Volkswagen Caddy nu este mașina la care mă gândeam când m-am apucat de teste auto. Horia din 2013 își imagina că va avea pe mâna (aproape) exclusiv super mașini cu herghelii întregi sub capotă, precum Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Anii au trecut, am experimentat și cai, dar și confort, și apreciez în continuare o prezența sexy, rapidă și pretențioasă pe care să o pot împinge spre limită pe circuit, dar în afară acestuia nu vreau să mă tem că pierd bara față in primul opritor întâlnit, dacă nu am grijă. Vreau să pot avea un stil de viață activ, cu călătorii spontane și portbagajul plin, dar cel mai important în acest moment este confortul. În antiteză cu gândurile mele inițiale, Horia din 2021 chiar a fost entuziasmat când a preluat Caddy-ul de la MIDOCAR…
Ce specificații are Caddy?
Modelul testat a păstrat atmosfera spartană și în zona dotărilor pentru siguranță și distracție. Sistemul IQ drive (lane assist, recunoaștere oboseală și front assist) vine standard, alături de controlul automat al farurilor și sistemul de apelare de urgență eCall. Stopurile și farurile LED sunt dotări opționale și costă 183€ respectiv 823€, dar merită pentru un aspect modern și o vizibilitate mult mai bună. Sistemul multimedia standard a primit în plus doar radio „Composition” cu touchscreen de 8,25″ și 6 difuzoare (259€) iar pentru un plus de confort a fost ales pachetul „Cool and Sound”, cu AC climatronic pe 2 zone și oglindă retrovizoare cu reglaj automat antiorbire (1.585€). Prețul de listă al mașinii testate este 31.465€, TVA incus, Detalii complete găsești folosind codul NEXFHP în configuratorul MIDOCAR.
Pentru configurația ideală a unui Caddy am pornit de la echiparea Style, cu motorizarea 2.0 TDI de 122 CP, plus DSG. Nuanța Albastru Costa Azul rămâne, dar adaug jante „Monterosso” pe 18″ (1264€). Am bifat dotări de pe lista de opționale ca un copil care are mâna liberă în magazinul cu jucării (11.347€ în total), așa că nu le voi detalia pe toate aici. Menționez doar navigația „Discover Pro” cu ecran tactil de 10″ și acces internet (2.365€), uși spate culisante electric, scaune față AGR ergoConfort (312€), plafon panoramic (982€) și încălzire staționară cu telecomandă (1.416€). Am completat și lista sistemelor de siguranță cu ACC și pachetul Travel Assist. Găsești configurația completă folosind codul UTY7FJ în configuratorul de mai sus.
Cui i se adresează?
Vi-l prezint pe Dexter. El este un beagle de 3 ani, posesor al unei eterne fețe morocănoase, dar plin de energie și chef de joacă. Când nu vânează bobițe și mingii prin casă, #dextermiculbeagle apreciază plimbările în natură, chiar și ocazionalele excursii mai lungi prin țară. Are spațiul lui, pe bancheta din spate, unde nimeni nu îi spune cum să se așeze sau la ce nu are voie să latre. Dexter este o parte atât de reprezentativă a acestei perioade a vieții mele, încât și numărul subTURATmobilului este o referire la rasa lui. Este, fără discuție, cel mai răsfățat membru al mini familiei mele, iar Caddy-ul este perfect echipat pentru a ii face față.
Interiorul este pregătit să îndure multe, cu plastice dure, poroase, în tot habitaclul. Chiar și bordul este acoperit cu materiale similare, dar nu este deranjant. Personal, prefer un material solid care poate rezista ani, în locul plasticului negru lucios, magnet de amprente și zgârieturi. Chiar dacă forma lor este spartană, scaunele standard sunt suficient de comode încât să poți rezista unei excursii lungi fără dureri și neplăceri, iar bancheta spate este încăpătoare și Dex își poate lua cu el toate jucăriile fără probleme. Asta pentru când nu sforăie liniștit.
Un alt aspect util atât pentru iubitorii de plimbări prin țară, cât și pentru familiile tinere și posesorii de animale este abundența de spații de stocare. Portierele față pot ține câte o sticlă de 2 litri și tot rămâne spațiu pentru diverse mărunțișuri. Deasupra capului există o zonă specială unde poți ascunde haine de schimb pentru o săptămâna, sau jucăriile și recompensele lui Dexter (ca să nu ajungă ușor la ele). Oriunde te uiți găsești spații de stocare, chiar și sub scaune. Portbagajul este imens (>1.200 litri) și încap fără probleme două valize mari, un rucsac foto și rămâne loc și pentru alte accesorii de călătorie. Singurul minus este haionul greu de acționat manual, dar poți alege opțional deschidere/închidere electrică a acestuia pentru 153€.
Suspensiile au fost calibrate pentru confort și reușesc să aboarbă eficient șocurile provocate de micile denivelări din oraș. Caracterul sportiv, însă, este total absent. Nu ajută nici greutatea mare (1.621 kg), nici înălțimea sau proporțiile specifice autoutilitarelor. Poziția de condus este înalta și îmi lasă senzația că sunt într-un mini SUV, nu într-un monovolum bazat pe platforma unui hatchback agil. Motorul diesel de 1.968 cmc și 102 CP nu se sfiește să fie zgomotos, dar micuțul beagle nu se plânge. Poate să sforăie liniștit. Sub 2.500 ture Caddy-ul este foarte leneș, dar reușește să obțină un consum bun pentru utilizare citadină, sub 7l/100km. Poate să facă față și unui ritm ceva mai alert, dar nu este în elementul lui in depășiri neplanuite din timp sau viraje abordate agresiv. Cutia manuală are cursa precisă și ambreiaj ușor, dar aș fi preferat un DSG pentru mai mult confort.
În concluzie?
Volkswagen Caddy este super practic, suficient de modern și tehnologizat pentru a face față nevoilor curente (mai ales dacă nu te zgârcesti cu optionalele) și se poate descurca excelent ca mașină pentru familii de orice fel (moderne, tradiționale, etc) sau posesori de animale. Prețul unei variante echipate bine este mai mare decât al rivalilor, dar micul Caddy compensează prin rafinament și funcții. Dacia Dokker a ieșit recent din producție, lăsând in locul sau noul Renault Kangoo, iar Opel Combo (acum bazat pe Citroen Berlingo) oferă dotări bune pentru un preț corect, dar nu este la fel de bine cizelat că modelul Volkswagen.
Hmm, IQ drive, DSG, Diesel, cred ca se descurca Dexter sa l si conduca singur… 🙂
I-ar face placere 😀