fbpx
Search

Toyota Corolla Sedan Hybrid

Toyota Corolla Sedan

Numele Corolla este legendar. Mai mult de 50 milioane de mașini au părăsit fabricile Toyota purtând acest nume. După 56 de ani și 12 generații, Corolla are acum 3 tipuri de caroserie consacrate în istoria modelului (sedan, hatchback, wagon) și încearcă să se reinventeze și ca un SUV de segment C (Corolla Cross) în speranța de a lăsa în urmă identitatea banală pentru care devenise cunoscut. Generația actuală a fost lansată în 2019 și vine cu un design exterior modern, chiar interesant pentru Toyota, plus promisiunea unui șofat mai dinamic.

Ce specificații are Toyota Corolla?

Corolla Sedan poate fi configurat cu un motor termic (1.490 cmc, 125CP) sau unul hibrid (1.798 cmc, 140 CP), alături de unul dintre cele 5 pachete de echipare: Eco, Business, Dynamic, GR Sport și Exclusive. În configurația standard, Eco, mașina vine cu jante din oțel de 16” cu capace, faruri halogen, sistem multimedia cu ecran de 8”, 6 difuzoare și integrare smartphone, ecran de bord multi-info de 7” și volan din piele. Ca dotări de siguranță, Corolla bifează din oficiu cruise control adaptiv inteligent plus sistem de urmărire a benzii de rulare, sistem de siguranță pre-impact cu funcție de detecție a bicicliștilor și pietonilor și lumini LED de zi și pentru proiectoarele de ceață. Trecând la echiparea Business, Corolla primește jante din aliaj de 16”, parbriz cu strat insonorizant și sistem de degivrare a ștergătoarelor față, volan încălzit, faruri LED bi-beam și senzori de parcare inteligenți cu frânare automată față și spate. Pachetul Dynamic adaugă jante de aliaj de 17”, sistem smart entry & start și încărcător wireless pentru telefonul mobil, printre alte dotări. Odată cu bifarea pchetului GR Sport, jantele cresc la 18”, inserțiile cromate de pe bara de protecție față sau portbagaj devin Piano black și volanul primește piele perforată și cusături roșii. Tapițeria de stofă poate fi înlocuită gratuit cu una din piele semi-sintetică de culoare neagră. Pachetul Exclusive preia dotările din Dynamic și adaugă jante de aliaj de 18” cu aspect forjat, head up display și încălzire in scaunele spate, printre altele. Interiorul poate fi personalizat cu un amestec de piele și stofă de culoare gri sau neagră.

Util de știut: automobilele Toyota vin cu garanție de 6 ani sau 200.000 km, plus până la 10 ani garanție pentru sistemul hibrid (5 ani standard + 5 ani contra cost).

Mașina testată este echipată cu pachetul Dynamic Hybrid, culoarea Bronze oxid (opțional, 515 €) și nu are cel mai recent facelift (deci dezvoltă doar 121 CP). În momentul comenzii, configurația costa 28.430 de euro. Odată cu apariția modelului împrospătat, prețul a urcat la 31.120 de euro dar Corolla a câștigat ecrane mai mari pentru ceasul de bord (12.3”) și pentru sistemul multimedia (10.5”) plus o putere mai mare (140 CP). Dacă aș configura o Corolla pentru mine, aș porni cu varianta hatchback hybrid, echiparea Exclusive Plus GR Sport (de la 37.255 de euro), cu vopsea Bi-Tone Alb nemetalizat/ Negru (515 € TVA inclus). Forma mi se pare mai simpatică și primesc și motorul hibrid de 1.987 cmc și 196 CP, chiar dacă este cuplat tot la o transmisie e-CVT. Plus scaunele sport, lucru pe care l-aș pune pe (aproape) orice mașină aș configura.

Cum e viața în spatele volanului?

Experiența în micuța Toyota nu este una care te va umple cu adrenalină. Pentru asta există BMW-uri cu motor mare. În oraș, mare parte din propulsie va fi asigurată de motorul electric, deci Corolla se va deplasa silențios și eficient. Asta e ok, considerând că propulsorul termic este destul de leneș. Dacă îți dorești orice fel de răspuns sportiv din partea lui, nu te uiți la mașina potrivită. Surprinzător, există și un mod sport în care ai un răspuns mai bun al accelerației la apăsarea pedalei și intervine mai des motorul electric, dar este evident că nu a fost gândit pentru un astfel de regim de condus. Mai degrabă îți recomand să treci in modul eco, unde frânarea regenerativă va funcționa mai agresiv pentru a recupera curent. Consumul mediu înregistrat predominant urban, cu 47% șofat exclusiv electric conform calculatorului mașinii, a fost de 5.9 l/100 km.

