fbpx
Search

Alpina C2 2.7

Alpina C2 2.7 - Concursul de Eleganta

Concursul de Elegantă Sinaia are 4 etape importante pentru public: expoziția, jurizarea de pe covorul roșu din fața Castelului, turul de onoare prin Sinaia și premierea din fața Casinoului. Cu ajutorul lui Alex Seremet (mii de mulțumiri pentru ocazie), am fost parte din turul de onoare, dar nu oricum, ci ca pasager în Alpina C2 2.7 (nr 144/160) despre care îți povesteam în articolul despre Concurs. Vreau să mulțumesc și gazdelor, familia Dobrilă, posesori a mai mult de 13 modele Alpina în colecția Ger New Classic Cars.

Alpina e un BMW, nu?

Ei, da și nu. Numele Alpina a fost legat de familia Bovensiepen încă de când produceau mașini de scris și cusut. Legătură lor cu universul auto începe cu Burkard Bovensiepen și al sau Fiat 1500, proaspăt modificat de Nardi (da, cei cu volanele), care s-a stricat după nici 50 de kilometri. În același timp, BMW venea cu Neue Klasse și motorul M10, care i-a atras atenția tânărului industriaș. Imediat a dezvoltat pentru aceste motoare un kit de tuning cu carburator Weber, care ridica puterea de la 50 la 90 cai, pentru doar 980 mărci. Originile companiei se regăsesc și acum în siglă, care poartă cu mândrie componentele unui carburator în jumătatea din stânga și un ax cu came în cea din dreapta.

Primele exemplare Alpina începeau viața ca modele BMW complet asamblate, care ajungeau în fosta fabrică de mașini de scris a familiei pentru a fi desfăcute și reconstruite cu varii componente personalizate. Impresionați de lucrările manufacturii, cei de la BMW au fost de acord ca mașinile care beneficiază de acest pachet să își păstreze garanția. Spre finalul anilor ’80, parteneriatul dintre cele două companii a devenit și mai puternic, BMW fiind oferind direct caroserii semi-asamblate, ca ulterior orice automobil Alpina să primească suport complet în cadrul rețelelor de service BMW.

Sintetizând și preluând câteva cuvinte din comunicatele oficiale, Alpina a fost și rămâne o entitate distinctă (dar nu separată, marca tocmai a fost achiziționată de grupul BMW), cu puternic ADN BMW. Astăzi, modelele lor se poziționează între sportivitatea BMW și eleganța Rolls-Royce, ca limuzine puternice și rafinate.

Revenind la Sinaia…

Aveam în fața mea unul dintre cele mai populare modele ale manufacturierului din Buchloe. Alpina C2 era la bază un BMW 325i complet, care a fost desfăcut și refăcut cu elemente stilistice și de performanță unice. Motorului M20 de 2.500 cmc i-a fost crescută cilindreea și dezvoltă acum 210 cai putere, pentru a rivaliza cu cei 190 pe care îi laudă M3-ul proaspăt lansat.

Primul meu contact a fost timid, Am dat câteva ture în jurul mașinii pentru a studia cum pune lumina în valoare formele vopsite cu Alpina Blue și diferențele față de un E30 normal. Pe lângă barele Alpina, cel mai reconoscibil element trebuie să fie dungile care străbat caroseria, aici configurate în culoarea gri. Jantele cu 20 de spițe subțiri, pe 16 inch, sunt un deliciu estetic și mi se pare că scot mai bine în evidență liniile caroseriei decât mult prea utilizatele jante BBS. După ceva timp, mi-am făcut curaj să deschid portiera. Habitaclul arăta impecabil, îmi era teamă să nu murdăresc sau stric ceva, așa că după ce m-am urcat nu m-am mișcat din loc. Mai degrabă m-am concentrat pe toate butoanele și manetele disponibile, legate la dotări (funcționale) care nici în 2023 nu se găsesc standard pe toate mașinile. Panoul de bord minimalist și scaunele îmbrăcate în material textil sunt o ripostă elegantă împotriva aglomerării de ecrane și de materiale “premium” din mașinile moderne.

Odată ce a început ploaia, am fost vrăjit de sunetul simplu, dar puternic, al motoarelor ștergătoarelor. Un sunet care mă teleporta într-o vreme în care funcționarea de durata a angrenajelor era prioritară în fața silentiozitatii. Am început să rulăm încet, dar sigur, pe aleea pavată cu piatră cubică, cu un nivel de confort neașteptat pentru perioada căreia îi aparține mașina. Alpina mergea exemplar și propulsorul de 2.700 cmc torcea puternic și mândru, dar lin, cum îi șade bine unui Grand Tourer.

Ajunși pe strada principală, unde mă așteptăm ca ploaia să sperie spectatorii, am fost surprinși de oameni zâmbitori pe trotuare. Cei mai faini erau copii, care se bucurau și salutau cu energie fiecare participant. Mașinile erau vedetele zilei și parada justifica puțină apă în încălțări. M-am simțit atât de bine, nici nu mi-am dat seama când s-a încheiat turul. Înainte să plec spre București, am mai petrecut câteva minute admirându-i unicitatea, fără să pot spune ceva. Doar eu, Alpina și ploaia.

1 comment

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close