fbpx
Search

Volkswagen Golf MY2020

Februarie 2020

Am asteptat noul Golf cu mult entuziasm. Trebuia sa il intalnesc pentru prima oara la Salonul International de la Geneva unde urmau sa i se alature versiunile GTI, GTD si GTE. Bagajul era pregatit si aveam programata chiar o experienta de test de presa cu noul model, dar pe 28 februarie, cu cateva zile inainte de deschiderea salonului, Elvetia a intrat in stare de urgenta si guvernul a interzis toate evenimentele cu mai mult de 100 de participanti. Am despachetat si m-am pus pe asteptat…

Martie 2020

Pe masura ce fiecare tara din jurul nostru se adapta si reactiona in felul sau la pandemie, mi se parea ca sezonul de teste care de-abia trebuia sa inceapa urma sa fie amanat pe termen nedeterminat. Prima intalnire programata era fix cu noul Golf, la mijlocul lunii martie. Dupa multe zile de asteptare si verificare obsesiva a conditiilor legale si a recomandarilor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, am confirmat ca pot prelua masina de la Midocar in conditii de siguranta atat pentru mine, cat si pentru personalul showroom-ului. Apropo, daca asteptati o masina noua sau trebuie sa faceti o vizita in service, pentru Midocar siguranta ramane o prioritate!

Pe 20 martie am avut primul contact cu masina, dar timpul mi-a permis doar o tura rapida de oras si cateva minute de atins butoane/materiale in habitaclu, unde am observat principalele noutati ale generatiei. In ton cu tehnologizarea lansata de Tesla, micul hatchback muta toate comenzile pentru sistemul audio si confort/climatizare pe un display tactil, de 10.25 inch. Interfata este foarte familiara pentru cei care au folosit Apple Car Play pana acum, raspunde foarte rapid comenzilor si pictogramele pot fi reasezate dupa preferinte. Dureaza putin pana te obisnuiesti cu schimbarea temperaturii fara sa ai butoane dedicate, dar nu este un proces imposibil de inteles si poti activa diverse functii prin comanda vocala (“Warm my hands” porneste incalzirea in volan, de exemplu). Pentru un plus de eleganta, butoanele ramase (exceptand cele de pe volan) sunt tactile, inclusiv cele din plafoniera. Sistemul de navigatie are o mica intarziere in pozitionarea masinii pe traseu, ceea ce poate duce la gresirea strazii, dar sigur eviti frustrarea folosind Waze prin Android Auto/Apple Car Play. Una dintre functiile mele preferate, indiferent de producatorul masinii, este radioul digital, iar difuzoarele Golf-ului redau muzica foarte clar si corect, indiferent de volum.

Privind in ansamblu, interiorul a primit un design modern, minimalist, care nu are nici macar un buton in comun cu generatia anterioara . Spatiul este suficient, chiar daca din exterior Golf pare compact, existand spatii de stocare la indemana. Pentru o senzatie ca in filmul Tron, poti personaliza luminile ambientale oricum doresti, iar paleta cromatica se va regasi in interfata digitala. Obisnuit cu integrarea fina a ceasurilor digitale de bord si a ecranului multimedia la modelele Mercedes, am fost putin dezamagit de plasticul negru lucios care contrasteaza cu restul materialelor din care este facut bordul.

A doua zi a fost dedicata integral masinii. Am profitat de soarele ascuns in nori pentru a fotografia interiorul, iar seara m-a prins intr-un Bucuresti gol, intre locatii care altfel ar fi fost prea aglomerate pentru cadrele pe care mi le imaginam. In timp ce pregateam aparatul foto pentru o serie de expuneri lungi, intr-o parcare de pe Calea Victoriei, se anunta Ordonanta Militara 2, care venea cu limitari mari ale activitatii comerciale si ale circulatiei in afara locuintei. Automat mi s-a scurtat timpul alaturi de micul Golf, iar urmatoarea dimineata am predat masina, pentru a respecta recomandarile si limitarile.

Nu am petrecut mult timp la volan, dar a fost suficient pentru a observa ca noul Golf este o masina destul de flexibila, cu care te obisnuiesti rapid indiferent ce ai condus inainte. Este suficient de silentioasa, comoda si agitata/linistita pentru a satisface nevoile oricarui sofer care trebuie sa strabata Bucurestiul zilnic. A fost imposibil sa testez in regim de autostrada, dar ultimele strazi pavate cu piatra cubica ale Bucurestiului au fost un test bun al suspensiei, care absoarbe socurile foarte bine. Motorul 1.5 TSI de 130 cai este destul de sprinten, de la 2000 ture in sus, dar ar beneficia de o cutie DSG, mai ales pentru integrarea cu sistemul ACC, care te streseaza cu notificari pentru schimbatul vitezei sau debraiere, in loc sa se ocupe singur de tot.

Aprilie 2020

Petrecand cateva zile editand sedinta foto rezultata, mi-am dat seama ca nu este usor sa scrii despre Golf. Chit ca nu este primul cuvant asociat masinii, Golf este o legenda, cu o comunitate activa si pasionata care reactioneaza puternic daca afla ca Volkswagen schimba formula si renunta chiar si la ceva nesemnificativ precum un surub sub capota. Tocmai din acest motiv este normal sa nu apara modificari masive intre generatii, daca formula originala i-a ajutat sa vanda mai mult de 35 milioane de unitati.

Desi din exterior noua generatie este usor identificabila, singura diferenta clara fiind botul usor turtit (dar mult mai aerodinamic), habitaclul care evoca un muzeu de arta moderna il diferentiaza in fata competitorilor (Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, etc). Pretul destul de competitiv al citadinei si super tehnologizarea vor fi pe placul posesorilor de Golf conservatori, dar o noua generatie de clienti, mai fresh si mai funky, este pregatita sa descopere noul Golf. Eu, personal, am fost placut impresionat de confortul oferit la rulare si de flexibilitatea propulsorului, dar astept cu nerabdare o perioada mai putin tensionata si ocazia de a testa noul GTI pe un drum virajat.

Cea mai folosita functie: am putut sa imi incarc telefonul wireless in spatiul dedicat din consola. Nu este ceva nemaintalnit, dar este o functie utila. Cea mai ciudata functie: masina porneste doar daca pui cheia intr-unul dintre cele doua suporturi de pahar de langa cotiera.

Masina testata a fost echipata cu pachetul Life si propulsorul 1.5 TSI in varianta de 130 cp, dar au fost adaugate cateva optionale, printre care nuanta Deep Black Pearlescent (523€) si pachetul First Edition (3.141€), care contine (printre altele) sistemul de navigatie Discover Pro cu radio digital si comanda vocala si suspensie adaptiva DCC, cu pret de lista 23.456€, TVA inclus. Daca as configura un Golf pe placul meu, as incepe cu pachetul Style si as adauga motorul 1.5 eTSI (mild hybrid) de 150 cp si DSG, plus culoarea Lime Yellow Metallic si cateva optiuni simpatice (Head-Up Display, trapa panoramica, etc.). Pentru a vedea configuratia mea ideala poti folosi pe site-ul Midocar urmatorul cod: V7YB7W.

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
© 2018. SubTURAT.
Close