Amortizoarele și direcția sunt puțin mai ferme decât pe generația anterioară, dar nu incomod de mult. Suspensia este destul de comodă și reacționează bine atât la denivelări cât și la mișcări bruște pentru evitarea unor obstacole. Cutia e-CVT nu iese în evidență pozitiv, dar nici nu deranjează, atâta timp cât îi înțelegi limitele. Mașina este destul de bine izolată in majoritatea condițiilor, mai puțin pe autostradă. Cu cât viteza este mai mare, cu atât zgomotul exterior devine mai incomod. Ce dotări aș fi vrut să găsesc pe mașină testată și lipseau: heads up display și senzori unghi mort.

Interiorul cum e? Cum stă cu tehnologia?

Interiorul arată bine de la distanță, cu forme atipice și materiale bune. Pe măsură ce te apropii, însă, observi și plastic dur pe uși sau anumite zone ale bordului. Nu sunt fan al elementelor vopsite negru lucios, dar apreciez că nu sunt folosite excesiv în habitaclu.

Sistemul multimedia are un ecran tactil cu rezoluție mică. Nu este un sistem rapid, dar cu puțin noroc nu vei interacționa prea mult cu interfața Toyota ci vei folosi mai mult Android Auto/Apple CarPlay. Singurul plus este că nu trebuie să cauți prea mult calea către setări sau sursa audio, având butoane dedicate pentru majoritatea funcțiilor utile. Un minus enervant este rezoluția camerei pentru marșarier, imaginea este aproape inutilizabilă în multe situații. Ecranul de bord pare că are rezoluție mai bună, ceea ce e util considerând că te vei uită mai des la el decât la sistemul multimedia. Poți seta varii ecrane informative, dar nu ai acces la foarte multe funcții utile, de exemplu indicațiile de navigare.

Clima automată pe 2 zone este ușor de folosit și volanul încălzit este un plus extrem de util în sezonul rece. Găsești puțin mai greu butonul care pornește încălzirea in scaun, fiind ascuns sub forma reliefată a bordului, dar imediat ce îl apeși rezistențele se încing și scapi de griji.

Portbagajul este destul de mare, are 470 litri, dar încărcarea se face mai greu din cauza formei de sedan și lipsesc accesorii (cârlige, spații delimitate, podea falsă) care ar putea să te ajute să organizezi mai bine bagajele. Spațiul interior e cam îngrămădit, mai ales pe bancheta spate unde nu pot intra comod 3 oameni.

În concluzie?

Toyota Corolla Sedan reprezintă un ultim efort într-un segment care moare încet, sub presiunea cererii pentru mașini în două volume. Chiar și versiunea Corolla Hatchback arată mai bine și are acces la motorizări mai potente, ridicându-mi întrebări despre viitorul caroseriilor în trei volume în gama Toyota. Cu toate acestea, berlina niponă este o alegere excelentă pentru un client rațional care caută un pachet de dotări bine pus la punct, un consum mic și fiabilitate garantată pe termen lung. Prețul mic pentru versiunea propulsată hibrid face Corolla Sedan o alegere bună pentru flote de firma sau ridesharing, unde ma tem că va avea mai mult succes decât printre persoanele fizice. Un posibil cumpărător care decide emoțional o va compara cu noua Honda Civic, care are un interior mai modern și mai ergonomic decât Corolla, dar și un preț de pornire mai mare (de la 35.000 de euro). Generația curentă a modelului Civic este disponibilă în România exclusiv alături de propulsorul hibrid de 1.993 cmc și 184 CP putere totală. Volkswagen Golf este o opțiune clasică, foarte bine tehnologizată, cu o paletă mai generoasă de propulsoare (de la 110 la 333 CP), dar o valoare de revânzare mai slabă.

1 comment

Write a response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Continut © subTURAT 2021.
Close