nume foarte interesant pentru micul Qashqai imbracat in haute-couture frantuzesc, atat de special incat era necesar un comunicat de presa individual doar pentru a il explica. Pe scurt, avem alaturarea cuvantului Kad (inspirat din Quad = tractiune integrala) si a verbului jaillier (a tasni). Legam asta de campania publicitara si devine evident ca suntem incurajati sa pornim intr-o aventura in afara orasului si a granitelor impuse de carosabil.

Sambata dimineata, cum s-a crapat de zi, am pus pe cap o bereta, am cumparat o bagheta si cateva croissante si am decis sa fac un picnic la piciorul Turnului Eiffel. Cum motorina pentru cei 2330km care separa malul Seinei de cel al Dambovitei ar fi fost un efort prea mare pentru o simpla gustare, m-am multumit cu replica autohtona. Am introdus coordonatele in R-Link 2, am pornit playlist-ul „French connection” prin Bluetooth si aventura a inceput!

Drumul prin oras este placut, atata timp cat nu trebuie sa schimb vitezele prea des. Da, o cutie automata ar fi fost superba, dar nici cu cea manuala nu sunt dezamagit, avand un ambreiaj usor de apasat si miscari precise ale levierului. Odata ajuns pe autostrada, pilotul automat si-a preluat datoriile si pasagerii au inceput sa studieze sistemul multimedia. De aici controlezi aspectul cadranului de bord, asistenta la rulare, verifici diversi parametrii de functionare ai masinii si chiar poti juca diverse jocuri de memorie sau logica. Mai bine zis, ai acces la un fel de tableta integrata in bord, cu magazin pentru aplicatii si profile de utilizator personalizabile.

Kilometrii au trecut fara sa ne dam seama, nefiind deranjati de zgomotul exterior. Compartimentul motor este foarte bine antifonat si el, fiind foarte relaxant sa rulezi la viteza de croaziera. Motorul 1.6 dci 130 a fost adevarata surpriza a testului, avand consum la viteza constanta de autostrada aproximativ 6l/100km (urban = 7.1l/100km).

Odata ajunsi in fata incredibilei replici a Turnului Eiffel din cadrul fermei Hermes am decis sa fim francezi pana la capat si sa parcam direct pe pajiste pentru micul popas. Am blocat tractiunea pe 4×4 si am pasit timid pe iarba, pentru un mic test offroad. Dupa putin timp m-am convins ca nu sunt mari diferente fata de sistemul testat pe Nissan X-Trail: oricat de capabil ar fi, prima limitare pe care o vei intampina va fi cea cauzata de unghiul de atac de doar 18 grade (pentru comparatie, Duster = 30 grade). La fel ca in cazul SUV-ului nipon, majoritatea situatiilor cand vei parasi carosabilul vor fi pentru a ajunge in siguranta la cabana din varful muntelui sau la casa de vacanta aflata pe plaja. Cel mai probabil, insa, sistemul va fi folosit pentru a face fata unui oras inzapezit.

Cum chemarea aventurii nu era deplin satisfacuta, am incercat sa aflam care este urmatoarea destinatie pe care ar vizita-o un francez, asa ca Google ne-a recomandat sa mergem au bord de la mer. Constanta, venim! Pana sa revenim pe autostrada, insa, am putut testa drumurile hartopite din jurul Sloboziei. Suspensia Kadjarului absoarbe foarte bine socurile iar directia, desi usoara, raspunde prompt. Din fericire, drumul pe A1 a fost lin si discutiile noastre nu au fost intrerupte decat de ocazionalul sunet de avertizare a apropierii de o posibila depasire a benzii de rulare. Destul de sensibil sistemul, dar puteti alege una din trei trepte de intensitate a asistarii.

Sa discutam putin si despre habitaclu: am plecat 3 persoane la drum, dar sunt destul de sigur ca la fel de comod am fi calatorit si 5 oameni, cu cate un rucsac mic pentru un weekend aruncat in portbagajul imens. Materialele de pe bord si portiere sunt placute la atingere iar lipsa tapiteriei de piele nu a fost o problema reala, scaunele din amestec piele ecologica si material textil oferind tot suportul necesar si o textura interesanta atat vizual cat si tactil.

Punctul final al calatoriei noastre ne-a adus intr-o izolare perfecta om-masina si beton-apa. Locatia mi-a oferit ocazia de a contempla formele exterioare ale Kadjarului. Aripile umflate si grila fata impozanta incita o tensiune pe care liniile curbe, frantuzesti, o indulcesc. Nu este cea mai masculina imagine, poate nu este nici cel mai usor de placut aspect, dar are acel je ne sais quoi… Asemenea Fiatului 500X, reuseste sa te faca sa o indragesti pentru lucrurile mici: cotiera care se deschide in doua feluri diferite, functia de purificare a aerului din habitaclu sau supradimensionatul romb de pe grila fata.

Kadjar reuseste sa fie si practic si chic, fara a compromite spiritul de aventura, atata timp cat aceasta notiune implica mai mult poteci batatorite decat off road. Platforma modulara Renault-Nissan garanteaza un handling bun, in timp ce aspectul exterior spectaculos, specific noii game Renault, scoate in evidenta micul SUV in periplul sau prin jungla urbana. Vive le crossover? Poate nu as incepe o relatie de lunga durata, dar clar nu as spune nu unei idile de o vara!

Note

Design exterior

Pret competitiv

Consum mic

Design interior conservator

Rapoartele scurte ale cutiei

Nota finala: 9/10

[stextbox id=”warning” color=”fffff” ccolor=”fffff” bgcolor=”c19156″ cbgcolor=”c19156″ bgcolorto=”c19156″ cbgcolorto=”c19156″]Multumim Renault Romania pentru facilitarea testarii![/stextbox]

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close