fbpx
Search

Honda Civic MY2015

Istorie model

A noua generatie Honda Civic a vazut prima oara lumina zilei la Salonul Auto Frankfurt, editia 2011. Intrucat designul anterior a fost foarte bine receptionat de clientii europeni, nu au fost necesare schimbari drastice de look ci mai degraba usoare aduceri la zi. Formele au ramas asemanatoare, dar a fost imbunatatita aerodinamica, rezultand un coeficient de 0.27, pozitionand micul Civic ca leader de clasa in acest domeniu. Primul facelift a fost lansat in anul 2014, modificarile estetice fiind subtile: luminile de zi cu LED au fost integrate in blocurile optice pentru toata gama, iar modelul hatchback a primit redesenari ale pragurilor si spoilerelor, dar si un pachet numit Sport, care vrea sa acopere spatiul lasat liber pana la aparitia fratiorului mai mare, Civic Type R.

 

Informatii tehnice

Denumirea completa a modelului testat este Honda Civic 5D Sport. Pe lista dotarilor care monitorizeaza constant buna desfasurare a sofatului se regasesc sisteme de monitorizare a unghiului mort, de recunoastere a semnelor de circulatie, dar si de avertizare a parasirii benzii. O mentiune speciala o merita modulul CTBA (City- Brake Active), sistemul activ de franare de urgenta, ideal pentru a evita accidente in oras, pana la viteza de 30km/h. Daca vrei sa iti cumperi acest model, nu putem sa iti recomandam alta nuanta in afara celei de pe masina de test, Albastru Sport, care completeaza perfect aspectul exterior.

Motorul, 1.8 i-VTEC, se lauda cu 142 CP si un cuplu maxim de 174 Nm, deloc rusinos pentru un propulsor aspirat, pe benzina, de aceasta cilindree. Atat cursa ambreiajuluiu cat si cutia de viteze primesc toate laudele mele, pentru ca ofera senzatia conducerii unei masini sport autentice, avand rapoartele bine definite. Un minus este directia asistata electronic, care isi face simtita prezenta putin prea mult la viteze mari. Conform datelor oficiale, consumul mediu este de 6,1l/100 KM.

Experienta la bord

Primul lucru cu care a trebuit sa ma obisnuiesc cand m-am urcat in masina a fost multitudinea de display-uri carora trebuia sa le acord atentia mea. Numeroasele butoane necesita putin timp pentru a te familiariza, dar interiorul futurist realizat din materiale de foarte buna calitate imi confirma ospitalitatea masinii si faptul ca nu trebuie sa ma grabesc sa o parasesc. Senzatia pe care o simti la volan este foarte interesanta, ca si cum te-ai afla in cockpit-ul unei navete spatiale, totul se muleaza ergonomic in jurul tau. Volanul este imbracat intr-o piele calitativa si are toate butoanele de care ai avea nevoie dispuse intr-un mod logic si intuitiv.

La capitolul accesibilitate, Civic sta destul de bine. Portierele fata nu sunt supradimensionate, deci iti permit sa te strecori fara probleme in locuri stramte de parcare. Scaunele sunt realizate din materiale de buna calitate si sunt comode la drum lung, oferind suficient suport lateral. Locurile din spate iti ofera mai mult spatiu decat la alte hatchback-uri, multumita unor mici inovatii precum deplasarea spre centrul automobilului a rezervorului de combustibil. Un element specific este posibilitatea de a rabata sezutul banchetei la 90 grade, pentru a obtine un spatiu inalt de depozitare in habitaclu.

Daca majoritatea drumurilor tale sunt prin oras, vei fi incantat de cursa scurta a cutiei de directie, atat de utila pentru manevrarea rapida prin spatii inguste. Vizibilitatea prin luneta nu este chiar punctul forte al masinii, dar compenseaza cu ajutorul camerei video montate in spate.

Note

Aspectul futurist

Manerele spate mascate, care creeaza aspectul de coupe

Lista generoasa de dotari standard

 

Vizibilitate slaba in spate

Integrarea navigatiei strica aspectul futurist al interiorului

 

Nota finala:  8/10

 [stextbox id=”warning” color=”FFFFFF” ccolor=”FFFFFF” bgcolor=”0000FF” cbgcolor=”0000FF” bgcolorto=”0000FF” cbgcolorto=”0000FF”]Multumim Asko International pentru facilitarea testarii![/stextbox]

Close
Continut © subTURAT 2024.
Close