„Ti-ar trebui o masina mai pornografica!” Asta mi-a raspuns Alex, cand l-am rugat sa ma ajute cu masina oficiala pentru Alpha Roadtrip, seria de calatorii scurte pe care le organizez in fiecare vara pentru oamenii misto stransi in jurul comunitatii SubTURAT. Apoi mi-a propus sa aleg intre BMW M550d si 740Ld, iar creierul meu a decis instant ce inseamna pornografic. Bine, are si Seria 7 farmecul ei, dar cand urmeaza sa pornesc la drum alaturi de alte 10 masini care depasesc impreuna 2400 cai (printre care si un Nissan GT-R), M550d bifa tot ce imi doream: dimensiuni exterioare potrivite, un motor care ofera cuplu fara oprire si putere suficienta si spatiu pentru aparatura foto/video si bagaje pentru trei zile. In plus, nu stiu daca v-am zis, dar motorul de 2.993 cmc si 400 cai putere are patru turbine! Patru! La fel de multe ca un Bugatti Veyron! CAR PORN!
Dis de dimineata, cu ochii inca usor inchisi si reflexele adormite, am pornit spre Romexpo, punctul de regrupare. Fara cafea sau multe discutii, am continuat drumul spre Motorpark pe cea mai recent inaugurata autostrada, A3. Cu suspensia setata pe modul confort, ventilatia pornita in scaunele electrice cu 100 de reglaje (bine, nu sunt chiar 100, dar foarte aproape) si Adaptive Cruise Control activat, bucata aceasta de drum era perfecta pentru a scoate in evidenta latura de GT a bavarezei. Habitaclul este perfect izolat, indiferent de viteza, si una dintre placerile mele vinovate este sa controlez sistemul audio cu cateva gesturi fine, care nu sunt cu nimic mai rapide decat daca as apasa butoane, dar ma fac sa ma simt foarte rafinat.






Nu pot sa va povestesc cum se simte pe circuit masina cu ale sale aproape 2 tone, pentru ca „Cinciul” m-a asteptat cuminte in timp ce alergam din loc in loc pentru a fotografia prima iesire pe circuit a unora dintre participanti. Cap de coloana era Alfa Romeo 4C, care seta linia ideala si timpul de referinta. Stiu sigur ca M550d-ului i-ar fi placut sa ii testeze agilitatea micutei Alfa, dar programul aglomerat m-a obligat sa reprogramez intalnirea pentru o data ulterioara.
Urmatorul punct de regrupare era in Brasov, asa ca am profitat de pozitia circuitului pentru a folosi varianta ocolitoare prin Cheia in locul drumurilor mai circulate. Trec pe modul Sport+ si directia devine mult mai precisa, iar suspensia adaptiva M Professional se intareste si motorul isi dezvaluie caracterul vulgar. Sunetul unui motor 6 in linie urcand in ture este genial, chiar daca sunt constient ca o mare parte vine artificial. Comportamentul masinii se schimba complet si abordez trasele ideale in acelasi ritm cu hot hatch-urile agile mult mai usoare. Pana acum, asta este partea mea preferata din calatorie, cea in care masina valseaza viraj dupa viraj. Drumul este de vis!













Din pacate, imediat dupa Cheia, distractia a fost intrerupta de o ploaie de vara brusca, dar intensa. Vizibilitatea s-a redus rapid si toate sistemele de asistenta la sofat ale BMW-ului s-au panicat si au inceput sa se dezactiveze unul cate unul. In cele din urma, intreaga coloana a trebuit sa se opreasca pentru cateva minute. Pentru un scurt moment mi-am mutat atentia catre interfata iDrive, care ma bucur sa vad ca nu a suferit modificari majore fata de versiunea testata anterior pe BMW 540i. Partea buna este ca ploaia a trecut la fel de rapid pe cat a inceput si am putut sa continuam calatoria spre cina care ne astepta in Brasov, apoi spre destinatia finala a zilei, hotelul Park din Sfantu Gheorghe. Urmeaza un sprint de 30 km, fara peisaje dramatice sau surprize. Doar un drum national liber si playlist-ul meu preferat iesind din sistemul audio Harman Kardon, care se aude genial.











Planul pentru a doua zi era sa ajungem la circuitul Skat Kart si Lacul Sfanta Ana. Simplu. Doar ca eu am pierdut startul si am ramas in Sfantu Gheorghe, ocazie cu care am luat orasul la pas, cautand locurile fotogenice. Dupa ce am descoperit o cladire ale carei culori ar fi aratat bine in cadre, pana am revenit cu M550d-ul si am negociat permisiunea de a fotografia in dreptul locatiei, a inceput ploaia. Mi-nu-nat. Printre picaturi ieseau foarte bine in evidenta elementele decorative specifice M Performance, nuanta Cerium Gray! Tot pachetul estetic M completeaza foarte bine formele agresive, parca sculptate ale Seriei 5. Ma opresc din contemplat pentru cateva cadre si revin la cazare, unde ma astepta grupul.
Ziua a treia a inceput cu o pauza de realimentare cu cafea si carburant, la benzinaria Mol si o vizita rapida a Bisericii Fortificate din Harman. Urma o portiune de drum destul de interesanta, pe DN10 spre Buzau, de care am profitat pentru inca o portie de adrenalina. Intr-un joc amical, un Megane RS, un Focus RS si un Subaru Impreza au fost pe rand soarecii sau pisica, in timp ce bavareza veghea linistita din fata coloanei.




Dupa un pranz copios si ceremonia de premiere, urmeaza un ultim sprint spre Bucuresti, dar de data asta fara traseu stabilit in prealabil. Toti participantii au plecat ordonat, dar pe parcurs fiecare a urmat alta ruta, dupa indicatiile Waze-ului. Traseul clasic era blocat de un accident, iar alternativele au prezentat diverse surprize, de la festivaluri satesti la vaci imposibil de convins sa paraseasca drumul.









Al meu sistem de navigatie sugereaza un viraj de dreapta inspre drumul comunal 18, iar eu ma incred orbeste. Waze nu are cum sa greseasca, nu? Dupa cateva minute, casele si stalpii de tensiune sunt inlocuiti cu campuri intinse, iar carosabilul incepea sa dispara, fiind inlocuit pe portiuni de pietris. Am redus viteza si am trecut imediat pe modul Confort, avansand usor dar sigur. In fata noastra, soarele incepea sa apuna si nu parea sa fim foarte aproape de un drum principal, dar sub ultimele raze calde ale zilei poposim in primul loc in care drumul capata suficient spatiu pentru a nu incomoda alti participanti la trafic (nu ca ar mai fi fost cineva pe drum) si ne acordam cateva clipe pentru a admira fiecare cate ceva: pasagerii, apusul, iar eu Negrul Azurite care isi schimba fin nuanta si devine un albastru inchis. Sunt un romantic incurabil, stiu.
Cateva minute mai tarziu am revenit pe asfalt lin, iar partea finala a calatoriei a trecut fara alte emotii. Dupa 3 zile intense si mai mult de 800 km condusi pe toate tipurile de drumuri pe care le ofera Romania, M550d mi-a dovedit ca mi-am ales foarte bine companionul. Pentru a incheia cu o paralela la prima fraza din review, elementul cel mai porno al masinii este propulsorul B57, ajuns la maturitate in versiunea cu patru turbine, despre care indraznesc sa spun ca este mai vocal si mai flexibil decat fratele benzinar B58 (540i). La fel de „not safe for work” este si pretul de lista al modelului testat, care trece de 100.000€ si ajunge periculos de aproape de pretul de pornire al M5-ului. In mod normal, balanta dintre cele doua ar trebui categoric sa incline in favoarea sportivei fara compromis, dar cred ca este prima data in istoria modelului cand alegerea nu este atat de usoara.





